کرایه کشتی های فله بر افزایش می یابد
نیمه دوم سال 2017 و با اجرای طرح جاده ابریشم تقاضا برای حمل فله بالا رفته و در پی آن کرایه حمل این نوع کشتی ها افزایش می یابد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از گروه بین الملل شبکه اطلاع رسانی مانا، انتظار می رود کرایه کشتی های فله بر در نیمه دوم سال جاری میلادی به ثبات رسیده و روند صعودی ملایمی را طی کند.
برخلاف تولید بالای سنگ آهن و کاهش نسبی تقاضا برای این محصول در چین میزان تقاضا برای فله برها کاهش می یابد، اما موسسه سرمایه گذاری NRA در گزارش اخیر خود گفت: تقاضا برای این کشتی ها به واسطه افزایش تولید فولاد و برخی کالاهای خاص نظیر میلگرد رو به افزایش می رود.
تولید فولاد خام نیز سالانه 4.8 درصد افزایش خواهد داشت و در ماه آوریل سال جاری به 72.8 میلیون تن رسید و این در حالیست که تولید میلگرد نیز 40 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته تجربه کرد.
این موسسه سرمایه گذاری تحقیقاتی همچنین اعلام کرد: ناوگان جهانی این کشتی ها با رشد روبرو بوده است که دلیل آن کاهش اوراق کشتی ها عنوان شده است به هر حال این موسسه در ادامه رشد این ناوگان در یک چشم انداز طولانی مدت کاهش را پیش بینی کرد.
این موسسه همچنین از کاهش شمار کشتی های فله بر از 490 فروند در سال گذشته به 257 فروند سخن به میان آورد که نشان دهنده احتیاط کشتی داران در افزایش ناوگان و جلوگیری از کاهش نرخها به کمتر از میزان کف کرایه ها است.
معیار دیگری که در حمل ونقل فله و درچشم انداز طولانی مدت مد نظر گرفته می شود در حقیقت میزان سرمایه گذاری هایی است که در طرح ایجاد زیرساخت های لازم در جاده ابریشم چین استفاده می شود که طبق آن 900 پروژه به میزان 890 میلیارد دلار برای آن در نظر گرفته شده است.
اگرچه ایجاد جاده ها در طرح راه ابریشم برای حمل ونقل دریایی رقابت هایی را بوجود می آورد، موسسه تحقیقاتی NRA معتقد است که حمل ونقل فله از رشد تقاضا برای منابعی نظیر سنگ آهن برای تولید کالاهای چینی نظیر فولاد سود می برد که با هدف حمایت از ساخت و ساز در کشورهای شرکت کننده دراین طرح ساخته می شوند.
فعالیت در کشتیرانی مرسک عادی شد
شرکت کشتیرانی مرسک دانمارک از عادی شدن فعالیت سیستم های IT این شرکت پس از حمله بزرگ سایبری در هفته گذشته خبر داد.
بزرگترین کشتیرانی کانتینری دنیا پس از اینکه در هفته گذشته در دام حمله سایبری بزرگی گرفتار شد، امروز سرانجام توانست قابلیت استفاده از سیستم های IT اصلی خود را مجددا فراهم کند.
کشتیرانی مرسک دانمارک که از تعداد هفت کانتینری که در سراسر جهان حمل می شود، مدیریت یکی را بر عهده دارد، پیش بینی کرد، تمامی 1500 نرم افزار خود را به طور کامل ظرف هفته جاری به کار اندازد.
ترمینال APM اپراتور بندری مرسک نیز روز گذشته اعلام کرد، همه ترمینال ها فعالیت خود را از سر گرفته اند و به حرکت خود در مسیر افزایش سودآوری و خدمات در دسترس ادامه خواهند داد.
علاوه بر این، ترمینال Maasvlakte II در روتردام تحویل کالا را از امروز آغاز کرده است.
یکی از مقامات کشتیرانی مرسک گفت: با قاطعیت کامل می توانیم بگوییم که ما چنین اتفاقی را هرگز تجربه نکرده بوده ایم، بنابراین بیش از اندازه در مسیر یافتن راه حلی برای بازگشت شرایط به حالت نخست هیجان زده شدیم.
وی همچنین با اشاره به اینکه دریافت پیشنهاد کمک از سوی گروه وسیعی از مردم مایه شرمندگی مرسک شد، گفت: به واقع شاهد انعطاف پذیری شگرف از سوی آنها بودیم.