طرح سه فوریتی توقف قرارداد توتال از رأی گیری خارج شد
طرح سه فوریتی توقف قرارداد توتال، با اقدام تعدادی از نمایندگان در پس گرفتن امضاهای خود، به رأی گیری گذاشته نشد و از دستور خارج شد.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، مجلس شورای اسلامی امروز طرح توقف قرارداد توتال با قید سه فوریت را با پیشنهاد تعدادی از نمایندگان در دستور قرار داد که پس از سخنان نمایندگان موافق و مخالف و با توجه به اینکه تعدادی از امضا کنندگان این طرح امضای خود را پس گرفتند و تعداد امضاکنندگان به کمتر از 15 نفر رسید، در زمان رأی گیری هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد این طرح به خاطر کم بودن تعداد امضاها فاقد قابلیت رسیدگی در مجلس است.
در زمان بررسی این طرح، تعدادی از نمایندگان به صورت موافق و مخالف در خصوص فوریت آن صحبت کردند و در بخش هایی از جلسه نیز صحبت های آقای کواکبیان در مخالفت با این طرح موجب تشنج چند دقیقه ای در صحن شد.
حسینعلی حاجی دلیگانی ارائه کننده این طرح سه فوریتی در توجیه ارائه این طرح گفت: چون از ساعت 24 امشب قرارداد وزارت نفت با توتال الزامی و اجرایی خواهد شد ما این طرح را به صورت سه فوریتی دادیم که جلو آن گرفته شود.
وی همچنین مغایرت با مصوبات دولت و مصوبات شورای عالی امنیت ملی را ازجمله دلایل توجیهی خود برای ارائه این طرح سه فوریتی عنوان کرد.
کریمی قدوسی : صددرصد موافق سرمایهگذاری خارجی هستیم ولی با ملاحظه منافع ملی
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با بیان اینکه قرارداد توتال باعث توقف 50 ساله ایران در برابر تعهدات شرکتهای خارجی میشود،گفت:ما مخالف سرمایهگذاری خارجی نیستیم بلکه معتقدیم سرمایهگذاری باید با ملاحظات ملی انجام شود.
جواد کریمی قدوسی در نشست علنی امروز در موافقت با طرح سه فوریتی الزام دولت به رعایت مصالح و منافع ملی در قراردادهای نفتی و گازی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی IPC گفت: دلیل اینکه این طرح در قالب سه فوریت مطرح شده، اول زمان محدود آن است و در وهله بعد این طرح نقطه عطفی برای نفت، پالایش و پتروشیمی محسوب میشود. همچنین باعث توقف 50 ساله ایران در برابر تعهدات به شرکتهای خارجی خواهد شد.
وی افزود: علیرغم هوچیگریهای برخی رسانهها ما مخالف سرمایهگذاری خارجی نیستیم، بلکه ما طرفدار سرمایهگذاری خارجی اما مبتنی بر حفظ منافع ملی و امنیت ملی هستیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به صحبتهای وزیر نفت درباره دلیل اخذ قرارداد توتال گفت: طبق صحبتهای آقای زنگنه چهار دلیل برای قرارداد توتال وجود دارد که شامل احتیاج به سرمایهگذاری 200 میلیارد دلاری، نبود تکنولوژی، نبود مدیریت و ایجاد راهی برای ورود سرمایهگذاران به کشور بعد از برداشته شدن تحریمهای بانکی است.
وی ادامه داد: توتال دوفاز پارس جنوبی را به سرانجام میرساند؛اما فرزندان رشید و غیور این ملت 70 درصد کارها را به سرانجام رسانده، آنها خدمات خریده و پول آن را پرداخت کردهاند؛نه اینکه 50 سال کشور را نگه دارند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:اینکه میگویند ما درکشور مدیریت نداریم درحالی است که همین فرزندان تاکنون فازهای پارس جنوبی را به سرانجام رساندهاند.
