فخرالدین دانش آشتیانی:
مجلس دانشآموزی صدای دانشآموزان را به گوش مسئولان میرساند
وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس نباید تنها محل آموختن درس باشند بلکه باید محل آموزش مهارتهای اجتماعی و زندگی شهروندی نیز باشند که برای تحقق این امر مصوبات مجلس دانش آموزی میتواند بسیار راهگشا باشد.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، فخرالدین دانش آشتیانی در هشتمین دوره مجلس دانش آموزی افزود: مجلس دانش آموزی به دانش آموزان فواید دموکراسی را میآموزد و شورای دانش آموزی نه تنها درسی برای دانش آموزان است بلکه مجلس دانش آموزی محل تصمیم گیری مدیران و مسئولان کشور نیز میتواند باشد.
وی گفت: سرمایه انسانی متعهد و باهوش ارزشمندتر از سرمایههای مالی و صنعتی در کشور است و امروزه در برنامههای توسعه روی سرمایههای انسانی بسیار تأکید میشود.
وی خاطرنشان کرد: راه حل برون رفت از تنگناها و مشکلات کشور توجه به سرمایه انسانی است و راه جلوگیری از هدر رفت منابع مالی و معنوی کشور از مدرسه می گذرد.
دانش آشتیانی تأکید کرد: اگر بخواهیم در برنامههای توسعهای کشور موفق شویم باید به مدارس توجه لازم را داشته باشیم و توجه به مدارس نیازمند توجه به دانش آموزان و معلمان است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شکوفایی استعدادها و پرورش خلاقیتها در گرو توجه به دانش آموزان است و باید از طریق گفتمان ملی فرصتها و تهدیدهای پیش روی آموزش و پرورش را برداریم و به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش توجه بیشتری داشته باشیم.
وی با تأکید براین که بخش نامههای تکراری و فراموش کردن نیازهای دانش آموزان نمیتواند مشکلات آموزش و پرورش را حل کند گفت: باید پرورش مقدم بر آموزش باشد و اجتماعی شدن آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد.
آشتیانی یادآور شد: مجلس دانش آموزی نهال پویایی است که میتواند صدای واقعی دانش آموزان را به مسئولان برساند و نمایندگان این مجلس بازوی مشورتی مدیران آموزش و پرورش باشند.
نشست دوم هشتمین دوره مجلس دانش آموزی صبح امروز با شرکت 150 نماینده دانش آموزی از استان های سراسر کشور در ساختمان مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار شد.
مجلس دانش آموزی سالی 4 بار برگزار می شود و در هر دوره، 2 نشست عمومی نمایندگان خواهند داشت.
این مجلس دانش آموزی در 7 دوره برگزاری بیش از 7 مصوبه داشته است و مصوبات این دوره مجلس نیز پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.
بحث حقوق شهروندی، محیط زیست، تغییر در محتوای کتابهای درسی، نظارت دقیق تر بر بوفه های مدارس و توجه جدی به زنگ ورزش از موضوعات مطرح شده در هشتمین دوره مجلس دانش آموزی بود.