برقراری ارتباط بین صاحبان اندیشه و بدنه بازار هدف جشنواره ملی بشری
دبیر جشنواره ملی بشری گفت: هدف از برگزاری این جشنواره برقراری ارتباط بین صاحبان ایده، خلاقیت و اندیشه و بدنه بازار است.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما؛ مهدی یک پسر در نشست خبری این جشنواره افزود: مطالعاتی در شهر مشهد انجام دادیم و فهمیدیم گوشهای از بازار سوغات حرم مطهر رضوی سالانه هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد که ۷۵ درصد محصولات آن را کالاهای خارجی تشکیل دادهاند.
وی گفت: بعضی از این کالاهای خارجی نیز پیام فرهنگی مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی دارند و خانوادهها در صورت وجود کالایی مناسبتر آن کالا را تهیه میکنند.
دبیر جشنواره ملی بشری افزود: در چنین شرایطی توجه به تولیدات داخلی سبب میشود استعداد فعالان فرهنگی شناخته و به کار گرفته شود.
یک پسر گفت: در همین راستا به همت مسئولان استان قدس رضوی از پارسال طرحی به عنوان سوغات فرهنگی زائر رضوی ایجاد شد، در این کار به دنبال ایجاد چرخه تولید و توزیع هستیم.
وی افزود: به گمان ما بسیاری از اتفاقات کنونی به علت حضور نداشتن تولید کنندگان داخلی است و وقتی تعادل بین عرضه و تقاضا رعایت نشود چنین اتفاقاتی میافتد، همچنین تجربه نشان داده است مردم از کالاهای فرهنگی متناسب با جریان زیارت و امام رضا(ع) استقبال میکنند و بیشتر متقاضیان این بازار هم کودکان و نوجوانان هستند.
دبیر جشنواره بشری گفت: اگر این بازار به خوبی فراهم شود افزون بر استان قدس رضوی سایر اماکن متبرکه همچون قم را نیز در بر میگیرد.
وی افزود: تاکنون در موضوع محتوای دینی در زمینه کودکان و نوجوانان ضعیف عمل کردهایم و تصمیم داریم در این جشنواره بیشتر به این مقوله بپردازیم.
یک پسر گفت: تاکنون بالغ بر ۶ هزار محصول فرهنگی را جمع آوری کردهایم و به زودی در فروشگاهی در مشهد رونمایی میشود.
وی افزود: جشنواره ملی بشری به دنبال برقراری ارتباط بین صاحبان اندیشه با بدنه بازار است، تا کنون ۶ فروشگاه در اطراف حرم رضوی و ۱۶ فروشگاه در سراسر کشور تأسیس کردهایم و تصمیم داریم در جاهایی که در زمینه فرهنگی خلل وجود دارد سرمایه گذاری میکنیم.
خبر تکمیل میشود.