به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سایپا نیوز، علیشاهی مدیرعامل سایپا یدک ضمن تسلیت سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: با نزدیک شدن مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) , این شرکت جهت رفاه حال زائران و مسافران، طرح خدمات امدادی ویژه ای را در5 روز اجرا می کند.
علیشاهی اظهار داشت: علاوه بر بکارگیری 377 واحد امدادی در شهرها و محورهای مواصلاتی کشور که همواره به زائران و مسافران خدمات امدادی ارائه میدهند، خدمات امدادی مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با مجموع 48 محل استقرار ویژه و شبانه روزی در ورودی های شهرتهران و مسیرهای منتهی به حرم مطهر ارائه می شود.
همچنین تعمیر گاه های مرکزی تهران و تعدادی از نمایندگی های مجاز شهرهای همجوار و مهم مواصلاتی به صورت کشیک در روز های 14 و 15 خرداد آماده ارائه خدمات به مردم عزیز می باشند. وی افزود: خدمت رسانی امدادی به همه محصولات گروه خودروسازی سایپا در محدوده حرم مطهر امام خمینی (ره) در روز 14 خرداد به صورت رایگان خواهد بود. مدیرعامل سازمان خدمات پس از فروش سایپا در پایان گفت: امداد خودرو گروه سایپا در مراسم بزرگداشت حضرت امام (ره) تمامی ناوگان امدادی خود را بصورت شبانه روزی به حالت آماده باش درآورده است. لازم به ذکر است هموطنان گرامی جهت دریافت خدمات امدادی میتوانند در تمام ساعات شبانهروز با شماره های 096550 و02184444 تماس بگیرند.
همچنین مشتریان محترم جهت اطلاع از لیست نمایندگی های کشیک می توانند به پایگاه اینترنتی سایپایدک به نشانی www.saipayadak.org مراجعه کنند.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا هم گفت: بر اساس گزارشهای شرکت بازرسی و کنترل کیفیت ایران و نظر سنجی های بعمل آمده از مشتریان و اطلاعات و آمار وزارت صنعت و معدن ،گروه خودروسازی سایپا رشد چشمگیری در شاخص های ارزیابی شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران داشته است
رضا تقی زاده معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا افزود: در چهار شاخص مهم و اساسی شامل کیفیت خودروهای تولیدی ، رضایت مشتریان از خدمات فروش و خدمات پس از فروش و سهم بازار فروش رشد چشمگیر داشته ایم، بطوری که با افزایش 17.5 درصدی کیفیت خودروهای تولیدی (تعداد ستاره ها ) و همچنین افزایش 9 درصدی شاخصهای رضایت مشتریان از خدمات فروش و 5/5 درصد از خدمات پس از فروش سهم بازار این گروه را از 33 درصد کل بازار به 42 درصد افزایش یافت.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با اشاره به برخی از عوامل موثر در این ارزیابی گفت: بهره برداری از شبکه توانمند فروش و خدمات پس از فروش، تعریف و اجرای چندین پروژه در زمینه ارتقای کیفیت محصولات، تنوع در روش های فروش، اطلاع رسانی مناسب به مشتریان ، توجه به نظرات مشتریان و صاحبنظران از جمله عوامل رشد توامان کیفیت و کمیت فروش محصولات و خدمات پس از فروش به آنها است.
وی در خصوص عملکرد مناسب خودروسازان در سال های اخیر افزود: در گذشته نه چندان دور خریداران خودرو مجبور به خرید خودروهای دست دوم بدون گارانتی با هزینه های سنگین مالی از مبادی های مختلف بودند که پس از تغییر رفتار مناسب خودروسازان، متناسب با توان خریداران این دسته از مشتریان به خرید خودروی صفر کیلومتر روی آورده و امکان خرید خودروهای مختلف با تسهیلات مناسب با پایین ترین نرخ و با گارانتی مطمئن ایجاد شده است.
تقی زاده با بیان فراز و نشیب در هر تجارتی گفت: بروز رونق و کسادی در هر قسمتی از تجارت ممکن است و به جای اظهار نظر های خارج از اصول باید به فکر راه حل اساسی بود آنچنان که با ورود اینترنت به زندگی افراد چاپخانه های روزنامه ها در اکثر کشورها کم رونق شدند ولی آن ها که خود را بروز نمودند از این وضعیت نجات یافتند. بنابراین لازم است واحد های کم رونق اقتصادی در بخش خودرو در داخل خود عارضه یابی نموده و با دادن اطلاعات غیر کارشناسی به دیگران اتهام بی اساس وارد ننمایند.
ایشان در خصوص الزام رعایت مصوبات شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو توسط شرکتهای تولید کننده افزود: افزایش قیمت نهادهای تولیدی، افزایش نرخ تورم، افزایش قیمت های بیمه و ... از عوامل موثر در افزایش قیمت خودرو است که با توجه به رشد این عوامل طی یک سال اخیر، با تایید شورای رقابت شاهد افزایش قیمت خودروها در آینده نزدیک خواهیم بود.
معاون بازاریابی و فروش سایپا با اشاره به انعطاف پذیری و بروز بودن این گروه عظیم خودروسازی گفت: عرضه سراتو در بازار بورس نشان از پیشرو بودن در تنوع عرضه و شفاف بودن معاملات و اطمینان از تناسب کیفیت و قیمت خودروهای شرکت سایپاست که سرعت خرید خودروهای مذکور در بورس بطور کامل این ادعاها را اثبات می کند.
