مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت ورزش خبر داد:
پلمپ 251 باشگاه ورزشی غیرمجاز در سال 95
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت ورزش از پلمپ 251 باشگاه ورزشی غیرمجاز در سال 95 و برخورد جدی با توزیع و نگهداری داروهای نیروزا خبر داد.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ سیروس احمدی از بازرسی 21 هزار و 590 باشگاه ورزشی و پلمپ 251 باشگاه غیرمجاز در سال 95 خبر داد و افزود: کمیته نظارت بر سلامت باشگاه ها و اماکن ورزشی در چارچوب نظارت بر سلامت باشگاه ها و اماکن ورزشی و اخذ گزارش های مربوطه در زمینه عدم حضور مربیان رسمی، توزیع داروهای نیروزا و پروانه بهره برداری در سال 92 تشکیل شد.
وی ادامه داد: در سال 92 از تعداد کل 15 هزار و 446 مکان ورزشی، 10 هزار و 463 مکان مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد 387 باشگاه پلمپ شد. در سال 93 هم از همین تعداد اماکن ورزشی 9 هزار 359 مورد بازرسی شدند که 342 مورد آن ها به پلمپ انجامید.
احمدی گفت: سال 94 از تعداد 21 هزار و 590 باشگاه ورزشی 11 هزار و 235 مورد بازرسی شد که 590 مورد آن به پلمپ باشگاه انجامید.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت ورزش و جوانان در خصوص چرایی پلمپ باشگاه ها گفت: این مراکز فاقد مجوز بودند و یا داروهای غیر مجاز نگهداری و یا برای ورزشکاران تجویز می کردند.
وی افزود: تیم فعال بازرسی از نمایندگان حراست، حقوقی، امور باشگاه ها، بازرسی، رئیس هیئت پزشکی ورزشی و رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان با مدیریت مدیران کل ورزش و جوانان استان ها تشکیل شد و موجب شده آمار اماکن فاقد مجوز کاهش یافته و با توزیع و نگهداری داروهای نیروزا برخورد جدی شود.
سیروس احمدی همچنین از بازرسی میدانی 51 فدراسیون ورزشی در سال جاری خبر داد و گفت: این اقدام برای نخستین بار در حوزه دفتر بازرسی صورت گرفته است در حالی که در مدت سه سال قبل 27 فدراسیون بازرسی شده بودند. همچنین براینخستین بار 408 اداره ورزش و جوانان شهرستان های سراسر کشور و 15 اداره کل استانی در سال 95 مورد بازرسی کارشناسان این دفتر قرار گرفته اند.
وی به بهبود فرآیند و مکانیزم پاسخگویی به شکایات مردمی اشاره کرد و افزود: تا سال 94 مدت پاسخگویی فیزیکی به مکاتبات مردمی بیش از سه ماه به طول می انجامید که در سال 95 این زمان به 30 روز کاهش یافته است.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت ورزش و جوانان با بیان این مطلب که سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی بر اساس دستورالعمل های مصوب دولت از سال 88 راه اندازی شده است گفت: مردم در این سامانه شکایات و درخواست های خود را ثبت و کد رهگیری دریافت می کنند و کارشناسان دفتر بازرسی این سامانه را رصد و پاسخگوی مردم خواهند بود.
احمدی افزود: بنا به اظهارات نماینده فناوری ارتباطات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، بیش از 80 درصد امور وزارت ورزش و جوانان به صورت سامانه ای پیگیری می شود.
وی سامانه های موجود در دفتر بازرسی را سامانه سامد، سامانه سازمان بازرسی کل کشور، سامانه حقوق شهروندی، سامانه نظام سلامت اداری و سامانه بازرسان ماده 91 و 92 قانون خدمات کشوری نام برد و افزود: تمامی این سامانه ها در وزارتخانه و ادارات کل استانی نصب و راه اندازی شده است که در ستاد وزارتخانه 7 کارشناس و در هر استان 3 کارشناس، مسئول رصد و پاسخگویی به سامانه های راه اندازی شده هستند.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت ورزش و جوانان با بیان این که رضایتمندی از این سامانه ها و نحوه پاسخگویی به شکایات و درخواست های مردمی به بیش از 90 درصد در سال 95 رسیده است، گفت: مدت زمان پاسخگویی به شکایات سامانه بازرسی کل کشور از 6 تا 7 ماه در سال های گذشته به 30 روز کاری و همچنین پاسخگویی به نامه های دفتر مقام معظم رهبری به یک هفته کاهش یافته است.
وی بیشترین فراوانی موضوعات شکایات و درخواست های مردمی را موضوعات مربوط به استخدام، احداث اماکن ورزشی، تبدیل وضعیت شغلی، مساعدت مالی، وام و درخواست اقلام ورزشی دانست و افزود: تعداد درخواست های مردمی در سال 95 به 161 مورد رسید که به همه آن ها پاسخ لازم از سوی کارشناسان این دفتر داده شد.
سیروس احمدی همچنین در خصوص حوزه ارزیابی عملکرد ادارات کل ورزش و جوانان استان ها توضیح داد: از سال 88 تا 91 این ارزیابی ها به صورت فیزیکی انجام می شد که با راه اندازی سامانه ارزیابی عملکرد از ابتدای سال 92 به صورت الکترونیکی انجام می شود که با ورود سلطانی فر، شاخص های ارزیابی ادارات کل تحت 7 محور شامل حوزه های وزارتی، ورزش قهرمانی، جوانان، بانوان، همگانی و روستایی، فرهنگی و آموزش، حقوقی، مجلس و امور استان ها، توسعه منابع و پشتیبانی و طرح های عمرانی مورد ارزیابی تحت وب و یا به صورت آنلاین قرار می گیرند.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت ورزش و جوانان با بیان این که در ارزیابی دستگاه ها و سازمان های دولتی، در زمان سازمان تربیت بدنی جایگاهی بین 10 دستگاه برتر نداشتیم گفت: از سال 91 تا 94 و با محول کردن پیگیری موضوعات ارزیابی به دفتر مدیریت عملکرد، وزارت ورزش و جوانان بین 10 دستگاه برتر قرار گرفته است.
وی گفت: نتایج ارزیابی ادارات کل ورزش و جوانان استان ها هر سال در اردیبهشت سال بعد به مقام عالی وزارت ارائه و در صورت تایید به استان ها و واحد های تابعه ابلاغ می شود و استان های برتر در جشنواره شهید رجایی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.