مدیرعامل بانک ملی : طراحی برنامه ویژه برای ارتقای رضایت مشتریان
مدیرعامل بانک ملی ایران بر لزوم ارتقای نظام مشتری مداری در این بانک تاکید کرد و گفت: برنامه ویژه ای برای این منظور طراحی شده که به زودی اجرایی می شود.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در جمع روسای شعب مستقل و ممتاز تهران و استان های این بانک با اشاره به این که وصول مطالبات معوق و جذب منابع جدید و ارزان قیمت در اولویت بانک است، اظهار کرد: امسال افزایش سود، به صورت ویژه در دستور کار بانک ملی ایران است.
به گفته وی، بانک ملی ایران توجه ویژه ای به صدور ضمانتنامه ها خواهد داشت، چون این موضوع می تواند به خوبی منابع ارزان قیمت را به سمت بانک روانه کند.
وی در ادامه به لزوم خدمت رسانی متمایز به مشتریان ویژه بانک اشاره و خاطرنشان کرد: مشتریان ویژه لزوما مشتریان حقوقی بزرگ نیستند، بلکه مشتریان دارای سپرده های کلان، پیمانکارانی که از بانک ملی ایران ضمانتنامه می گیرند و شرکت های بزرگ خوش حساب باید مد نظر ما باشند.
حسین زاده با تاکید بر لزوم ارائه خدمات خاص و سریع به این مشتریان، گفت: باید افرادی به طور مشخص در شعب مشغول خدمت رسانی به این مشتریان باشند و حتی در ساعات غیر اداری نیز خدمات دهی به مشتریان ویژه نباید تعطیل شود. مدیرعامل بانک ملی ایران بر آموزش کارمندان شعب درباره خدمات رسانی به مشتریان ویژه تاکید و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت «بام» و سایر امکانات غیرحضوری برای خدمت رسانی به مشتریان ویژه باید در اولویت باشد.
وی با تاکید بر این که افزایش خدمت رسانی به مشتریان ویژه، یک طرح ملی است و همه شعب باید به عملیاتی کردن آن اهتمام کنند، اظهار کرد: آن چه امروز در نظام بانکی حرف اول را می زند، تمایز در ارائه خدمات است و بانک ملی ایران در این راستا حرکت خواهد کرد.
حسین زاده همچنین در پایان به افزایش سرمایه 100 در صدی بانک ملی ایران، کاهش قابل توجه نسبت مطالبات معوق به مانده تسهیلات پرداختی و نیز رشد سهم بازار بانک اشاره کرد.
ارائه خدمات جدید و مورد انتظار مشتریان در دستور کار بانک ملی ایران
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که نظام بانکداری دنیا از شعار «حق با مشتری است» عبور کرده است، گفت: اکنون دوره جدیدتری در مشتری مداری آغاز شده و آن هم ارائه خدمات جدید و مورد انتظار مشتری است.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، برات کریمی در جمع روسای شعب مستقل و ممتاز تهران و استان های بانک ملی ایران، با بیان این که این بانک به دنبال ارائه خدمات ویژه به مشتریان و تکریم آنهاست، افزود: الزامی است متصدیان شعب باانگیزه و توانمند در برقراری ارتباط با مشتری، فراتر از شغل و جایگاه سازمانی خود به این امر خطیر گمارده شده و توجه به ارزشهای معنوی و تکریم مشتری را در دستور کار قرار دهند.
وی گفت: هدفمندکردن پرداخت های کارکنان و منوط کردن آن به عملکرد و طراحی خدماتی ویژه در راستای بازاریابی و جذب و نگهداری مشتری، از اهداف طرح های در دست تدوین بانک است.
کریمی با اشاره به اینکه افزایش شعب فیزیکی برای نظام بانکی جوابگو نیست، افزود: بانک باید بپذیرد که نیاز و نگاه نسل جدید تغییر کرده و بحث "زمان" به عنوان ارزشمندترین دارایی انسان ها باید به بهترین نحو توسط سازمانهای خدمات دهنده، مدیریت شده و تکریم مناسب در مورد مشتریان صورت پذیرد.
وی با اشاره به شرایط مطلوب بانک ملی ایران از نظر سرمایه، جذب منابع و نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی، افزود: همه تلاش ما در سال جاری این است که درآمدهای بانک را افزایش دهیم و این هم از طریق ایجاد درآمدهای جدید و جذب منابع ارزان قیمت امکان پذیر است.
