مشکلات زیست محیطی راه آهن چابهار-ایرانشهر در حال بررسی
فرماندار ویژه چابهار با اشاره به اینکه توسعه محلی چابهار مقدم بر توسعه ملی است، گفت: ورود خط آهن چابهار –ایرانشهر به مجتمع بندری شهید بهشتی بین شهر وبندر تفکیک ایجاد نمیکند.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما؛ ایوب درویشی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) با اشاره به رفع مشکلات زیست محیطی پروژه راه آهن چابهار-ایرانشهر- زاهدان اظهار داشت: برخی نگرانیهای زیست محیطی درباره چگونگی ورود راه آهن به شهر وجود داشت که در حال بررسی است.
وی افزود: وزیر راه به سه معاون خود دستور داده است پس از بررسیهای کارشناسانه بهترین مسیر را برای ورود راه آهن به شهر ومجتمع بندری شهید بهشتی ارائه دهند.
فرماندار ویژه چابهار تصریح کرد: قطعه اول تا چهارم پروژه راه آهن چابهار به ایرانشهر به طول ۳۱۰ کیلومتر با پیشرفت ۵۰ درصدی درحال تکمیل است.
درویشی تاکید کرد: قرار شده بود در سفر اخیر رئیس جمهور به چابهار اعتبار تکمیلی برای به اتمام رساندن پروژه اختصاص یابد که به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شد.
عملیات اجرایی راه آهن ۷۰۰ کیلومتری چابهار-ایرانشهر-زاهدان در هشت قطعه از سال ۹۲ شروع شده وتاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تزریق شده است.
برآورد پیشرفت فیزیکی قطعه اول تا هشتم آن ۲۰ درصد است.
این پروژه در بودجه سالانه کشوری ردیف ۳۰ میلیارد تومانی را به خود اختصاص داده که به گفته نماینده مردم چابهار درمجلس این ردیف بودجه برای چنین طرح ملی بسیار اندک است و خواستار تخصیص دوهزارمیلیارد تومان اعتباربه آن شده است.