پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کُردستان گفت: از 600 شعبه بازاریابی شبکه ای در کشور، 16 شعبه در کُردستان فعالیت دارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستان، محمّد دره وزمی افزود: شناخت دقیق از نحوه فعالیت، مزایا و معایب شرکتهای
بازاریابی شبکه ایی و مخاطرات احتمالی ایجاد شده توسط این شرکتها، باید در سرلوحه
کار کمیته نظارت بر فعالیت شرکتهای بازاریابی شبکه ایی قرار بگیرد.
وی افزود: در گاهی موارد اذهان به سوی شبکه های هرمی متبادر می شود که
نه کالایی تولید می شد و نه تجارتی صورت می گرفت.
به گفته دره وزمی، بیش از یک سال است که وزارت صنعت، معدن و تجارت،
نیروی انتظامی، قوه قضائیه و نهادهای امنیتی با تشکیل یک سازمان در خصوص تأسیس
اینگونه شرکتها در کشور که آسودگی خیال را ایجاد کرده تا فعالیت این شرکتها هم
بسوی شبکه های هرمی سوق داده نشوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کُردستان افزود: این شرکتهای شکل
گرفته که بصورت درختی، اعضا را جذب می کنند در سطح کشور در جهت عرضه و فروش
کالاهای تولید داخل فعالیت دارند، با شبکه های هرمی غیر قانونی تفاوتهای بسیاری را
دارند که حذف واسطه ها و ارتباط مشتری با را با تولید کننده کالاها برقرار می کند.
دره وزمی با بیان اینکه حدود 21 شرکت بازاریابی شبکه ای در کشور مجوز
فعالیت گرفته اند، گفت: 16 شرکت هم در حال تأسیس هستند.
وی از ثبت نام 25 هزار و 427 نفر در استان در این شرکتها خبر داد و
افزود: از این تعداد 2 هزار و 346 مورد فعال و مابقی در حال ثبت نام و کارهای
اولیه هستند.
وی گفت: جایگاه استان از لحاظ آماری در رتبه 23 کشوری است.
وی نظارت و بازرسی شرکتهای بازاریابی را برعهده واحد بازرسی و نظارت
اصناف دانست و افزود: در صورت طرح شکایت، کمیته نظارت بر شرکتهای بازاریابی شبکه
ای به آن رسیدگی می کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کُردستان افزود: مرکز اصناف و
بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجوزهای مربوط به شرکتهای بازاریابی شبکه ای
را صادر می کند.