دکتر طاهری در همایش مدارس مروج سلامت آذربایجان شرقی افزود : این مدارس در 8 محور آموزش سلامت ، خدمات بالینی ، سلامت محیط ، بهبود تغذیه ، فعالیت بدنی ، ارتقای سلامت کارکنان ، سلامت روان و مشاوره ، مشارکت والدین فعالیت می کنند .
وی گفت : هم اکنون 19 میلیون جامع التعلیم و 13.5 میلیون دانش آموز در کشور نیازمند آموزش اصولی ، رفتارها و مهارتهای اجتماعی و سبک تغذیه سالم هستند و این مدارس مدارس نقش اصلی را در نهادینه کردن این موضوعات در کشور دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت : مدارس برای انتقال مفاهیم سلامت ، بهترین مراکز هستند.
پاشایی افزود : ارتقای فرهنگ بهداشت عمومی و سطح سلامت جامعه به همراه ترویج فرهنگ ورزش همگانی یکی از عوامل اصلی کاهش هزینه های درمانی است .
وی خاطرنشان کرد: سالانه 130 میلیون جلد کتاب در مدارس توزیع می شود که اگر هر یک از آنها دارای یک پیام بهداشتی باشد ، بخش مهمی از جامعه را آگاه می کند.
پاشایی موفقیت در توسعه مدارس مروج سلامت را مستلزم همکاری نزدیک و مستمر دانشگاه علوم پزشکی تبریز و این اداره کل دانست و گفت : برای اجرای برنامه ها نیاز به طرحها و راهبردهای علمی و مدون داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم گفت : 700 هزار معلم و دانش آموز به همراه 20 هزار نفر از کارکنان دانشگاع علوم پزشکی تبریز اعضای برنامه مدارس مروج سلامت هستند.
صومی افزود : افزایش کیفیت زندگی و ترویج سبک زندگی سالم در سه سطح دانش آموزان ، معلمان و اولیاء دانش آموزان عمده هدف طرح مدارس مروج سلامت است .
به گفته وی 25 درصد دانش آموزان استان دچار اضافه وزن هستند و به همین دلیل تغییر سبک زندگی و تغذیه آنها یکی از مهمترین سرفصلهای مدارس مروج سلامت است.
صومی افزایش اعتماد به نفس، ایجاد عزت نفس، ارتباطات و مهارت های ارتباطی برای رفاه وسلامت روانی-حیاتی را از فواید مدرسه مروج سلامت در جامعه برشمرد.
وی افزود : رفتارهای بهداشتی و ارزش های کسب شده در دوران کودکی ونوجوانی معمولا در طول زندگی ادامه پیدا می کند بنابراین موظف به تشویق دانش آموزان برای یادگیری و تجربه اندوزی هستیم.
در پایان این مراسم از مروجین سلامت در مدارس آذربایجان شرقی تجلیل شد.