نمایشگاه بین المللی کاشی ، سرامیک و چینی بهداشتی در تهران
نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک با حضور بیش از 299 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه ههای بین المللی تهران گشایش یافت.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما ؛ صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حوزه صنایع و تجهیزات کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی از شهرهای مختلف کشورمان و شرکت های خارجی تا 12 تیر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی تهران گردهم هستند تا ضمن تبادل اطلاعات با یگدیگر و ارائه نوین ترین تولیدات خود، در جریان پیشرفت های این حوزه نیز قرار بگیرند.
نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک تهران بزرگترین نمایشگاه کاشی و سرامیک کشور و یکی از سه نمایشگاه بزرگ این صنعت در منطقه خاورمیانه محسوب می شود.
در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی تهران شاهد حضور و مشارکت 170 شرکت و واحد صنعتی داخلی و 40 شرکت خارجی از کشورهای؛ ایتالیا، اسپانیا، چین، سوئیس، بلژیک، جمهوری چک، آلمان، انگلستان، آمریکا، بلغارستان و سوئد هستیم.
این نمایشگاه در فضایی به مساحت بیش از 30 هزار متر مربع، در 7 گروه کالایی؛ کاشی و سرامیک، ماشین آلات و تجهیزات، چینی بهداشتی، رنگ و لعاب، مواد اولیه، پخت سوم و شیرآلات، سرویس های بهداشتی، پخش کاشی و نشریات مرتبط و در 12 سالن نمایشگاهی محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شده است.
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی تهران فرصت مغتنمی است تا تجار، انبوه سازان، طراحان، مهندسان، معماران وکاربران و همچنین دانشجویان رشته سرامیک بتوانند با آخرین دستآوردهای تولید کاشی و سرامیک و با طرح های جدید آشنا شوند.
هرچند صنعت کاشی و سرامیک کشورمان طی سال های اخیر دچار مسائل و مشکلات شدیدی شد اما ایران همچنان جزء چند کشور اصلی تولید کننده و صادرکننده بزرگ کاشی و سرامیک جهان است.
چین، برزیل و هند، کشورهایی هستند که در تولید و صادرات این صنعت رتبه های اول تا سوم را در اختیار دارند.
برگزاری دو همایش تخصصی و کارگاه علمی با حضور استادان ، کارشناسان و صنعتگران حوزه کاشی و سرامیک و حضور چند هیئت اقتصادی و بازرگانی از کشورهای منطقه خاورمیانه در محل نمایشگاه، برخی از برنامه های جانبی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک تهران است.
شناسایی بازارهای جدید صادراتی، افزایش صادرات، معرفی ظرفیتهای بالقوه و بالفعل این بخش صنعتی کشور، برنامه ریزی برای حل مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود این صنعت، ایجاد بستر های مناسب برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی دست اندرکاران با محصولات، نوآوریها و ظرفیتهای موجود، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقاء کیفیت تولید و ایجاد ارتباط مستقیم میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی از 9 تا 12 تیر هر روز از ساعت 10 صبح تا 18 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان است.