بررسی پیشنویس اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت در رگولاتوری
معاون امور پستی سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی از تدوین شدن پیشنویس مصوبه "اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی" خبر داد.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، مجید نصیری با بیان اینکه کار تدوین پیش نویس با مشارکت صاحبنظران، متخصصان، دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان و تعدادی از روسای انجمنهای صنفی این دفاتر در حال انجام است گفت: براساس ماده 26 اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران که در مرداد سال 95 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، صدور مجوز راهاندازی، تاسیس و نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و برونسپاری خدمات دولت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی واگذار شده است.
وی افزود: از زمان تصویب مجلس بایستی آییننامهها، ضوابط و مقررات متناسب با قانون بروز رسانی و اجرایی شود و بر همین اساس آییننامه قبلی در این زمینه با نظرخواهی از ذینفعان بازنگری و تصمیم بر این شد که فرایند صدور، تمدید و امور مربوط به مدیریت دفاتر پیشخوان خدمات دولت در قالب پیشنویس "اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت" تهیه و برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال شود؛ همچنین مصوبههای مربوط به برونسپاری خدمات، برای تصویب از سوی مراجع ذیصلاح، به صورت جداگانه تهیه شود.
معاون امور پستی سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه پیشنویس تهیه شده برای نظرخواهی از همه انجمنهای صنفی استانی به ادارات کل مناطق نُهگانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال شده است، تصریح کرد: ادارات کل مناطق نُهگانه سازمان قرار است جلساتی را با انجمنهای صنفی دفاتر پیشخوان برگزار کرده و ضمن تشریح آییننامه، نظرات آنها را دریافت کنند.
به گفته نصیری، پس از دریافت و جمعبندی نظرات، پیشنویس مصوبه در کمیته تخصصی فرعی کمیسیون که با حضور کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت، نمایندگان انجمنهای استانی و سایر ذینفعان برگزار میشود، بررسی و پس از جمعبندی نظرات برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال میشود.
وی تصریح کرد: پس از تصویب اصول حاکم بر صدور پروانه پیشخوان خدمات دولت، مصوبات مورد نیاز برای فرایند برون سپاری خدمات اجرایی میشود.