سایپا جزو ده بنگاه اقتصادی منتخب برای اجرای چرخه بهبود بهره وری است
رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت : سایپا جزو ده بنگاه اقتصادی منتخب
برای اجرای چرخه مدیریت بهبود بهره وری در کشور است و مدیران عالی گروه
خودروسازی سایپا همیشه با دلسوزی، ارتقای بهره وری را دنبال می کنند
رویا طباطبایی یزدی
رئیس سازمان ملی بهره وری ایران با بیان مطلب فوق، اظهار داشت : مدیران
ارشد گروه سایپا به مقوله ارتقای بهره وری بسیار علاقه مندند و در این
زمینه گام های موثری برداشتند و همچنین متخصصان و کارکنان این مجموعه با
تمام وجود خواهان ارتقای بهره وری هستند و تلاش های زیادی در این مسیر صورت
گرفته است.
طباطبایی یزدی پس از شرکت در همایش تلاشگران بهره وری و بازید از نمایشگاه
دستاوردهای ارتقای بهره وری گروه سایپا خاطرنشان کرد : متوجه شدیم که
همکاری بسیار خوبی بین سایپا و دانشگاه وجود دارد و در گروه سایپا به
خلاقیت ها و نوآوری ها بها و اهمیت داده می شود و این توجه و اهمیت تاثیر
زیادی در ارتقای بهره وری در مجموعه سایپا خواهد داشت.
وی تصریح کرد: امیدواریم در بین زیرمجموعه های سایپا و حتی با خودروسازان
دیگر رقابت بیشتری به وجود آید، چون رقابت باعث ارتقای بهره وری می شود.
رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: برنامه ششم توسعه ابعاد مختلفی دارد و
مسایل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... را شامل می شود و در بخش صنعت
خودروسازی ارتقای بهره وری تاثیر بلامنازعی در برنامه ششم توسعه دارد.
وی افزود: صنعت خودروسازی به دلیل پیوستگی آن با بقیه صنایع چه صنایع
بالادستی و چه صنایع دیگر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می بینیم که
کشورهای پیشرفته دنیا هیچگاه صنعت خودروسازی را کنار نمی گذارند و حتی
دیدیم که در بحران اقتصاد جهانی در سال 2008 با مشکلاتی که برای صنعت
خودروسازی آمریکا رخ داد، دولت هیچگاه دست از حمایت از خودروسازی برنداشت.
طباطبایی تاکید کرد: اگر بخواهیم ایران در منطقه و آسیا جزو کشورهای صنعتی
قلمداد شود باید بیش از پیش به صنعت خودروسازی اهمیت ویژه ای قایل شویم و
صنایع خودروسازی هم باید به کیفیت و بهره وری به عنوان دو بال توسعه بهای
بیشتری دهند تا بتوانند با کاهش هزینه ها، کیفیت را افزایش دهند.
رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: در همه کشورهای پیشرفته صنعت خودرو
صنعت استراتژیک آنها است چون با صنایع بسیاری در ارتباط است. ایران هم اگر
بخواهد در صنعت پیشرفت داشته باشد، باید در صنعت خودرو سرمایه گذاری زیادی
انجام دهد تا بتواند این صنعت را به سطح استانداردهای جهانی نزدیکتر نماید.
وی افزود: هرچقدر کشورها پیشرفته تر باشند، سهم بیشتری از رشد اقتصای شان
را از طریق بهره وری حاصل می کنند. بهره وری با رشد اقتصادی ارتباط مستقیمی
دارد.
طباطبایی یزدی گفت: بهره وری را باید در بازه های زمانی میان مدت و بلند
مدت یعنی 5 تا 15 ساله مورد سنجش قرار دهیم و امیدواریم با کمک صنعت
خودروسازی کشور بتوانیم سهم بیشتری از رشد اقتصادی را از بهره وری در صنعت
خودرو شاهد باشیم.
براساس این گزارش، در ادامه سیدمحمدعلی سیدابریشمی رئیس هیئت مدیره گروه
خودروسازی سایپا ضمن قدردانی از تلاش های سازمان ملی بهره وری ایران بابت
همراهی و همچنین کارکنان و مدیران گروه سایپا در اعتلای نام سایپا، گفت:
چند مقوله است که در کشور باید به آنها اهمیت قایل شویم و در جهت توسعه
آنها بیشتر تلاش کنیم. یکی از این مسایل مهم، محیط زیست است که در این
زمینه، سایپا پیشتاز است.
وی افزود: یکی دیگر از مسایلی که در کشور اهمیت دارد، ارتقای بهره وری است و
آنچه که مهم است آن که ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید همه تلاش مان را
در جهت ارتقای بهره وری بکار بندیم تا شاخص بهره وری کشور ارتقا یابد.
رئیس هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: اکنون که رشد اقتصادی
مثبت است باید در جهت استفاده از ظرفیت های کشور اقدام نماییم و از ظرفیت
های موجود می توان به ظرفیت انرژی، آب، سرمایه مالی و نیروی انسانی،
امکانات و تدارکات اشاره کرد که در همه بخش ها خوشبختانه صرفه جویی های
بسیار مناسبی در سایپا حاصل شده است.
سیدابریشمی گفت: با تدبیر مدیران ارشد گروه، سایپا توانست مشکلات مالی خود
را برطرف نماید و ان شاالله امسال بتوانیم سود عملیاتی مناسب داشته باشیم و
روند فعلی نشان دهنده آن است که سایپا مسیرش را درست انتخاب کرده است.
گفتنی است در همایش تلاشگران بهره وری گروه خودروسازی سایپا از طرح ها،
کارکنان و گروه های خلاق و نوآور در سطح گروه خودروسازی سایپا با حضور رئیس
سازمان ملی بهره وری ایران، رئیس هیئت مدیره گروه سایپا و قائم مقام
معاونت اداری و توسعه منابع انسانی سایپا تجلیل شدو