ضرورت عدالت در آموزش برای دانش آموزان
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، معاون آموزش ابتدائی وزیر آموزش و پرورش، در همایش درس پژوهی در قائمشهر افزود: آموزش بهتر کشور باید در خدمت همه افراد جامعه اعم از فقیر وغنی باشد نه آنکه آموزش بهتر فقط برای برخورداران جامعه فراهم شود که ورود به این روش درآموزش موجب رکود علمی و محروم کردن استعدادهای کشور از آموزش بهتر است.
رضوان حکیم زاده تاکید کرد تقسیم مدارس به تیزهوشان، نمونه دولتی و ... موجب طبقاتی کردن دانش آموزان میشود که تبعاتی برای کشور به بار میآورد.
وی با تاکید بر سرمایه گذاری در مدارس دولتی گفت: برای پرورش چمرانها در نظام آموزشی کشور باید به مدارس دولتی توجه بیشتری شود تا آموزش وپرورش به عزت و جایگاه واقعی خود برگردد
معاون آموزش وپرورش با اشاره به اینکه نباید فرزندان را وادار کنیم که به مدارس تیز هوشان بروند گفت: تناقض آشکاری میان دانش آموزان در مدارس تیزهوشان در مقطع اول متوسطه و پایه هفتم در ارزیابیهای کیفی و توصیفی وجود دارد، زیرا از ۸۰ دانش آموزی که در این مقطع تحصیل میکنند تنها یک نفر از قابلیت برخوردار میشود.
حکیم زاداه تحولات اجتماعی ناشی از آموزش دانست و گفت:: ارتقاء کیفیت آموزش را در مناطق محروم باید نسبت به گذشته افزایش داد تا تحولات بهتری در آموزش و پرورش کشور شکل گیرد.
وی گفت:: بر اساس مشاهدات پژوهشی بسیاری از دانش آموزانی که در مقطع ابتدائی در مدارس تیزهوشان تحصیل میکنند شاید در آینده با مشکلات بسیاری در کنکور مواجه میشوند و مشکلاتی را برای دانش آموزان بدنبال دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:: بر اساس پژوهشها، بسیاری از دانش آموزان تیز هوش در مدارس تیز هوشان بر این تصورمی کنند که تعلقی به کشور خود ندارند و این نگرش است که منجر به فرار مغزها خواهد شد.