لزوم ارتقای خدمات پس از فروش برای مردم
مدیرکل دفتر نظارت بر تشکل ها و هماهنگی امور استان های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان بر لزوم ارتقای درصد ارزش خدمات پس از فروش تاکید کرد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ؛ مجید ارغنده پور با اشاره به همایش روز ملی حمایت از مصرف کننده از معرفی بنگاه های برتر به مردم خبر داد و گفت: پیش از این بسیاری کالاهای وارداتی تعهدی برای ارائه خدمات پس از فروش نداشتند اما قانون سال 88 این کالاها را ملزم به ایجاد دفتر خدمات پس از فروش کرد و با ابلاغ سیاست ها، الزام ایجاد واحد حمایت پس از فروش اجرایی می شود.
وی با گلایه از شبکه غیر رسمی قاچاق کالا و عرضه آن در کشور افزود: این پدیده سهمی در بازار دارد و در این بین مردم باید در زمینه خارج کردن این شبکه از کشور کمک کننده باشند؛ چراکه این کالاها خرید مردم را تضمین نمی کند.
ارغنده پور ادامه داد: این کالاهای قاچاق فاقد هویت هستند و تنها به منظور رقابت وارد بازار می شوند و مصرف کننده ارزشی برای این کالاها می پردازد که پس از مدتی با بروز خرابی و نقصان، کسی جوابگوی مردم نیست.
این مقام مسئول در سازمان حمایت خاطر نشان کرد: در صورت قاچاق بودن کالا، دستگاه های نظارتی هویتی از شرکت های وارد کننده کسب نمی کنند؛ لذا امروز این حق برای مردم معرفی شده است که به آگاهی بخشی خود مردم می انجامد تا بدانند کالایی که در اختیار دارند، می بایست دارای ارزش سرمایه ای هم باشد.
ارغنده پور گفت: تلاش می کنیم در ازای قیمت، ارزشی برای خدمات پس از فروش کالا منظور شود که با افزایش میزانی از درصد، سطح خدمت پس از فروش ارتقا یابد؛ اما برخی تولید کنندگان درصد اندکی را به خدمات پس از فروش اختصاص می دهند که در حد انتظار مردم نیست و باید ارتقا یابد.
این همایش روز نهم اسفند برگزار شد.