کریمی قدوسی گفت: با این قرارداد آمریکا با زبان عادی این پیغام را داده که این همه سرمایهگذار که به ایران آمدهاند هیچ کدام نتوانستهاند کاری کنند؛اینکه در نهایت توتال توانسته قراردادی ببندد به این خاطر است که آمریکا اجازه داده و تا وقتی اجازه ندهد ما در کشور نمیتوانیم سرمایهگذاری کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، افزود: آنها یک بار به صنعت هستهای ما گیر دادند که تحریمها برداشته نشد،حالا سراغ زیرساختهای نفتی و گازی آمدند حتماً فردا هم میخواهند موضوعات علمی را مطرح کنند تا در نهایت قدرت را از ما بگیرند.
تاجگردون: انعقاد قرارداد نفتی توتال مهمترین اقدام بازدارنده در مقابل سنای آمریکاست
رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عقد قرارداد های نفتی نیازمند تعیین و بررسی پارامترهای خاصی است،گفت: انعقاد قراردادهایی همچون قرارداد نفتی توتال مهمترین اقدام بازدارنده ایران در مقابل اقدامات ظالمانه سنای آمریکا و تحریم های پیش رو است.
غلامرضا تاجگردون در نشست علنی امروز پس از سخنان وزیر درخصوص قرارداد نفتی توتال گفت: اعتقاد ما این است که باید با چند پارامتر به این قرارداد و این نوع قراردادها نگاه کنیم که یکی از این پارامترها فضای موجود، کارکرد مجلس، ابعاد فنی قرارداد و سایر موضوعاتی است که در بسیاری از قراردادها صورت می گیرد.
نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر یک از این پارامترها، کارکرد و روش خاص خود را برای مقایسه دارد، افزود:برای بحث درباره ابعاد فنی قرارداد قاعدتاً در صحن علنی مجلس نباید به آن بپردازیم ؛چرا که این کار در توان فنی ما نیست. همچنین درخصوص ابعاد قرارداد نیز مجاری حقوقی باید دقت کنند،کمیسیون های ذی ربط به آن بپردازند و مهم این است که کارکردهای مجلس متناسب با فضای عمومی کشور و عرصه بین المللی چه نوع نگاهی داشته باشد.
مهم ترین اقدام بازدارنده ایران در مقابل سنای آمریکا عقد قراردادهایی مانند توتال است
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما درحال حاضر به دنبال آن هستیم که اقدام بازدارنده جدی برای مقابله با سنای آمریکا داشته باشیم که به نظر بسیاری از صاحبنظران مهم ترین اقدام بازدارنده ایران در مقابل سنای آمریکا عقد چنین نوع قراردادهایی است.
وی تصریح کرد:ما چگونه می توانیم کشورهای دیگر را شریک خودمان کنیم که در برابر سنای آمریکا و تحریم های پیش رو بازدارنده باشد.
تاجگردون با بیان دلیل اینکه ما چرا به دنبال این کار رفتیم ،تاکید کرد:اصل موضوع این است که با مشکلاتی همچون بیکاری، عدم اشتغال و عدم سرمایه گذاری در کشور روبرو هستیم و با حلوا حلوا گفتن نیز دهان شیرین نمی شود و باید برای ورود منابع به کشور کاری کرد، ضمن اینکه در حال حاضر شرکت ملی نفت ایران 54 میلیارد دلار به سیستم بانکی کشور بدهکار است و با اصرار رئیس مجلس در اصلاح بودجه، وزارت نفت و شرکت ملی نفت را مکلف کردیم که 10 درصد از این بدهی را برگرداند، یعنی آنها باید امسال 5.4 میلیارد دلار را برگردانند.
عملکرد دوران تحریم را نباید با دوران غیرتحریم مقایسه کرد
وی افزود: 14.5 درصد سهم نفت از فروش نفت امسال 6 میلیارد دلار است و این بدان معناست که شرکت ملی نفت توان بازپرداخت 10 درصد از بدهی سنوات گذشته که در دوران تحریم وغیرتحریم صورت گرفته را ندارد؛از این رو الزام آور است که ما به این سمت برویم که سرمایه گذار خارجی در کشور سرمایه گذاری کند.
رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در اینجا نکته ای که لازم است به وزیرنفت یادآوری کنیم این است که نباید عملکرد دوران تحریم را با دوران غیرتحریم مقایسه کنید،چرا که در این صورت ارزش کار خود را زیر سوال می برید.
قرهخانی پس از ارائه گزارش وزیر نفت: شورای عالی نظارت برمنابع هیدروکربنی بر تمام مراحل اجرای قرارداد با توتال نظارت میکند
سخنگوی
کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: شورای عالی نظارت بر منابع
هیدروکربنی بر تمام مراحل اجرای قرارداد با توتال نظارت میکند.
اسدالله
قره خانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 21 تیر) مجلس شورای اسلامی در
جریان ارائه گزارش وزیر نفت از قرارداد نفتی با توتال فرانسه به نقش نظارتی
مجلس اشاره کرد و افزود: جدا از افزایش تولید و بهره برداری از میدان
مشترک به واسطه این قرارداد، انتقال فناوری را خواهیم داشت که مسئولیت آن
بر عهده شرکت پتروپارس است.
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس
شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ورود شرکتها باید فرصتی برای تقویت
شرکتهای داخلی و ایجاد اشتغال و استفاده از حداکثر ظرفیت آنها شود، اضافه
کرد: تا 70 درصد این اختیار در داخل کشور وجود دارد که از این ظرفیت
استفاده میشود؛ ضمن اینکه اعمال نظارت بر قرارداد مهم است، چراکه با
شرکتهایی رو به رو هستیم که به لحاظ حقوقی، فنی و مدیریتی حرفهای هستند.
قطر روزانه 400 هزار بشکه نفت از محل میدان مشترک گازی برداشت میکند
وی
افزود: نقش نظارتی شورای عالی نظارت بر منابع هیدروکربنی که شامل دادستان
کل کشور، روسای کمیسیون های انرژی و بودجه و وزیر نفت است باید با دقت صورت
گیرد؛ چرا که درحال حاضر صادرات قطر از محل میدان مشترک گازی 30 درصد است،
درحالی که سهم ایران تنها یک درصد است؛ از این رو باید بحث سرمایه گذاری و
فناوری و دانش فنی اجرا شود، چراکه تاکنون پروژه LNG پیشرفتی نداشته است و
خط لولهای به پاکستان و هند کشیده ایم اما نتیجهای نداشت و قطر جایگزین
ما شد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان
اینکه قطر روزانه 400 هزار بشکه نفت از محل میدان مشترک گازی برداشت
میکند، خاطرنشان کرد: سهم ایران از این زمینه تنها 25 هزار بشکه است که با
تقویت آن زمینه ایجاد اشتغال نیز فراهم میشود.
نماینده تهران: قرارداد با توتال سرمایه های غارت شده را به کشور بازمی گرداند
نماینده مردم تهران با تاکید بر ضرورت اعتماد به دولت در جریان قرارداد نفتی گفت: قرارداد با توتال سرمایه های غارت شده را به جمهوری اسلامی بازمی گرداند.
احمد مازنی در نشست علنی امروز در جریان بررسی سه فوریت طرح الزام دولت به رعایت مصالح و منافع ملی در قراردادهای نفتی و گازی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی (IPC) در مخالفت با آن گفت: سه فوریت این طرح در فضای بین المللی نشان دهنده اختلاف و تنازع میان قوای نظام جمهوری اسلامی در حوزه سرمایه گذاری خارجی می شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه نفتی از ضرورت های زمانه است که به شدت به آن نیاز داریم،عنوان کرد:ایجاد اشتغال و حل بحران های اقتصادی و اجتماعی که فضای اجتماعی را به سمت امنیتی شدن می برد ؛می تواند با سرمایه گذاری خارجی برطرف شود لذا نباید حساسیت به خرج داد.
عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید برضرورت اعتماد به دولت در مراحل مختلف قرارداد خاطرنشان کرد: این طرح باعث می شود حقوق ایران تضییع نشده و سرمایه هایی که در حال غارت است به ایران بازگردد.
گزارش کمیسیون انرژی از بحران اخیر قطعی آب و برق در خوزستان
گزارش کمیسیون انرژی مجلس در خصوص بحران اخیر قطعی آب، برق و مخابرات در استان خوزستان در ادامه جلسه علنی امروز مجلس قرائت شد.
در این گزارش با اشاره به مشکلات پیش آمده در این زمینه تصریح شده است: بررسی ها و شواهد میدانی گویای این واقعیت است که آلودگی های زیست محیطی به صورت ریزگردها با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی خوزستان با منشأ داخلی و خارجی از سالیان پیش وجود داشته است اما در 10 تا 15 سال اخیر به دلیل اجرا نشدن دقیق مصوبات مربوط به خروج از این وضعیت و برخی مدیریت های نامناسب، تشدید شده است.
در این گزارش همچنین آمده است: مقوله قطعی برق، آب، مخابرات، لغو پروازها، تعطیلی مراکز آموزشی، توقف تولید نفت خام و غیره قابل پیشگیری و پیش بینی بود اما به دلیل مدیریت نامناسب در بخش برق استان و انجام ندادن مسئولیتها، تعهدات و وظایف محوله در زمان بندی خود نظیر شستشوی مقره ها یا به روز نکردن امکانات فنی تجهیزات برق نظیر پست ها و خطوط انتقال باعث گردید آب، برق و مخابرات قطع گردد.
در گزارش کمیسیون انرژی تأکید شده است: تعلل مدیران برق استان در این قطعی محرز است.
همچنین در این گزارش با اشاره به راهکارها برای جلوگیری از این قطعی ها، آمده است: هزینه کرد سه درصد از اعتبار پروژه های در حال اجرای مناطق نفت خیز و گازخیز در این مناطق به جز تخصیص دو درصد از سهم درآمدهای نفتی صرفاً به مناطق نفت خیز و نیز اختصاص صد میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی در قالب بودجه 96 صرفاً برای حل مشکل خوزستان ازجمله پیشنهاداتی بوده که برای اجرا، مورد تأکید قرار گرفته است.
در ادامه پس از قرائت این گزارش، آقای نجار رئیس ستاد بحران کشور نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای پیشگیری از این قطعی ها پرداخت.
وی بخشی از مشکلات مربوط به ریزگردها را منشأ خارجی دانست که در اولویت رفع برای کشورهای دیگر نیست.
نجار گفت: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه و با حضور در کنفرانس های مختلف و همچنین دیدار با مقامات این کشورها برای رفع این مشکلات رایزنی های خود را انجام می دهد.
وی گفت: بخش مربوط به منشأ داخلی این ریزگردها نیز از سال 93 با تدوین سند ملی منشأ ریزگردها آغاز شده است.
نجار افزود: شناسایی منشأ گرد و غبار در 26 استان کشور ازجمله در استان خوزستان مورد تأکید و در دست اقدام قرار گرفته است .
رئیس ستاد بحران کشور همچنین گفت: ما در تلاش هستیم در بخش داخلی با هماهنگی بخش های مختلف تا آنجا که ممکن است مشکلات مردم با ریزگردها را در برخی استان های کشور که با این پدیده روبرو هستند مرتفع کنیم.
نامه 171 نماینده به رئیس جمهور
در پایان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، نامه 171 نماینده به رئیس جمهور در خصوص لزوم ایجاد فرصت برای جوانان فرهیخته و متخصص در سطوح عالی مدیریت دولت دوازدهم قرائت شد.
در این نامه این تعداد از نمایندگان از رئیس جمهور خواسته اند با دعوت و ایجاد حضور جوانان فرهیخته در کابینه و سطوح مدیریتی دولت، زمینه استفاده از این قشر را در مدیریت کشور فراهم سازد.
