رضایتمندی 100درصدی مسافران نوروزی از خدمات رسانی در ایلام و همدان
ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره وضع اسکان مسافران نوروزی در همدان گفت: میزان رضایتمندی مسافران از خدمات رسانی در استان همدان 100 درصد بود.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، عبدالرضا مهاجری نژاد که به استان های ایلام و همدان سفر کرده است درباره وضع این دو استان افزود: در هر دو استان هماهنگی دستگاه های خدمت رسان و وضع مدارس جهت اسکان مسافران مناسب ارزیابی شده است.
وی درباره نیازمندیهای استان ایلام نیز گفت: با توجه به اینکه در ایلام زیرساخت های گردشگری ضعیف است و تنها 3 هتل دارد، با این حال رضایتمندی مردم از وضع اسکان خوب بود و در همین زمینه نیز ظرفیت مهران، ایلام و اکثر شهرها مناسب بود و میزان رضایتمندی مسافران از خدمات رسانی در این استان 100 درصد بود.
ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به ویژه برنامه های نوروزی ایلام اشاره کرد و گفت: برنامه های نوروزگاه در ایلام به صورت مطلوب برگزار و بازارچه صنایع دستی نیز در مرکز و ورودی های شهرها برپا شد.
مهاجری نژاد با اشاره به مشکلات زیرساختی ایلام افزود: مشکل ایلام زیرساخت ها است که به منابع جدید در این حوزه نیاز دارد، ضمن اینکه نباید در این زمینه بخشی عمل کرد؛ بلکه نیاز به هماهنگی وجود داشته و چتر حمایتی دولت باید بیشتر شود.
وی گفت: ایلام اکنون به کریدور ارتباطی کشور تبدیل و موضوع راهیان نور هم مزید بر علت شده است تا عرصه گردشگری این استان بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و به عنوان نوعی صنعت در این استان حرکت کند.
ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ادامه با اشاره به استان همدان به عنوان یکی از استان های گردشگری افزود:همدان از نظر اقلیم، صنایع دستی و جاذبه های گردشگری شهرت جهانی دارد؛ ضمن اینکه زیرساخت های گردشگری آن نیز آماده است.
مهاجری نژاد به برنامه های متفاوت استان همدان اشاره کرد و گفت: در همدان نوعی خلاقیت و نوآوری بر اساس خدمات دهی ایجاد شده است و ناحیه 1 و 2 شهرداری نیز هماهنگی مناسبی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشتند.
وی افزود: در همدان نوعی تعادل در پذیرش مسافر دیده می شد؛ زیرا ظرفیت هتل ها متناسب با مسافران بوده و در زمینه اسکان غیررسمی نیز مدارس ویژه تجهیز شده بودند و اقامتگاه های گروه «ج» حذف شدند.
ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به عملکرد مناسب همدان در زمینه محیط زیست و فرهنگ سازی در این زمینه خاطرنشان کرد: در همدان در مسیر گردشگری گنج نامه حریم مزاحم دیده نمی شود و بافت گردشگری دست نخورده باقی مانده است؛ زیرا اجازه ساخت و ساز غیرمجاز درحریم مکان های تاریخی داده نمی شود که این مسئله جای قدردانی و تشکر دارد و باید به الگویی در کشور تبدیل شود.