طرح جدید بازاریابی تخصصی سبد محصولات دانشبنیان
رییس مرکز فنبازار ملی ایران گفت: طرح جدید بازاریابی تخصصی سبد محصولات دانشبنیان توسط مرکز فنبازار ملی ایران و در راستای کمک به توسعه بازار محصولات فناورانه در سراسر کشور اجرا میشود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس؛ اکبر قنبرپور افزود: این مرکز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرحی را با عنوان بازاریابی تخصصی سبد محصولات دانشبنیان و با هدف توسعه بازار محصولات شرکتهای دانشبنیان و فناور به تازگی آغاز کرده است.
وی با اشاره به اجرای طرح در قالب پروژههای مجزا و در حوزههای تخصصی گفت: کارگزاران مرکز فنبازار ملی ایران نسبت به شناسایی، ارزیابی و انتخاب محصولات واجد شرایط، که در سامانه فنبازار ملی ایران ثبت شده اند، اقدام میکنند و با ایجاد «سبد محصول» و با استفاده از ابزارهای متعدد همچون شرکت در نمایشگاهها، برگزاری رویدادهای تجاری، ویزیت حضوری، توزیع کتابچه تخصصی و ... در جهت توسعه بازار و افزایش فروش اینگونه محصولات تلاش مینمایند.
قنبرپور ادامه داد: در گام نخست اجرای این طرح، کالاها و خدمات مورد استفاده در حوزه «عمران و ساختمان» به عنوان جامعه هدف انتخاب شده است و در ادامه این مسیر، به تدریج در سایر حوزههای کاربردی نیز اجرایی میشود. همچنین خریداران محصولات عرضهشده از طریق این طرح، امکان بهرهمندی از تسهیلات لیزینگ این مرکز را نیز خواهند داشت.
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: برای تسهیل استفاده از خدمات طرح، این مرکز تخفیف هشتاد و پنج رصدی را برای تمامی شرکتهای عضو سامانه فنبازار ملی ایران، (اعم از دانشبنیان و غیر دانشبنیان) در نظر گرفته است و سایرین نیز با عضویت در سامانه، از این تخفیف برخوردار خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی اداره کل امور شرکتها و موسسات دانشبنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تمامی شرکتهای دانشبنیان، به عضویت سامانه فنبازار ملی ایران درآمدهاند.
فن بازار ملی ایران، با اجرای برنامههایی همچون اعطای تسهیلات لیزینگ، نشستهای بهرهبرداری از توان داخل، عرضه محصولات فناورانه در سامانه فن بازار و ... به دنبال بازارسازی و بازاریابی برای محصولات دانش بنیان و فناورانه است.