به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، هاشم یکه زارع افزود: نمیتوان صنعت خودرو را بدون همکاری بین المللی جلو برد و توانستیم نخستین محصول جدید ۲۰۰۸ را تولید کنیم و تا آخر سال پژو ۳۰۱ و سال آینده محصول دیگری تولید میشود.
وی گفت: تکیه بر ساخت داخل و رسیدن به ۷۰ درصد ساخت داخل و ۳۰ درصد صادرات در دستور کار ماست.
یکه زارع افزود: به زودی با سه شرکت دیگر قراردادی در قالب مشارکت امضا خواهیم کرد.
وی گفت: پلتفرم بسیار موضوع مهمی است که ما از ابتدای حضور در ایران خودرو به دنبال آن بودیم و در قرارداد با پژو این اختیار را داریم از پلتفرم پژو برای تولید محصولات دیگر استفاده کنیم.
یکه زارع افزود: موتور، گیربکس و اکسل را در پلتفرم دیده ایم و در کنار مشارکت شرکت بوش و شرکتهای بزرگ حضور دارند و شرکتهای قطعه ساز هم در خدمت پلتفرم هستند.
وی گفت:: افزایش محصول پلتفرم طی دو نیم سال آینده تحقق مییابد و وارد بازار خواهد شد که محصولات متنوعی از جمله هیبریدی و کراس اور هستند.
یکه زارع افزود: از دانشگاههای صنعتی شریف و امیر کبیر برای مشارکت در تولید خودروهای هیبریدی و برقی دعوت کردیم.
وی گفت: ما بعد از امضای قرارداد بر روی خدمات پس از فروش تمرکز خواهیم کرد چرا که وظیفه داریم خودرویی که به مشتری تحویل میدهیم از نظر قیمت و کیفیت و خدمت پس از فروش به آن افتخار کنند.
یکه زارع افزود: سهم قابل توجهی از تولیدات این پلتفرم به صادرات اختصاص داده خواهد شد.
بنبار این گزارش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم گفت: ارتباط میان صنعت و دانشگاه باید بیش از پیش افزایش یابد و برای استادان فرصت مطالعاتی در فضای صنعتی پیش بینی شده است.
محمد فرهادی افزود: دانشگاه شریف و امیرکبیر جزو دانشگاههای معتبر بین المللی هستند که در کنسرسیوم حضور دارند و ما طرحهای زیادی با موضوع صنعت و دانشگاه داریم.