به گفته کریمی، افزایش درآمدهای کارمزدی، می تواند به جذب منابع ارزان قیمت و در نتیجه ارائه تسهیلات ترجیحی منتهی شود که این اقدام هم خدمت به بانک، هم خدمت به مردم و خدمت به اقتصاد کشور است.
منابع انسانی بانک باید به دانش روز مجهز باشند
حکم انتصاب چند نفر از مدیران جدید بانک ملی ایران، امروز طی مراسمی از سوی غلامرضا پناهی عضو هیات مدیره بانک به آنها اعطا شد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در این مراسم احکام حسن شهرآشوب مدیر امور طرح و برنامه، محمد رضایی رئیس اداره کل سرمایه انسانی و بهرام واقفی رئیس اداره کل تحقیقات و برنامه ریزی این بانک تقدیم شد.
پناهی در این مراسم با اشاره به این که هیچ سازمانی نمی تواند بدون داشتن طرح و برنامه صحیح، تحقیقات کارآمد و نیروی انسانی توانمند، درست حرکت کند، گفت: خوشبختانه این سه حوزه در بانک ملی ایران به دست مدیران توانمند و شایسته اداره می شود.
وی با تاکید بر این که در حوزه طرح و برنامه بانک باید تحولی جدی رخ بدهد، افزود: با این حال داشتن طرح، یک مساله است و اجرای درست آن مساله ای مهمتر، به طوری که باید همه نیروی انسانی بانک به این برنامه اهمیت بدهند و خود را به اجرای آن ملزم بدانند.
پناهی با بیان این که همه مضایق، محدودیت ها و توانایی های بانک در برنامه بلند مدت آن دیده شده است، اظهار کرد: بدنه بانک باید در راستای همین برنامه حرکت کند.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت هایی که پیش از این در حوزه تحقیقات بانک انجام شده است، گفت: هزینه کردن در این حوزه، سرمایه گذاری است و تحقیقات مفید و سودمند می تواند شرایط ماندگاری بانک را ایجاد کند.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران همچنین با اشاره به اهمیت حوزه منابع انسانی، به لزوم داشتن نگاه کارشناسی همراه با اقدامات مدیریتی اشاره کرد و افزود: منابع انسانی بانک باید به دانش روز مجهز باشند و به راحتی نظر کارشناسی خود را ارائه کنند.
وی با تاکید بر این که آموزش نیروی انسانی سخت و نگه داشتن آن سخت تر است، گفت: ما باید در عمل نشان بدهیم که شایسته سالاری در بانک ملی ایران حاکم است.
به گفته پناهی، سرمایه انسانی توانا و با انگیزه، سازمان را به سمت درست سوق می دهد و برنامه های کلان را به درستی اجرا می کند.
در ادامه این مراسم، معاون منابع انسانی بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه همه بخش های سازمان باید در راستای ارتقای آن با یکدیگر تعامل داشته باشند، گفت: در دل قوانین و مقررات بانکی، فرصت های خوبی وجود دارد که می توان از آنها برای حل مشکلات استفاده کرد.
حسین بارانی با اشاره به این که هنر مدیران، پیدا کردن این راه حل هاست، اظهار کرد: تاکنون هیچ مدیری به دلیل حل مشکلات همکاران با استفاده از ظرفیت های قانونی بازخواست نشده است.
وی با بیان اینکه مدیران تازه منصوب شده در حوزه های تخصصی خود صاحب فکر و ایده هستند، ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر آثار این انتصاب ها در منابع و خدمات بانک دیده شود.
حسن شهرآشوب که به عنوان مدیر امور طرح و برنامه بانک ملی ایران منصوب شده در این نشست با تاکید بر این که مشکلات مربوط به صف و ستاد باید با دقت بررسی و برطرف شود، گفت: برای این کار به کمک هیات مدیره و مدیرعامل بانک نیاز داریم.
محمد رضایی رئیس جدید اداره کل منابع انسانی بانک ملی ایران نیز با تقدیر از اعتماد مدیرعامل برای انتصابش به این سمت، اظهار امیدواری کرد که اجرای قانونی خدمات کشوری در میان همکاران بانک باعث ارتقای شرایط کاری آنها شود.
بهرام واقفی رییس جدید اداره کل تحقیقات و برنامه ریزی بانک ملی ایران نیز با بیان این که حوزه کاری این اداره کل بسیار پرکار است، گفت: در حوزه PSP ها اتفاقات جدید و جذابی در جامعه در حال رخ دادن است که می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای ورود بانک باشد.
مدیرعامل بانک ملی ایران به تازگی با صدور احکامی، 8 نفر از مدیران این بانک را به سمت های جدید مدیریتی منصوب کرد.