آخرین وضع ساخت و ساز پل 15 خرداد ورامین + گزارش
طرح تغییر پل روگذر 15 خرداد ورامین به زیرگذر در راستای ساخت پروژه قطار حومه ای تهران ورامین پیشوا با 45 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست .
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مجری این طرح در مصاحبه با ما گفت: 55 روز از آغاز عملیات اجرایی ساخت زیرگذر 15 خرداد به جای پل در منطقه کارخانه قند ورامین می گذرد که همزمان با تخریب پل ،مراحل ساخت زیر گذر نیز آغاز شده است .
بهلولی افزود: با اینکه 125 روز به پایان فرایند روزشمار ساخت این طرح مانده است اما تلاش می کنیم با یاری خداوند در 22 بهمن امسال ، طرح ، به بهره برداری برسد.
وی اضافه کرد: با ساخت این زیرگذر ، خودروها در شش خط رفت وبرگشت از زیر گذر یعنی از زیر قطار تردد می کنند.
شهردارورامین نیز درباره ویژگی های این زیرگذر گفت: درکنار خط راه آهن 35 متر عرض در نظر گرفته شده است که با کاشت درختان مناسب وزیبا به طور عملی حریم راه آهن از دیگرمعابر جدا می شود.
علی حیدریان افزود: پس از گذشت چند سال و بارورشدن درختان شهروندان بیشتر پوشش فضای سبز را به جای تردد قطارها مشاهده می کنند.
وی اضافه کرد : در بخش زیر گذر نیز درکنار هر خط رفت وبرگشت دو متر برای ساخت پیاده رو در نظر گرفته شده است.
شهردار ورامین ابراز امیدواری کرد با ساخت زیر گذربه جای پل 15خرداد در منطقه کارخانه قند ، این منطقه از محرومیت خارج وشاهد توسعه وآبادانی بیشتر شود.
پل خاکی 15خرداد ورامین در سال 1371 ساخته شد. نقشه این پل در سال 53 تهیه شده بود اما 18 سال بعد عملیاتی شد.
برای ساخت این پل که طولش حدود 650 متر است بیش از 82 هزار متر مکعب خاک استفاده شد.
این پل در 24 سال گذشته شهر را به دو نیمه محروم و برخودار تقسیم کرده و محله های اطراف را به بن بست کشانده بود.
حالا که آخرین بقایای این پل در حال برچیده شدن است همه مردم ورامین بویژه اهالی منطقه کارخانه قند و روغن کشی این شهر خوشحال هستند.
ورامین در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران قرار دارد.