به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، سعید زیبایی در برنامه «ارمغان طبیعت» رادیو اقتصاد با اشاره به این جمله که شتر نسبت به گرما، کم آبی و حتی غذا بسیار مقاوم است، افزود: محصولات و فرآوردههای این حیوان فراسودمند است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه بازاریابی محصولات شتر مستلزم تعامل بین بازار و تولیدکنندگان است، اظهار داشت: فرهنگ سازی مصرف تولیدات شتر نیازمند اطلاع رسانی منطقی و درست است از اینرو میطلبد رسانهها در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.
رئیس انجمن شتر ایران با بیان اینکه پرورش شتر به عنوان یکی از پر سودترین بخشهای دامداری در کشور است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، گفت: این حیوان به دلیل شرایط خاص فیزیکی برای زندگی در شرایط سخت بسیار مناسب است.
وی در این مصاحبه افزود: مناطق بیابانی و نیمه بیابانی که نیمی از مساحت کشور را تشکیل میدهد بستر طبیعی و ارزان قیمتی برای توسعه صنعت شتر است.
زیبایی با اعلام اینکه شتر با قناعت در خوراک، آب و از همه مهمتر اختلاف دما و بیماریها بسیار مقاوم است، اظهارداشت: در حال حاضر این حیوان سودمند در برخی از مناطق ایران بصورت سنتی نگهداری میشود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود محصولات شتر را شامل شیر، گوشت، پشم، فروش بچه شتر و ... برشمرد و گفت: این صنعت فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در راستای اشتغال افزایی، رشد اقتصادی، پویایی تولید و... است.
رئیس انجمن شتر ایران افزود: پرورش شتر با توجه با خشکسالیهای پیاپی، کاهش بارش باران، از بین رفتن مراتع و مواردی از این دست امروز بیش از گذشته در کشور احساس میشود.
وی با عنوان اینکه شتر نیاز اندکی به آب و مواد غذایی داشته و نسبت به تغییرات اقلیمی و گرمشدن هوا مقاوم است، یادآورشد: با توجه به ظرفیتهای خوبی که در زمینه پرورش شتر در ایران وجود دارد امید میرود با حمایت مسئولان از ایجاد این صنعت در مملکت گامی موثر در رونق صنعت شترداری و توسعه اقتصادی در این مرز و بوم برداشته شود.