رسیدگی سازمان بازرسی کل کشور به بیش از 30 هزار شکایت مردمی در سال 95
سازمان بازرسی کل کشور در سال گذشته از طریق سامانه 136 به 30 هزار و 315 مورد شکایت و 18 هزار و 282 مورد اعلانات و گزارش رسیدگی کرده است.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، سازمان بازرسی کل کشور به استناد اصل 174 قانون اساسی ، وظیفه نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاههای اداری کشور را بر عهده دارد برهمین اساس این سازمان در سال گذشته هزار و 457 بازرسی برنامه ای ، 5 هزار و 444 بازرسی موردی و 115 بازرسی فوق العاده انجام داده است.
سازمان از طریق سامانه معاملات کشوری و نظارت بر روند برگزاری مناقصه ها و مزایده ها در دستگاه های دولتی از میزان 43 هزار و 169 معامله ثبت شده در 12 هزار و 430 معامله نماینده داشته است و تعداد تذکرات ناظر سازمان به اعضای کمیسیون معاملات 6 هزار و 449 مورد و تعداد درخواست لغو یا تجدید معامله 603 مورد بوده است .
سازمان بازرسی کل کشور در سال گذشته 56 گزارش به دیوان عدالت اداری ، 353 گزارش به هیات رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری و 691 گزارش به دادگستری و مراجع قضایی ارسال کرده است.
این سازمان به میزان 3 هزار و 306 میلیارد ریال از عدم النفع دولت جلوگیری و همچنین به میزان 945 میلیارد دلار استرداد وجوه کرده است.
سازمان بازرسی کل کشور در سال گذشته از 60 هزار و 202 میلیارد ریال فرار مالیاتی جلوگیری کرده و 897 میلیارد ریال رشوه و 15 هزار و 540 میلیارد ریال سوء جریان در معاملات را کشف کرده است.
همچنین با پی گیری های این سازمان 369 میلیارد ریال از مطالبات دستگاه های اجرایی از شرکت های خصوصی وصول شده است.