پخش زنده
امروز: -
یکی از مسائل مهم در شبکه های اجتماعی، "جنگ روانی» است. «تبلیغات» و لوازم آن در فضای مجازی اعم از داخلی و خارجی مهم ترین ابزاری اند که در جنگ روانی استفاده می شود.
یکی از مسائل مهم در شبکه های اجتماعی، "جنگ روانی» است. «تبلیغات» و لوازم آن در فضای مجازی اعم از داخلی و خارجی مهم
ترین ابزاری اند که در جنگ روانی استفاده می شود. استفاده از مسائلی که فراگیری عمومی
دارد، مورد پسند واقع شدن خبر منتشره برای مخاطبان، شایعه سازی، حمله به
نقاط ضعف مخاطبان، فرصت طلبی و... از تاکتیکهای جنگ روانی به شمار می روند. همچنین ایجاد بدبینی، افزایش نگرانی و اضطراب در مردم، ایجاد فضای ناسالم اجتماعی، تفرقه افکنی میان
مردم، تحریف واقعیت، اغراق و مبالغه و فریب از راههای جنگ روانی است. برای تسلط
در جنگ روانی از سه امر القای غم؛ القای یأس و ناامیدی؛ ایجاد رعب و وحشت استفاده
می شود.
در ماجرای تلخ پلاسکو برخی از مصادیق اجرای عملیات روانی روی مخاطبان اجرا گردید:
ـ شایعه تغییر رنگ لامپهای برج ایفل به رنگ پرچم ایران
ـ اخبار دروغین درباره ارسال پیام از کشورهای مختلف در حالی که مقامات مذکور پیامی نفرستاده بودند.
ـ پخش ویدئو از فضای پشتی ساختمان تخریب شده که کاملا سالم و دست نخورده مانده است و القاء این شبهه که پلاسکو فرو نریخته است!
اگرچه در این فضا همیشه چنین اموری پیش خواهد آمد ولی کم کم با
انتشار اخبار ضدّ و نقیض، کاربران نسبت به اصل قضیه بی تفاوت خواهند شد و آن چه که می ماند فضای یاس و ناامیدی و غم و اندوه از انتشار اخبار این
چنینی است.