حذف ده ریال بابت ارسال هر پیامک
با پیگیریهای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ؛ دریافت ده ریال بابت ارسال هر پیامک حذف شد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ؛ به استناد قانون بودجه سال 94، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات تلفن همراه موظف بودند علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ 10 ریال از استفاده کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند تا در موارد تعیین شده در قانون هزینه شود.
بنابر گزارش سازمان حمایت ؛ در سال 95 نیز برغم اینکه حکم ذکر شده در تبصره های قانون بودجه سال 95 نیامده بود اما در جداول مربوط به منابع درآمدی دولت، ذکر و مانند سال 94 درج شده بود که بر همین اساس نیز اپراتورهای تلفن همراه شامل همراه اول، ایرانسل و رایتل اخذ مبلغ ده ریال بابت ارسال هر پیامک را در سال 95 نیز ادامه دادند و از مشترکان دریافت میکردند در حالیکه مجوز قانونی لازم را نداشتند.
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با استناد به ماده 37 قانون محاسبات عمومی کشور که به صراحت اعلام داشته است "هر واریزی به حساب درآمد عمومی نیاز به مجوز قانونی دارد" و به جهت استیفای حقوق مصرف کنندگان، مکاتبات و پیگیری های لازم را از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سایر مراجع ذیربط بعمل آورد که نهایتا سازمان مذکور توقف دریافت مبلغ ده ریال به ازای هر پیامک از مشترکان تلفن همراه را به اپراتورهای مربوطه اعلام و ابلاغ کرد.
از تاریخ ابلاغ نامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خرداد ماه سال جاری اخذ مبلغ 10ریال بابت ارسال هر پیامک، متوقف شد.
موضوع استرداد وجوه اضافی دریافتی و واریز شده به خزانه از حساب اپراتورها، توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تحت پیگیری است که به محض حصول نتیجه مراتب به اطلاع مصرف کنندگان خواهدرسید.
از هم وطنان گرامی می توانند به جهت کمک به پیگیری بهتر کشف و رسیدگی به تخلفات اقتصادی ، هرگونه شکایت در این رابطه را با سامانه 124 این سازمان در سراسر کشور در میان گذاشته تا مراتب بررسی و متناسباً اعمال قانون شود.