پخش زنده
امروز: -
محور ریلی اندیمشک - درود پس از 40 سال باز سازی می شود
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، مدیرکل راهآهن جنوب گفت : بیشترین مشکلی که در محور جنوب داریم در حدفاصل ایستگاه دورود به اندیمشک است که به واسطه شرایط سخت کوهستانی پس از 40 سال درحال بازسازی است .
عبدالکریم درویش زاده با بیان اینکه حمل و نقل یکی از پارامترهای اصلی توسعه در هر کشور است و بدون حمل و نقل خوب و آسان نمیتوان کشوری توسعه یافته داشت افزود: حمل و نقل ریلی در میان انواع مختلف حمل و نقل از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار و ایمنترین نوع حمل و نقل است.
وی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی یک هفتم جاده سوخت مصرف میکند، تصریح کرد: ایمنی در راهآهن وحمل و نقل ریلی نیز بیش از 50 برابر ایمنی در جاده و حمل و نقل جادهای است.
مدیرکل راهآهن جنوب به سهم اندک راهآهن در جابهجایی مسافر و بار در شبکه حمل و نقل کشور در مقایسه با حمل و نقل جادهای اشاره کرد و گفت: حمل و نقل ریلی همواره سهم اندکی نسبت به حمل و نقل جادهای در کشور داشته است ، اماقرار است سهم راهآهن در حمل و نقل از 11 درصد به 30 درصد تا پایان برنامه ششم توسعه برسد.
درویش زاده با توجه به شرایط سخت و خاص اقلیمی خوزستان
و گرمای شدید هوای استان و تردد بالای مسافران از شهرهای نزدیک به مرکز
استان افزود : تصمیم گرفته شده است که تعداد قطارهای محلی در استان
افزایش یابد.
وی با اشاره به آمار جابهجایی مسافر درون استانی در خطوط ریلی راهآهن جنوب عنوان کرد: سالانه یک میلیون و 600 هزار مسافر در خطوط ریلی راهآهن جنوب جابهجا میشود.
خوزستان شش درصد شبکه ریلی کشور را در خود جای داده است و از نظر طول خط رتبه هشت کشور را به خود اختصاص داده است