دردسر در شلوغ ترین بندر جهان
بندر شانگهای چین در نبرد و رویارویی با تراکم شدید ناشی از مه غلیظ، حجم بیش از اندازه محمولات و پس آیند یک دگرگونی در ائتلاف های کشتیرانی به سر می برد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران(مانا) ؛ مقامات بندر شانگهای چین افزودند : بیش از 100 فروند کشتی کانتینری، در حال حاضر، در خارج از بندر شانگهای در انتظار به سر می برند، به طوری که زمان انتظار این شناور با افزایش 6.2 درصدی، در هفته گذشته به 18 ساعت و 20 دقیقه رسید.این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه میانگین تاخیرات برای کشتی ها با رسیدن به 53 ساعت در تاریخ های 16 و 18 ماه جاری، افزایش 42 درصدی را به همراه داشت، ادامه داد: مه غلیظ از ابتدای ماه جاری آغاز شده و بندر مذکور در چند روز اخیر تراکم بیشتری را تجربه کرده است.
سخنگوی گروه بین المللی بندر شانگهای در بیانه ای اظهار داشت: در تلاش و تکاپو برای تطبیق و هماهنگ کردن تمامی منابع در بندر هستیم و در عین حال فراهم کردن سریع ترین سرویس برای مشتریان در اولویت کاری ما قرار دارد.
کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان در بیانه ای ضمن اشاره به نظارت دقیق بر موقعیت بندرشانگهای، تاکید کرد: در راستای به حداقل رساندن تاخیرها با مقامات بندر شانگهای همکاری لازم را خواهیم داشت.
کشتیرانی مرسک دانمارک نیز ایجاد دردسر برای تعدادی از شناورهای خود به دلیل تراکم در بندر شانگهای را مورد تایید قرار داد.
این گزارش در ادامه نوشت: آغاز فعالیت ائتلاف های کشتیرانی کانتینری جهان از یکم ماه آوریل سال جاری میلادی، تغییر مسیر شناورها و بکارگیری شناورهای بزرگتر را در پی داشته است.
بندر شانگهای چین، جایگاه شلوغ ترین بندر جهان را از نظر جابجایی حجم کانتینری از سال 2010 تاکنون به خود اختصاص داده است، علاوه بر این، در سال 2016 با جابجایی بیش از سی و هفت میلیون و 100 هزار کانتینر نسبت به سال 2015، رشد 1.6 درصدی را تجربه کرد.
ضرر خالص بزرگترین سازنده سکوهای نفتی فراساحلی جهان
شرایط بسیار چالش برانگیز بازار فراساحل، کشتی سازی فراساحلی کپل سنگاپور را به سراشیبی ضرر خالص در سه ماه نخست سال جاری میلادی سوق داد.
به گزارش گروه بین الملل مانا، به دنبال شرایط بسیار چالش برانگیز بازار فراساحل، کشتی سازی فراساحلی کپل- بزرگترین شرکت کشتیسازی سنگاپور وهمچنین بزرگترین سازنده سکوهای نفتی فراساحلی در جهان- ضرر خالص سه میلیون و 39 هزار دلار سنگاپور( معادل 2.42 میلیون دلار آمریکا ) را در سه ماه نخست سال جاری به ثبت رساند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، سود خالص 107 میلیون و 98 هزار دلار سنگاپور را نشان می دهد.
علاوه براین، کشتی سازی فراساحلی کپل در سه ماه نخست سال جاری میلادی، درآمد 483 میلیون و 39 هزار دلار سنگاپور را کسب کرد، رقمی که نسبت به مدت مشابه سال 2016، افت 40.9 درصدی را نشان می دهد. سود عملیاتی کشتی سازی مذکور نیز در سه ماه نخست سال جاری میلادی سه میلیون و 74 هزار دلار سنگاپور گزارش شده است که نسبت به 110 میلیون و 83 هزار دلار سنگاپور، افت چشم گیری را به نمایش می گذارد.
یکی از مقامات کشتی سازی فراساحلی کپل همچنین با اشاره به تعدیل یک هزار و 250 نفر نیرو در سه ماه نخست سال جاری میلادی، یادآور شد: هم اکنون نیروی کار در این کشتی سازی هجده هزار نفر است که در مقایسه با ابتدای سال 2015، کاهش 49 درصدی را نشان می دهد.
بزرگترین سازنده سکوهای نفتی فراساحلی در جهان فعالیت در یارد Road سنگاپور را متوقف و در پایان ماه مارس سال جاری میلادی زمین مربوطه را به دولت بازگرداند.
لازم به ذکر است: ارزش سفارشات جدید در کشتی سازی فراساحلی کپل تا پایان ماه مارس سال جاری میلادی به مرز سه میلیارد و پنج میلیون دلار سنگاپور رسید.