فولکس واگن پس از 17 سال به ایران باز می گردد
فولکس واگن ماه آینده شروع به صادرات خودرو به ایران خواهد کرد و پس از 17 سال به بازار ایران باز خواهد گشت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، این اقدامی است که می تواند به این خودروساز آلمانی برای کاهش وابستگی خود به بازارهای بی ثبات همچون چین و برزیل کمک کند.
فولکس واگن اعلام کرد این شرکت قراردادی با ماموت خودرو ایران امضا کرده است که از طریق هشت عامل فروش مجاز، مدل های تیگوان و پاسات را وارد خواهد کرد و بر منطقه تهران بزرگ تمرکز خواهد کرد.
بزرگ ترین شرکت خودروسازی اروپا در شرایطی که درگیر میلیاردها یورو هزینه های ناشی از رسوایی آلایندگی است و در عین حال تغییری راهبردی به سمت خودروهای برقی و خدمات سیار جدید را پیش می برد، تلاش می کند از بازارهای خارجی جدید بهره ببرد.
صادرات این شرکت به چین، که بزرگ ترین بازار فولکس واگن است و بیش از یک سوم فروش آن را شامل می شود، بین ماه های ژانویه و مه 3.3 درصد کاهش یافت و به یک میلیون و 510 هزار دستگاه خودرو رسید. فروش در برزیل نیز 1.9 درصد کاهش یافت و به 116 هزار و 600 دستگاه خودرو رسید.
فولکس واگن تلاش می کند به پای پژو سیتروئن و رنو، رقبای فرانسوی خود، برسد که از زمان توافق سال 2015 ایران با قدرت های جهان که به لغو تحریم های بین المللی در ازای محدود شدن فعالیت های هسته ای این کشور منجر شد، به شدت تلاش کرده اند وارد بازار ایران شوند.
آندرس سونت ینسن، مدیر پروژه فولکس واگن برای ایران، در بیانیه ای اعلام کرد: «ما یک بار دیگر در حال تقویت حضور بین المللی خود هستیم».
فولکس واگن که در ولفسبورگ مستقر است، در سال 2000 از بازار ایران خارج شد.
این شرکت به نقل از برآوردهای دولت اعلام کرد پیش بینی می شود فروش سالانه در بازار ایران به طور میان مدت تا بلندمدت تر، به حدود سه میلیون دستگاه خودرو افزایش یابد.