بانک ملی ایران سامانه خدمات بانکی روشندلان را راهاندازی کرد
بانک ملی ایران در چارچوب اهداف مشتریمداری و حمایت از معلولان جامعه، سامانه خدمات بانکی روشندلان را راهاندازی کرد.
به گزارش خب
رگزاری صدا و سیما ؛ روابط عمومی بانک ملی ایران اعلام کرد : سامانه خدمات بانکی ویژه نابینایان با حضور مسعود خاتونی معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات، علی رحیمی مدیر امور شعب تهران و افشین کاظمی رئیس اداره امور شعب جنوب تهران مسئولان انجمن نابینایان ایران به صورت آزمایشی در شعبه عارف راهاندازی شده است.
مسعود خاتونی معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب به تمامی مردم به ویژه معلولان جامعه گفت: توانمندی روشندلان بر کسی پوشیده نیست و جامعه باید از توانمندی این عزیزان استفاده کند.
خاتونی در ادامه با بیان اینکه بانک ملی ایران به دنبال توسعه سامانههای بانکی در جهت رفاه حال مشتریان است ، افزود: شبکه شعب بانک ملی ایران بسیار گسترده است و امیدواریم بتوانیم این خدمات را در شعب منتخب و همچنین مراکزی که روشندلان و انجمن نابینایان به آن نیاز دارند ارائه دهیم.
افشین کاظمی رئیس اداره امور شعب جنوب تهران نیز با بیان اهمیت ارائه خدمات بانکی به روشندلان تسریح کرد: ارائه خدمت به معلولان و روشندلان علاوه بر ارزشهای انسانی و اسلامی، یک تکلیف قانونی است و در جامعهای که 500 هزار روشندل دارد که بسیاری از آنان نیز فرهیختهاند، باید زمینهای را فراهم کرد تا خدمات، علیالخصوص خدمات مالی و بانکی به راحتی در دسترس آنان باشد.
منصور شادکام قائم مقام انجمن نابینایان ایران در این مراسم با تاکید بر فرهنگ حمایت از معلولان در جامعه گفت: بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام با ارائه خدمات ویژه به معلولان این فرهنگ را ارج نهاده و از این انجمن همیشه حمایت خوبی را داشته است که جای قدردانی و تشکر دارد.
در پایان این مراسم برخی از روشندلان به صورت نمادین از سامانه خدمات بانکی نابینایان استفاده کرده و چند کار بانکی را با استفاده از این سامانه انجام دادند.
ارائه امکانات جدید در سامانه بام بانک ملی ایران
همچنین بانک ملی ایران امکانات جدیدی را در سامانه بام ارائه کرده است.
امکان ورود دو مرحله ای یکی از موارد مهم امنیتی در این سامانه بوده که در صورت انتخاب این خدمت توسط مشتریان، پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، کد یکبار مصرف از طریق پیامک برای مشتریان ارسال می شود و کاربر با وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور به همراه این کد، به صورت کاملا امن می تواند به سامانه وارد شود .
همچنین قابلیت پرداخت اقساط تسهیلات از دیگر امکانات جدید این سامانه بوده که این خدمت برای آسان نمودن روند باز پرداخت اقساط توسط مشتریان ارائه شده است.
انتقال پول دسته ای، انتقال کارت به کارت دسته ای، واریز وجه به حساب های خیریه، راهنمای خودکار برنامه ها، انتقال پول مستمر و تهیه صورتحساب تلفیقی از دیگر امکانات به روز شده این سامانه می باشد .
بام، سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران دارای مزیت های منحصر به فردی در بانکداری الکترونیک است. مشتریانی که عضو سامانه پیامکی بانک ملی ایران (ساپتا) هستند، بدون نیاز به مراجعه به شعب می توانند عضویت خود را در سامانه بام ثبت و فعال کنند.
همچنین برای عضویت سایر مشتریانی که عضو سامانه پیامکی (ساپتا) نیستند ، ضرورت دارد با مراجعه به یکی از شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور اقدام به تکمیل فرم مربوطه و عضویت در این سامانه کنند.