، فرشید فرخ نژاد عضو هیئت مدیره بانک رفاه گفت: حاصل فعالیت های ارزی 7 ماهه بانک رفاه تا یک میلیارد دلار بوده است، خوشبختانه برغم شرایط و محدودیت های موجود داخلی و بین المللی بانک رفاه توانسته است در
جهت روند نظام بانکی کشور حرکت کند و برنامه ریزی جدی برای ارتقا جایگاه و خدمات بانک در بازارهای داخلی و خارج در قالب چندین "کلان روند" در دستور کار بانک قرار دارد.
فرخ نژاد افزود: برقراری روابط کارگزاری و گسترش شبکه کارگزاری بانک در کشورهای مختلف در شرایط پسابرجام، به عنوان یکی از مهم ترین "کلان روندها "مطرح است که خوشبختانه شرایطی فراهم شده است که بانک رفاه کارگران به عنوان یکی از بانک های فعال و دارای ظرفیت های مطلوب بتواند همزمان با مطابقت سیستم های خود با استانداردهای جهانی در حوزه های مالی و بانکی، با نظام بانکی و مالی دنیا ارتباط و تعامل سازنده ای برقرار کند.
وی با اشاره به تاثیر سیاست های دولت در زمینه تک نرخی کردن ارز در سالجاری بر منابع و عملکرد ارزی بانک ها، بر لزوم مدیریت تعهدات ارزی در صورت اجرایی شدن این سیاست و مهیا کردن شرایط لازم به منظور مدیریت بهینه منابع ارزی تاکید کرد.
عضو هیئت مدیره بانک رفاه با تاکید بر لزوم افزایش توانمندی بانک در حوزه های ارزی اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت های ارزی و ریالی بانک برای جذب و رضایت مندی مشتریان بهره بگیریم .
فرخ نژاد ، توسعه خدمات بانکداری الکترونیک را یکی دیگر از کلان روندهای بانک خواند و افزود: عمده فعالیت های نسل امروز بر فناوری اطلاعات متمرکز شده و استفاده از انواع تکنولوژی های نوین در عرصه ارتباطات به عنوان یکی از نیازهای نسل جوان جامعه باید مد نظر قرار گیرد، چرا که اکثر جوانان خواستار دریافت خدمات بانکی و مالی از طریق سامانه های نرم افزاری و ابزارهای الکترونیکی در دسترس هستند و بانک باید بتواند به منظور همسویی با خواسته های جامعه امروز، از فن آوری های نوین در جهت تکمیل سبد خدمات بانک در حوزه فن آوری اطلاعات استفاده کند.
وی گفت: بانک رفاه در حال حاضر در بین 32 بانک ارزیابی شده کشور، رتبه ششم را به لحاظ پذیرش تراکنش های فروش دارد.
عضو هیئت مدیره بانک رفاه همچنین به ظرفیت های بالای شبکه های اجتماعی در زمینه بازاریابی و تبلیغات اشاره کرد و بهره گیری از شیوه های نوین تبلیغات و بازاریابی را به عنوان یک ضرورت در تدوین یکی دیگر از کلان روند های بانک مطرح کرد.
وی تصریح کرد: امروزه شبکه های اجتماعی به لحاظ مزیت ها و آسیب های آن هم فرصت و هم تهدید محسوب می شود و بانک باید از فرصت های ایجاد شده دراین ارتباط نهایت استفاده را برده و با شناسایی شبکه های اجتماعی مجاز و قانونی فعال در حوزه های مالی و صنعت و بازرگانی، بهره برداری صحیحی از ظرفیت های قانونی این شبکه ها برای شناساندن بانک و خدمات مختلف آن به مشتریان و صاحبان مشاغل داشته باشد.
فرخ نژاد در ادامه با معرفی "کلان روندهای" بانک در جهت حرکت به سوی آینده ای روشن، به موضوع حضور موثر بانک رفاه به عنوان یکی از قدیمی ترین و پیشروترین بانک های کشور در حوزه مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: بانک رفاه با ارتباطات نزدیک با سازمان تامین اجتماعی، با طیف گسترده ای از مشتریان در ارتباط بوده و خدمات بانکی را به قشر فرهیختگان جامعه از جمله پزشکان، فعالان حوزه سلامت، دانشگاهیان و از همه مهم تر بازنشستگان سازمان ارائه می کند.