مطهری در پاسخ به تذکر پژمانفر: نمایندگان مجاز به پیگیری طرحها خارج از تخصص خود هستند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون ارائه طرحها در حوزه تخصصی کمیسیونی نیست، گفت: نمایندگان خارج از تخصص خود میتوانند طرحهایی را پیگیری کنند.
علی مطهری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 21 تیر) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر آییننامهای نصرالله پژمانفر که به اظهارات کواکبیان در خصوص روحانیت مجلس داشت، گفت: اظهارات کواکبیان توهین به روحانیت نبود و ارادت ایشان به این قشر روشن است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اکثر روحانیانی که طرح توقف قرارداد توتال را امضا کردهاند از روحانیان کمیسیون انرژی بودند و البته احترام به جایگاه روحانیت امر واجبی است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: البته اظهارات آقای کواکبیان با کنایه همراه بود و موضوع مهم این است که یک طرح حتما نباید توسط متخصصان آن زمینه در کمیسیون مربوط به امضا برسد و دنبال شود؛ چرا که طبق قانون ارائه طرحها در حوزه تخصصی کمیسیونی نیست.
اعلام وصول سوال محبی نیا از وزیر اقتصاد درخصوص عدم شناسایی دارایی های ایران در خارج از کشور
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی سوال ملی محبی نیا از وزیر امور اقتصادی و دارایی را اعلام وصول کرد.
محمدعلی وکیلی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 21 تیر) مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی را به این شرح قرائت کرد:
- سوال ملی جهانبخش محبی نیا نماینده مردم شاهین دژ، میاندوآب و تکاب در مجلس از علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص عدم شناسایی فهرست دارایی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و ضعف صیانت از احقاق حقوق ملت.
تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.
اکبر رنجبرزاده در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 21 تیر) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به این شرح قرائت کرد:
تذکر ولی الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار به وزیرآموزش و پرورش درخصوص اینکه براساس اصل 30 قانون اساسی دولت موظف است امکانات تحصیل تا دوره متوسطه را فراهم کند چرا شما برای پیش دبستانی ها در شهر مبلغ 5 میلیون و 500 هزار ریال و در روستا 4 میلیون و 800 هزار ریال دریافت می کنید؟
تذکر محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور و همچنین احمد سالک نماینده مردم اصفهان به رئیس جمهور مبنی بر اینکه براساس برخی اطلاعات به نظر می رسد که پشت صحنه تغییرات اساسنامه دانشگاه پیام نور، فساد مالی وجود دارد؛ لذا می طلبد که برای شفافیت این موضوع حضرتعالی ورود کنید و دستورهای اکید صادر فرمایید.
تذکر شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص اینکه چه طرح مدیریتی برای جنگل های شمال کشور در دستورکار دارید؟با تعطیلی طرح های جنگلداری روش مدیریت شما بر این منابع چیست؟
تذکر شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد به وزیر راه و شهرسازی در خصوص اینکه چرا پیشرفت فیزیکی احداث بیمارستان فوق تخصصی تنکابن در طول عمر دولت یازدهم رشد نکرده و متوقف مانده است.
تذکر علی کرد نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد به وزیر کشور در خصوص اینکه چرا قانون تقسیمات کشوری در حوزه انتخابیه اینجانب انجام نمی شود. دهستان پشت کوه خاش به بخش سرحد خاش، بخش نوکاباد خاش به شهرستان و شهر شدن مراکز بخش های کورین، ایرندگان، لادیز و ریگ ملک مطابق مصوبات قانونی و شهر شدن دو مرکز دهستان اسماعیل آباد خاش.
تذکر محمد فیضی نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین به وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در خصوص کاهش 25 درصد رشته بیهوشی با توجه به درآمد پایین این رشته در مقایسه با سایر رشته های پزشکی در این خصوص در جلسه شورای عالی بیمه تجدیدنظر کنید.
تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر نیرو درباره خسارت وارد شده به تاسیسات برق شهرستان رشت هنوز برطرف نشده است. وی همچنین در تذکری به وزیر نفت خواستار اختصاص قیر رایگان در بودجه سال های 94 و 95 به حوزه انتخابیه خود شد.
تذکر حسن کامران نماینده مردم اصفهان به وزیر راه و شهرسازی در خصوص اقدام عاجل پرداخت طلب راهداران.
تذکر حسن سلیمانی نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین به وزیر ورزش و جوانان در خصوص تسریع در تامین عادلانه امکانات و تجهیزات ورزشی برای حوزه انتخابیه خود و پرداخت بدهی های آب، برق، گاز در فضاهای ورزشی شد. تذکر این نماینده به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تسریع در پرداخت مطالبات فرهنگیان و پرداخت بدهی های آب، برق و گاز مدارس در حوزه انتخابیه. همچنین تذکر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تسریع در تامین امکانات پوشش اپراتورهای مختلف از جمله تلفن همراه و ایرانسل در حوزه انتخابیه. همچنین تذکر به وزیر راه وشهرسازی در خصوص تسریع در تامین قیر لازم برای ترمیم و مرمت راه های روستایی حوزه انتخابیه.
تذکر حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک به وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه علت تاخیر در پرداخت پول گندم کشاورزان زحمتکش چیست.
تذکر محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص علت عدم آنتن دهی در مسیرها و اکثر روستاهای سقز و بانه و نیز کند بودن توسعه سایت BPS این روستاها چیست و تذکری در خصوص شرکت زیر ساخت وزارتخانه در هیچ یک از شهرستان های کردستان نمایندگی ندارد و این مهم باعث دردسر برای مردم و مسئولان شده است.
تذکر وی به وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت تاخیر و عدم شروع به کار پیمانکار بزرگراه سقز بوکان که هر هفته در آن مسیر تصادف منجر به فوت اتفاق می افتد چیست.
تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران به رئیس جمهور و وزیر کشور در خصوص عدم همکاری درباره اجرای مصوبه تبصره 2 ماده 26 قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مصوب 18 مرداد 95 با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات.
تذکر خدیجه ربیعی نماینده بروجن و نادر قاضی پور نماینده ارومیه به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص جلوگیری از واردات بی رویه دستگاه ماموگرافی از خارج از کشور با توجیه اینکه در داخل تولید داریم در صورت عدم اقدام برای حمایت از تولید داخل بنا به وظیفه سوال مطرح و تحقیق و تفحص خواهیم کرد.
تذکر رسول خضری نماینده پیرانشهر و سردشت به وزیر کشور در خصوص برخورد جدی و قانونی و قضایی و عاجل با تخلفات عدیده فرماندار شهرستان پیرانشهر در خصوص صدور مجوزات غیرقانونی برای خروج تجمیع کالاهای معابر مرزی توسط خودروی سایپا و وانت بارها به شهرهای دیگر.
تذکر سیدمحمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند به اتفاق مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی به وزیر کشور درباره علت عزل های گسترده و خارج از رابطه در نظام اداری استان خراسان جنوبی چیست.
تذکر اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص عدم آنتن دهی اینترنت در بخش های شهرستان اسدآباد.
تذکر محمد حسن نژاد نماینده مرند و جلفا به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در تکمیل و تجهیز بزرگراه مرند سه راهی ایوان اوغلی. همچنین در تذکر دیگری در خصوص عدم تکمیل بزرگراه مرند – جلفا و تعطیلی این طرح و همچنین تذکر این نماینده به وزیر کشور در خصوص عدم برخورد مناسب با سرقت خودرو در کشور و پیگیری فعالانه سارقین.
تذکر قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر،چالوس و کلاردشت به وزیر نیرو در خصوص اینکه عدم پاسخ منطقی به مردم روستاهای حوزه انتخابیه و عدم برق رسانی به این روستاها به دلیل محدودیت سد تلمبه ای ذخیره ای سیاه بیشه چیست.