همه اقدامات سجلی و آماری به صورت مکانیزه در ثبت احوال لنده انجام می شود.
به
گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد،رئیس اداره ثبت احوال شهرستان
لنده گفت: همه اقدامات سجلی از جمله صدور کارت ملی، شناسنامه و ثبت وقایع حیاتی ازدواج، طلاق، ولادت، وفات به صورت مکانیزه در شهرستان لنده انجام میشود. علی
عباسفضیلت در جمع مردم شهرستان لنده افزود: از سال 1304 بر اساس قانون دریافت
شناسنامه برای تمامی شهروندان ایرانی الزامی شده و سپس با تأسیس اداره کل احصائیه
و سجل احوال و بعدها به عنوان اداره کل آمار و ثبت احوال تغییر نام یافت تا اینکه
در سال 1355 با نام سازمان ثبت احوال زیرمجموعه وزارت کشور به ارائه خدمات به
هموطنان مشغول شد. وی
به ثبت اولین شناسنامه استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان لنده اشاره کرد و افزود: در سال
1310 اولین سند هویتی استان در این شهرستان در 29 آبان یکهزار و سیصد و
ده شمسی صادر شد و تا سال 1327 شمسی تمامی نیازهای سجلی مردم توسط مأموران
سیار ثبت احوال انجام میشد. رئیس
اداره ثبت احوال شهرستان لنده ادامه داد: اداره ثبت احوال شهرستان لنده در سال
1371 هجری شمسی مستقل شد و نیازهای سجلی مردم شهرستان را پیگیری میکرد. فضیلت
با اشاره به نقش آمار در تنظیم و برنامهریزی برای توسعه جامعه افزود: بهترین
برنامهریزی سیاسی اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر آمار و مدلهایی است که از
طریق ثبت احوال ارائه میشود. وی
ارائه کارت ملی هوشمند را مهمترین و با کیفیتترین خدمت ارائه شده از سوی اداره
ثبت احوال خواند و گفت: کارت ملی هوشمند به زودی جایگزین شناسنامه خواهد شد
و تنها کلید ورود به دولت الکترونیک است. فضیلت
افزود: انتظارداریم مردم برای ثبت وقایع
حیاتی در موعد و زمان مقرر و حراست از اسناد هویتی به ویژه کارت ملی هوشمند اقدام کنند.