روزنامه فرانسوی لزاکو؛
«ایران» ناجی پژو سیتروئن
پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی زبان «لِزاِکو» نوشت: شرکت فورسیا و ایران، دو ناجی گروه خودروسازی پژو سیتروئن در سه ماهه اول 2017 بودند.
به گزارش
سرویس بین الملل خبرگزاری
صدا و سیما پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی زبان «لِزاِکو» نوشت: شرکت فورسیا و ایران، دو ناجی گروه خودروسازی پژو سیتروئن در سه ماهه اول 2017 بودند.
فروش شرکت پژو سیتروئن با مدیریت کارلوس تاوارس با وجود اینکه در چین کاهش داشت، اما با بازگشت به موقع آن به بازار ایران و نیز پویایی گروه قطعه ساز فورسیا، 4,9 درصد افزایش داشت.
درآمد سه ماهه نخست سال گروه پژوسیتروئن تحت تاثیر افزایش قیمتهای خودروهای پژو، سیتروئن و دیاس و فروش بیشتر قطعات خودرو، 4,9 درصد افزایش یافت. این خودروساز فرانسوی اعلام کرد فروش خودروهایش در سه ماهه نخست امسال به 13 میلیارد و ششصد میلیون یورو (14 میلیارد و نهصد میلیون دلار) در مقایسه با 13 میلیارد یورو در مدت مشابه سال گذشته رسیده است. درآمد پژوسیتروئن از فروش خودرو 2,5 درصد و از فروش قطعات واحد قطعهسازی فورسیا Faurecia معادل 9,4 درصد رشد کرد.
پژوسیتروئن پس از اینکه برای بالا بردن سودآوری، تخفیفهایش را کمتر کرد، سهم بازارش را در اروپا از دست داد. این شرکت فرانسوی برندهای اوپل و وکسهال شرکت جنرالموتورز را برای تقویت حضور در اروپا خریده و همچنین در جستوجوی منابع برای طراحی مدلهای برقی است. از سوی دیگر برای بهبود تقاضا در چین که بزرگترین بازار خودروی جهان است، خودروهای شاسیبلند در این کشور عرضه میکند.
این خودروساز پیشبینی کرد سود این شرکت در دوره 2016 تا 2018 به بیش از 4,5 درصد میرسد. خرید اوپل و وکسهال به پژوسیتروئن کمک خواهد کرد رتبه دومین خودروساز بزرگ اروپا را که در سال 2016 به رنو واگذار کرد، پس بگیرد.
پژوسیتروئن هفته گذشته اعلام کرد تحویل خودروهای این شرکت در سه ماهه نخست امسال 4,2 درصد رشد کرد و به 729400 دستگاه رسید. رشد تحویل خودروها با افزایش چهار برابری در خاورمیانه و آفریقا به دلیل بازگشت به ایران و رشد 31 درصدی در منطقه اوراسیا روی داد. طبق آمار صنعتی، فروش خودروهای پژوسیتروئن در اتحادیه اروپا بعلاوه نروژ، سوییس و ایسلند 3,7 درصد رشد کرد.