وی با اشاره به اهتمام بانک رفاه برای کمک به اجرای برنامه های دولت در چارچوب برنامه ریزی های کلان کشور، به شرایط زیست محیطی و برنامه های کشور برای مقابله با پدیده خشکسالی اشاره کرد و اظهار داشت: بانک رفاه در ایفای مسئولیت های اجتماعی خود، مشارکت بیشتر در طرح های زیست محیطی را به عنوان یک کلان روند دیگر در دستور کار قرار داده و باید ضمن توجه به نیازها و اولویت های طرح های ارائه شده در این زمینه، در ارائه تسهیلات و تامین سرمایه مورد نیاز این حوزه فعالیت موثرتری داشته باشد.
بهره مندی از مدل های جدید اعتباری ضروری است
عضو دیگر هیئت مدیره بانک رفاه هم گفت : حوزه های اعتباری بانک باید از مدل های مختلفی در حوزه اعتباری استفاده کنند.
بنا بر گزارش روابط عمومی بانک رفاه، حسین رحمتی با اعلام این مطلب در جمع مدیران صف و ستاد این بانک بر بر نظارت دقیق بر تعهدات مشتریان بانک گفت: اگر هنگام اعطای تسهیلات و همچنین پس از اعطای آن نظارت دقیقی بر تعهدات مشتریان صورت گیرد، مطالبات ایجاد نمیشود ، در حوزه مطالبات هم باید از تمامی ظرفیت ها برای به حیطه وصول در آوردن آن استفاده شود.
وی افزود : بانک رفاه دارای یک انضباط مالی مطلوب است و باید بیش از پیش در چارچوب سیاست های پولی، مالی و نظارتی بانک مرکزی به ویژه در حوزه تجهیز و تخصیص منابع گام برداریم.
عضو هیئت مدیره بانک رفاه بهبود شبکه شعب را یکی از اهداف مهم مدیریت کلان بانک دانست و اظهار داشت: بهبود شبکه شعب و تعدیل شعب کم بازده در دستور کار بانک است؛ تعدیل، ادغام و جابجایی شعب از راهکارهایی است که می تواند از هزینه های بانک بکاهد. در این راستا از ظرفیت های حوزهIT باید به طور کامل استفاده کرد زیرا تمامی امور جاری و آتی بانک به حوزه IT وابستگی دارد.
وی افزود: با توسعه بانکداری الکترونیک، وجود شعب به صورت فیزیکی چنانچه در نقطه تعادل نباشد می تواند هزینه زا باشد.
عضو هیات مدیره بانک رفاه اصلاح ساختار بانک را در جهت مشتری محوری دانست و گفت: در راستای افزایش رضایت مشتریان، تعامل مطلوبی بین حوزه های بین المللی و اعتباری صورت گرفته که رضایت مشتریان را به دنبال داشته است.
هچنین بانک رفاه موفق شد در نخستین المپیاد علمی کارکنان شبکه بانکی در میان 14 بانک کشور، رتبه اول میانگین نمرات این رویداد علمی را به خود اختصاص دهد.
از ده جایگاه نفرات برتر المپیاد شبکه بانکی کشور، رتبه های دوم ، هفتم و نهم از آن بانک رفاه شد ودر هشت مبحث آزمون المپیاد نیز، رتبه اول مبحث مقررات مبارزه با پولشویی و رتبه اول مبحث تجهیز منابع را بانک رفاه کسب کرد.
طرح برگزاری نخستین المپیاد علمی کارکنان شبکه بانکی کشور توسط کمیسیون آموزشی بانکها با هدف ایجاد فضای شور و نشاط علمی و رقابت سازنده میان کارکنان و بازآموزی مباحث آموزشی مشترک طراحی و پس از تایید شورای هماهنگی بانکها، ابلاغ شد.
256 نفر از سوی بانک رفاه برای شرکت در این آزمون که سوالات آن از 8 مبحث تجهیز منابع، تخصیص منابع، حقوق بانکی، حسابداری بانکی، مقررات مبارزه با پولشویی، مشتری مداری و بازاریابی، بانکداری الکترونیکی و بانکداری بینالملل طراحی شده بود ، معرفی شدند و در مجموع تعداد 2600 نفر از 14 بانک به رقابت پرداختند.