گیلان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی
پیش بینی می شود بیش از 7 میلیون گردشگر به این استان سرسبز سفر کنند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان معاون امور عمرانی استاندار و قائم مقام اجرای ستاد خدمات سفر استان در نشست خدمات سفر که در رشت بر گزار شد گفت : کارکنان همه دستگاه های خدمات رسان و امداد رسان باید ضمن ارائه خدمات مطلوب به گردشگران با خوشرویی از مسافران نوروزی پذیرایی کنند. حجت شعبان پور افزود : با تشکیل کمیسیون ایمنی ، 96 نقطه حادثه خیز در گیلان شناسایی شد و در تلاشیم با تمرکز در این نقاط حادثه خیز از آمار تصادف و حوادث بکاهیم.
وی بر پاکسازی و زیبا سازی هرچه بیشتر معابر شهرهای استان تاکید کرد و گفت : با توزیع بروشورهای فرهنگی تلاش می شود فرهنگ حفاظت از محیط زیست را گسترش دهیم.
معاون امور عمرانی استاندار و قائم مقام اجرای ستاد خدمات سفر استان ضمن قدردانی از تلاش های صدا و سیما در پوشش خبری و انعکاس رویدادها افزود : رسانه ملی می تواند با ایجاد فضای شاد و مفرح ، معرفی اماکن گردشگری ، نحوه ارائه خدمات سفر مسولان به گردشگران ، اطلاع رسانی وضعیت ترافیک جاده ها ضمن ماندگاری مسافران در گیلان به کاهش حوادث نیز کمک کند.
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز از آماده شدن هزار و 745 واحد اقامتی با بیش از 24 هزار تخت برای پذیرایی از گردشگران نوروزی خبر داد و افزود : 900 هزار انواع اقلام تبلیغاتی برای معرفی اماکن گردشگری و راهنمای سفر در تعطیلات نوروز بین مسافران توزیع خواهد شد.
رضا علیزده افزود : برای معرفی هرچه بیشتر آداب و رسوم گیلان ، جشنواره های بومی- محلی در 16 شهرستان استان برگزار خواهد شد.
وی گفت : همچنین در 60 نقطه از گیلان 750 غرفه عرضه و فروش صنایع دستی دایر می شود.
رئیس پلیس راه گیلان هم از آمادگی پلیس راه برای پذیرایی هرچه بهتر از مسافران نوروزی و کاهش حوادث جاده ای خبر داد و افزود : در 11ماه گذشته 586 نفر بر اثر تصادف در جاده های استان جان خود را از دست دادند
سرهنگ حسین محمدپور افزود : بیشترین تصادفات فوتی به ترتیب در جاده های انزلی ، لاهیجان ، سیاهکل ، صومعه سرا و رودبار اتفاق افتاد.
وی از گردشگران نوروزی خواست تا با رعایت هرچه بیشتر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بتوانند ضمن کاهش و جلوگیری از سوانح رانندگی ، خاطرات خوبی از سفر نوروزی داشته باشند.
در پایان این نشست 3 ساعته هریک از اعضای خدمات سفر ، برنامه های خود را از قبیل چگونگی خدمات مطلوب به گردشگران ، برخورد با متخلفان و گرانفروشان ، ساخت و پخش برنامه های شاد و مفرح در صدا و سیما ، معرفی اماکن گردشگری ، ایجاد امنیت و نظم عمومی ، تجهیز مساجد و بقاع متبرکه برای اسکان مسافران و اقامه نماز ، آمادگی بیمارستان ها ، ارائه خدمات دفاتر پیشخوان ، چگونگی حمل و نقل مطلوب زمینی و هوایی ، ایمنی راه ها و پاسخگویی مدیران از نحوه عملکرد و فعالیت دستگاه خود را ارائه و با یکدیگر هم اندیشی کردند.