پخش زنده
امروز: -
کارگران کارگاه کوچک تراشکاری در اصفهان با کاری تحقیقی توانستند بعد از یک سال و نیمT شانک ویژه دریل واگن و جامبو دریل با کیفیت مشابه محصولات خارجی بسازند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر این کارگاه تراشکاری گفت شانک قطعه ای مصرفی است که در ماشین آلات حفاری به عنوان رابط مته با دیگر اجزای چکش به کار می رود
اکبر اثنی عشری گفت: این قطعه در حین کار ماشین آلات حفاری 190 دور و 900 ضربه در دقیقه می زند و باید فشار 6 پی اس آی را تحمل کند.
اثنی عشری افزود: فعالان معدن و راهسازی پیش از این برای تهیه این قطعه با مشکل روبرو بودند چون نوع خارجی آن گران قیمت است و تولیدات داخلی هم از کیفیت لازم برخوردار نبودند.
وی گفت: با مهندسی معکوس و شناسایی آلیاژ به کاررفته در محصولات خارجی توانستیم با انجام عملیات حرارتی بر روی فولاد، شانکی بسازیم که به لحاظ قیمت نصف و به لحاظ کیفیت مشابه ژاپنی باشد.
فعالان بخش راهسازی و حفاری معدن که خریداران این محصول هستند می گویند در حالی که طول عمر شانک چینی 4 هزار و کره ای 5 هزار متر حفاری است شانک ایرانی می تواند برای هفت هزار متر حفاری به طور مطلوب دوام بیاورد.