در بازدیدمعاون وزیر راه و شهرسازی مطرح شد؛
خروج فارس از بن بست با اجرای طرح راه آهن شیراز –بوشهر -عسلویه +فیلم
اجرای طرح راه آهن شیراز –بوشهر -عسلویه زمینه صادرات بخش عظیمی از محصولات ساختمانی و تولیدات فارس به کشورهای همسایه مهیا می کند.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی هدف از این بازدید را فعال کردن روند اجرایی طرح برای امسال بیان کرد و افزود: این طرح یکی از بزرگترین طرحهای ریلی کشور است که ۴۵۰ کیلومتر آن در استان فارس اجرا میشود.
خادمی با بیان این که با اتصال راه آهن شیراز به بوشهر، سالانه 3 میلیون تن بار از جاده به ریل منتقل می شود، گفت: با امتداد راه آهن از بوشهر به عسلویه، پایتخت گازی کشور به شبکه ریلی متصل می شود.
وی افزود : این محور ادامه راه آهن سراسری شمال به جنوب کشور است که از تهران، اصفهان، شیراز عبور می کند و برای این که ادامه این خط آهن از شیراز به سمت بوشهر توجیه اقتصادی پیدا کند باید این خط به بندر بوشهر متصل شود و در این صورت است که راه اهن شیراز- بوشهر اقتصادی خواهد شد.
مدیرکل ساخت و توسعهی راه آهن منطقه ۶ کشور با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۳۰ درصد این مسیر گفت: از ۲۰ قطعه این خط ریلی، ۱۰ قطعه آن در استان فارس قرار دارد.
خطیبی ،میزان ترافیک مسافربری پیش بینی شده این راه آهن در سال اول ۸۰۰ هزار نفر و باری ۳ میلیون تن بیان کرد.
افشانی استاندار فارس هم در این بازدید با اشاره به نقش خط ریلی شیراز –بوشهر- عسلویه درخارج کردن استان فارس از بن بست گفت: باتوجه به صادرات بخش عظیمی از محصولات ساختمانی و تولیدات این استان به کشور عراق این طرح میتواند بسیار حیاتی و ضروری باشد.
چرا قرارگاه امداد رسانی هوایی (اورژانس هوایی) شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش+ اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم که هر دو در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته اند مستقر شده باشند؟
چرا اداره کل راه و شهرسازی شهرستان های جنوبی استان فارس (لارستان + گراش + اوز + لامرد + مهر + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان که در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته است مستقر شده باشد؟
چرا …
چرا …
چرا …
چرا …
این که شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم محل استقرار ادارات کل خدمات رسانی به شهرستان های جنوبی استان فارس ( قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) می باشند اشتباه بزرگ غیر قابل جبرانی است چون از هر طرف که فاصله زمینی و هوایی بین شهر خنج مرکز شهرستان خنج تا شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم از مسیر راه جدید دیگ اشکن) + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند +خنج) را که محاسبه کنید از حدود 39 کیلومتر تا 49 کیلومتر می شود اما شهر لار مرکز شهرستان لارستان و شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم در گوشه ای از جنوب استان فارس با فاصله ای بیش از دویست کیلومتری شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) قرار گرفته اند. متاسفانه کسانی بر شهرستان های جنوبی استان فارس و استان فارس و کشور ایران حکومت می کنند که آسایش مردم عادی (اکثریت مردم) شهرستان های جنوبی استان فارس برایشان مهم نیست اگر بود به جای شهرهای لار مرکز شهرستان لارستان شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بایستی شهرخنج مرکز شهرستان خنج به عنوان محل استقرار ادارات کل برای خدمات رسانی به مردم شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) قرار می گرفت.