ضرورت تلاش هماهنگ و مستمر برای ارتقای ایمنی راه ها و سفر
وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت تلاش هماهنگ و مستمر برای ارتقای ایمنی راه ها و سفر تاکید کرد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راهها در سال جاری با بیان اینکه « یک اقدام هماهنگی همسطح در ایران به دلیل نیاز به یک رئیس بالادستی کار بسیار مشکلی است» گفت: کمیسیون ایمنی راهها جزو معدود هماهنگیهای همسطحی است که بیشتر بر اساس فهم و حس مشترک اعضا شکل گرفته است.
این کمیسیون را یکی از بهترین کمیسیونهای داخل کشور خواند و اظهار داشت: اگرچه انجام هر کاری میتواند داری نواقصی باشد اما کمیسیون ایمنی راهها جزو کمیسیونهای موفقی است که بهطور منظم و مرتب تشکیل میشود و نمایندگان مختلف با اهمیت کامل در جلسات شرکت میکنند.
وی با بیان اینکه «اهمیت موضوع به طور کامل از سوی اعضای کمیسیون ایمنی راهها درک شده است» گفت : شاهد حضور مسئولانه اعضا، نظم، طبقهبندی موضوعات، اقدامات کارشناسی اولیه در کمیسیون ایمنی راهها هستم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: معمولاً یک اقدام هماهنگی همسطح در ایران کار بسیار مشکلی است و معمولاً هماهنگیها نیازمند یک رئیس بالادستی است؛ اما کمیسیون ایمنی راهها جزو معدود هماهنگیهای همسطحی است که بیشتر بر اساس فهم و حس مشترک اعضا شکل گرفته است.
آخوندی تقدیر و تشکر از اعضای کمیسیون ایمنی راهها را وظیفه خود دانست و گفت: همکاران ما در سایر سازمانها از پلیس راهنمایی و رانندگی و راهور ناجا گرفته تا سازمانهای امداد و نجات، هلال احمر و نهادهای پشتیبانی مانند سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت و اهمیت کار کردهاند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش سازمان راهداری و حملونقل جادهای در کمیسیون ایمنی راهها بیان داشت: این سازمان در کانون مبحث ایمنی قرار دارد و زحمات کارکنان این سازمان بر کسی پوشیده نیست.
این عضو کابینه دولت یازدهم تصریح کرد: برغم تمام اقدامات انجامشده، هیچیک نمیتواند مانع نقد کردن خودمان باشد، لذا باید با نقد خود نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و اقدامات لازم برای سال آینده را برنامهریزی و تجزیه و تحلیلی از آنچه در ایران رخ داده تهیه کنیم.
وی با توجه به نیاز دستگاهها و نهادها به اقدامات یکپارچه و هماهنگ تأکید کرد: اقدامات یکپارچه و هماهنگ اصلیترین بحث ما به شمار میرود و تجزیهوتحلیل این موضوع در راستای میزان دستیابی به مفهوم یکپارچگی در اقدامات و شناسایی نقاط خود در واقع کلیدیترین بحث ما خواهد بود و باید در سال آینده نیز مورد بررسی قرار گیرد.
آخوندی خطاب به معاون حملونقل خود بیان داشت: فارغ از بحث میزان موفقیت در اجرای مصوبات کمیسیون ایمنی راهها، لازم است تجزیهوتحلیلی در خصوص نحوه ورود، طبقهبندی آنها و مسائلی که از آنها غافل ماندهایم انجام شود. همچنین گزارش عملکرد کلانتری نسبت به خودمان تهیه شود.
وزیر راه و شهرسازی در آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راهها در سال 95 با اشاره به اظهارات برخی افراد در خصوص تشکیل کمیسیون ایمنی با حضور رئیسجمهوری بیان داشت: با این پیشنهاد موافق نبودهام، زیرا همواره از اینکه مانند سایر کمیسیونهای موجود در کشور با ریاست رئیسجمهوری تعویق و مهار شود ، بیم داشتهام و نتایج حاصل از چنین کمیسیونی ضعیفتر از کمیسیون فعلی میشود.
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: به نظرم حفظ این روحیه همدلی و تبادل اطلاعات به وجود آماده در کمیسیون ایمنی راهها بهتر از ایجاد یک «پُز سازمانی» با نام رئیسجمهوری در رأس این کمیسیون و تشکیل نشدن جلسات آن به دلیل مشغله ایشان است. البته رئیس جمهوری و معاون اول ایشان میتوانند با قوانین موجود نیز اقدام به تشکیل کمیسیون کنند.
وی بر حفظ شرایط موجود و رفع نواقص تأکید کرد و گفت: در کشورهایی که موافق نظر تشکیل کمیسیونی به ریاست رئیسجمهوری هستند، اراده از بالا اعمال شده و در کشورهایی که اراده از پایین بوده این اتفاق رخ نخواهد داد.
وزیر راه و شهرسازی در پایان علاوه بر ملت شریف ایران، عید نوروز را به اعضای کمیسیون ایمنی راهها تبریک گفت و یادآور شد: بهطور حتم سیستمهای تبادل اطلاعات برای حفظ ارتباط با مردم و عوامل ذینفع در ایمنی راهها برای انجام اقدامات مشترک در بالاترین سطح آماده خواهند بود.