پوشش برنامههای زنده راهیان نور با محور مراکز استانی صدا و سیما
نشست سیاستگذاری و هماهنگی پوشش رسانهای راهیان نور در مرکز بسیج سازمان صدا و سیما با حضور رئیس مرکز بسیج، رئیس مرکز سیما و مدیران کل صدا و سیمای استانها برگزار شد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ در ابتدای نشست، علی فروغی رئیس مرکز بسیج صدا و سیما با اشاره به رویکردهای جدید این مرکزب برای پوشش رسانه ای راهیان نور گفت: اثرگذاری، جریان سازی، ارتقای کیفی و عمق بخشی تولیدات، اصلی ترین رویکردهای عملیات رسانه ای قرارگاه راهیان نور خواهد بود.
وی افزود: با ایجاد چتر رسانه ای قرارگاه های رسانه ای استان ها تلاش خواهیم کرد تا همگرایی بیشتری میان شبکه های استانی و ملی صورت بگیرد تا مردم سراسر کشور بتوانند برنامه های متعددی را در ساختارهای مختلف برنامه سازی از شبکه های استانی و ملی بشنوند و ببینند.
فروغی نقش صدا و سیمای استان ها را در پوشش اردوهای راهیان نور بسیار مؤثر عنوان کرد و ادامه داد: استان هایی که در جغرافیای دفاع مقدس کانون فرهنگ مقاومت و پایداری هستند، در این سفرها پذیرای عزیزان زائر هستند که همکاران ما در شبکه های استانی صدا و سیما نیز باید با برنامه ریزی دقیق و مدون به تولید برنامه بپردازند.
وی با اشاره به ظرفیت های تولیدی و حضور هنرمندان مؤثر در بخش های مختلف استانی تصریح کرد: تولید مستند های فاخر در قالب های متعدد، برنامه های گفت و گو محور جذاب با حضور چهره های انقلابی، شناسایی و پخش مراسم خاص اردوهای راهیان نور، تولیدات کوتاه در قالب نماهنگ از مهمترین برنامه هایی است که مدیران کل مراکز صدا و سیما باید در نظر داشته باشند.
فروغی تصریح کرد: آنچه امروز بسیج صدا و سیما به دنبال آن است، تولید برنامه هایی متناسب با فرهنگ دینی و بومی ملت ایران و متناسبت با نیازهای مختلف اقشار مردم است که توانایی رقابت داشته باشد و سهم خود را در صدور پیام انقلاب به جهان بپردازد.
وی گفت: تولیدات رسانه ای مرکز بسیج نه تنها در حوزه راهیان نور بلکه در تمامی حوزه ها و در قالب متدولوژی با پردازش پیام های مشخص به عنوان مغز فضای رسانه ای، روی پیام های پردازش شده تأثیر گذار است و ضمن تطبیق آنها با ارزش های اصیل انقلاب اسلامی نقش فرماندهی فضای رسانه ای کشور را در مقابله با جنگ نرم دشمن بر عهده دارد و امروز بسیج رسانه ملی رویکردی فرهنگی رسانه ای داشته و در حوزه های رسانه ای ورودی هوشمندانه و تأثیرگذار دارد.
رئیس مرکز بسیج رسانه ملی در پایان با اشاره به آموزش و استفاده از دوره های کاربردی برنامه سازان افزود: کارگاهی به منظور تبیین و شناسایی ایده های نو و بکر با حضور تهیه کنندگان، مجریان و عوامل برنامه ساز ویژه برنامه های راهیان نور برگزار خواهیم کرد تا با شناسایی و آسیب شناسی مشکلات دوره های قبل بتوانیم برنامه های درخور و مخاطب پسندی را برای مردم کشورمان تولید و پخش کنیم.
سید عباس فاطمی نویسی رئیس مرکز سیمای استان ها هم در این نشست گفت: محتوای حرکت فرهنگی راهیان نور گنجینه ارزشمندی برای رسانه ها است و این حرکت همه مؤلفه های علمی، هنری و دینی را در خود دارد بنابراین ما در حوزه رسانه به خصوص در شبکه های استانی صدا و سیما باید از آن به خوبی استفاده کنیم.
وی به نقش مراکز استانی صدا و سیما در این زمینه اشاره کرده و افزود: مراکز استانی رسانه ملی در واقع خط مقدم رسانه ای راهیان نور را تشکیل می دهند، از این رو مدیران، برنامه سازان و هنرمندان استانی ارتباط میان شبکه های استانی و ملی را در این زمینه عهده دار خواهند بود تا با تولیدات شاخص و ارزشمند بتوانند تأثیربسزایی در این حرکت فرهنگی و دینی داشته باشند.
فاطمی گفت: پوشش رسانه ای سفرهای راهیان نور و استقبال گسترده از این رویداد نشان از فعالیت مؤثر و تأثیرگذار هنرمندان بسیجی در تمامی بخش های رسانه ملی از جمله برنامه سازان و هنرمندان استانی است.
وی با اشاره به تولیدات گسترده شبکه های استانی صدا و سیما در بخش های مختلف تصریح کرد: مستندسازی تجربه های معنوی زائرانی که از داخل و خارج کشور برای زیارت مشهد الشهدا وکربلای جبهه های ایران عازم مناطق عملیاتی می شوند کار بسیار ارزشمندی است که برنامه سازان در استان ها در تلاش هستند امسال هم با تولید و پخش برنامه هایی مؤثر در این حوزه نقش بسزایی داشته باشند.
فاطمی ادامه داد: مستندسازی سفرهای راهیان نور می تواند سندی باشد برای نسل دیروز و امروز که جوان ایرانی، هیچگاه الگوهای ایثار و شهادت را فراموش نمیکند و همواره برای تحقق خواسته های شهدا تلاش می کند.
در ادامه مسلم رحیمی، رضا رحیمی، داریوش دبیقی، علیرضا شیروی، مهران جلایی، سید حسین ناظر به ترتیب مدیران کل صدا و سیمای خوزستان، کرمانشاه، آبادان، ایلام، خلیج فارس و بوشهر با اشاره به برنامه های تولیدی و مشکلاتی که داشتند تدابیر، اقدامات و برنامه های پوشش رسانه ای راهیان نور سال 96 را بیان کردند.