پخش زنده
امروز: -
مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: اگر کسی بتواند باغی را احداث و برای استفاده عموم وقف نماید، این کار همان سیره و روش اهل بیت (علیهم السلام) است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی، در جمع کارکنان شعبه شهید رجایی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، اظهار داشت: آمال و آرزوی هر انسانی علاوه بر رضایت پروردگار، ورود به بهشت میباشد و همیشه از توصیفات تجلی بخش بهشت، درختان و میوهای آنان مدنظر است.
مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در تعاریف بهشت، به وجود
درختان مثمر و چشمههای روان اشاره شده است، تأکید کرد: این توصیف از بهشت که باغهای
سرسبز در آنها آمده، به این دلیل است که برای پناه بردن از شر خشکسالی، راهش
فراتر از سد سازی و... میباشد و امروز علم این موضوع را تأیید کرده است.
وی ادامه داد: برای شکوفایی مجدد طبیعت و راه ندازی چشمهها و قنات ها،
بهترین راه ممکن، کاشت درخت و ایجاد باغ میباشد و این مهم، در بلند مدت ثمره خود
را به خوبی نشان میدهد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی اضافه کرد: از سوی دیگر باید گفت که وجود
درختان عام المنفعه میباشد و نه تنها نجات بخش بشریت، بلکه ناجی تمام جانداران
بر روی زمین است، لذا به همین علت مهم در ادیان الهی، به ویژه در دین مبین اسلام
جایگاه طبیعت و حفظ آن به کرار گوشزد شده است.
مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به همین منظور رسول اکرم (ص)
میفرمایند که هر کس شاخه درختی را بشکند همانند این است که بال فرشتهای را شکسته
است.
این کارشناس امور قرآنی اظهار داشت: درختان هم در تعاریف بشر، رتبه میشود به
درختان مثمر و غیرمثمر که به نظر بنده اگر خوب دقت کنیم متوجه خواهیم شد که در
طبیعت ما درخت به معنای واقعی، غیرمثمر نداریم.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه وجود تمام درختان برای زندگی
بشریت ضروری است، گفت: درست است که برخی درختان محصول دارند و عدهای فقط محصول
شان چوب آنها میباشد، اما تمام درختان مثمر هستند و یکی از مهمترین باقیات و
صالحات در کنار مسجد، مدرسه و بیمارستان ساختن، ایجاد باغ و فضای سبز است.
مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر کسی بتواند باغی را احداث و
برای استفاده عموم وقف نماید این کار همان سیره و روش اهل بیت (علیهم السلام) است
که میطلبد علمای اعلام با همکاری رسانه ملی به این موضوع بپردازند.