مدیرعامل بانک ملی: مشتری مداری و بازاریابی نوین در الویت است
مدیرعامل بانک ملی تاکید کرد : مشتری مداری و بازاریابی نوین در الویت است و روابط عمومی و بازاریابی باید مسلط به دانش روز باشد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمد رضا حسین زاده گفت : مسئولان روابط عمومی و بازاریابی باید مسلط به دانش روز باشند و هرقدر این دانش بالاتر رود و آگاهیها بیشترشود، به همان میزان توانایی برای پیشبرد اهداف بانک، بیشتر و قویتر خواهد شد.
محمدرضا حسینزاده در همایش مسئولان دوایر و کارشناسان روابط عمومی و بازاریابی بانک ملی ایران افزود: در میزان اهمیت و جایگاه روابط عمومی و بازاریابی همین بس که نمیتوان این دو بخش را محدود به یک اداره دانست بلکه هر کدام از این مجموعه ها خود به تنهایی یک سازمان عظیم می باشند و دید ما نسبت به آن ها بسیار فراتر از یک اداره است.
وی ادامه داد: روابط عمومی پلی است بین مدیریت،کارکنان و مشتریان و باید نظرات، پیشنهادها و انتقادات جامعه را به خوبی بشنود، درک کند و آن ها را صادقانه و به موقع به مدیریت منتقل کند تا بتوان به موقع برای هر مسأله و موضوعی راه حل مربوطه را ارائه کرد.
حسینزاده گفت: روابط عمومی ها نقش مددکار سازمان را نیز برعهده دارند و باید با صبر و حوصله مسائل، موضوعات و به عبارتی درد دل همکاران را بشنوند و آن ها را به مدیریت سازمان منتقل کنند. به همین منظور همکاران شاغل در بخش روابط عمومی و بازاریابی وظیفه ای خطیر و بسیار حساس بر عهده دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در زمینه تغییرساختار روابط عمومی اقدامات خوب و مؤثری انجام شده است که انشاء الله بزودی اعلام خواهد شد.
البته ساختار به تنهایی نمی تواند نتیجه بخش باشد بلکه در کنار آن باید دانش همکاران نیز بالا و به روز باشد تا این دو اصل مهم در کنار هم بتوانند نتایج مطلوب را برای سازمان به ارمغان بیاورند.
مدیرعامل بانک ملی ایران ادامه داد: در بحث بازاریابی نیز امروزه تکنیک های خوبی وجود دارد که باید نسبت به آن ها آگاهی پیدا کرد و با به کار گرفتن آن ها میزان بازدهی بانک را بالا برد.
وی گفت: همه ما باید ضمن توجه کامل به رفتار، گفتار و کردارمان در مواجهه با مشتریان به اصول مشتری مداری نیز توجه کامل داشته باشیم تا بتوانیم هرچه بیشتر مشتری جذب کنیم و فراموش نکنیم برای یک مؤسسه مالی، مشتری حرف اول و آخر را می زند و وجود و حیات هر سازمانی بسته به وجود مشتریان آن سازمان است.
حبیباله رشیدارده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی ایران نیز در این همایش با اشاره به اهمیت کار روابط عمومی در اجرای سیاستهای بانک گفت: کار روابط عمومی کاری سهل و ممتنع است یعنی کار آسان سخت، شبیه متون نثر استاد سخن سعدی که به ظاهرساده و روان ولی در معنا بسیار پیچیده و سنگین است. بخش ساده آن همان ظاهر واژه اطلاع رسانی و تولید چند بروشور، پوستر،بنر و مانند آن هاست و بخش سخت روابط عمومی، هنر اقناع مخاطبان، تفکر و برنامهریزی برای یک فعالیت است.
وی افزود: ایجاد همنوایی میان دیدگاههای افکار عمومی در رابطه با بانک و شرایط واقعی بانک کاری بسیار سخت و مهم بوده و این روابط عمومی است که باید با هنر خود، این دیدگاه مشترک را ایجاد کند.
رشید ارده ادامه داد: روابط عمومی زمانی موفق است که در انجام امور سازمان خود پیشقراول و پیشتاز باشد و همه رویدادها را به موقع به مدیر سازمان منتقل کند و البته در این راه باید صداقت در گفتار و کردار در اولویت همه امور قرار گیرد.
وی اضافه کرد: روابط عمومی موفق؛ علاوه بر این موارد باید با برنامه ریزی درست بتواند تلاش های صورت گرفته در سازمان را به نحو احسن به آحاد جامعه نیز اطلاع رسانی کند.
حشمتاله حسینی رئیس اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران نیز در این همایش اظهار داشت: اینگونه نشستها نشان می دهد که روابط عمومی و بازاریابی دو عضو و دو گروه جدانشدنی در بانک هستند و فعالیت های آن ها کاملاً مربوط و وابسته به یکدیگر است و هرکدام از آن ها کامل کننده بخش دیگر است.
وی افزود: نکته مهمی که همکاران روابط عمومی باید همواره به آن توجه داشته باشند و آن را مدنظر قرار دهند، سرعت عمل در کاراست و همیشه باید سعی کنند اولین منبع در نشر یک خبر باشند.
همایش دو روزه مسئولان دوایر و کارشناسان روابط عمومی و بازاریابی بانک ملی ایران با حضور حسینزاده مدیرعامل بانک، برات کریمی، محمود شایان و غلامرضا پناهی از اعضای هیأت مدیره این بانک و جمعی از اساتید دانشگاهی برگزار شد.
در روز دوم این همایش برات کریمی عضو هیأت مدیره بانک طی سخنانی اظهار داشت: اولویت همه ما در بانک ملی ایران مشتریمداری است و این بانک توانسته تا حد مطلوبی به این اصل بپردازد.
وی گفت: انتظارات مردم و دولت از بانک ملی ایران بالاست و از هیچ بانک و موسسه مالی دیگری به اندازه بانک ملی ایران انتظار وجود ندارد، به همین منظور و برای اینکه ما نیز بتوانیم این انتظارات را برآورده کنیم، باید به سمت افزایش درآمدها حرکت کنیم.
وی افزود: اگر ما میخواهیم در بانک موفق باشیم باید به سمت درآمدهای غیر مشاع حرکت کنیم و اگر دقت کنیم میبینیم که امروزه همه بانکهای موفق و بزرگ دنیا نیز به سمت درآمدهای غیر مشاع حرکت میکنند و برای تحقق این مهم ما باید دانش بانکی خودمان را افزایش دهیم.
وی گفت : مهمترین وظیفه و عملکرد روابط عمومی و بازاریابی، تلاش برای حفظ و ارتقای سهم بازار است که لازمه و مقدمه آن شناخت هرچه بهتر بازار است.
محمود شایان عضو هیأت مدیره نیز در سخنان خود گفت : سالیان طولانی را در بخش صف بانک مشغول به خدمت بودهام و آنچه را که طی این سالهای طولانی به خوبی تجربه کردهام این است که همفکری اصل بسیار مهمی در بانک است، چرا که از طریق همفکری میتوان به بسیاری از اهداف بزرگ دست یافت، نوآوری نیز از دیگر عوامل موفقیت است که آن نیز حاصل همفکری است.
عضو هیأت مدیره در ادامه افزود: بخش روابط عمومی و بازاریابی میتواند به عنوان مشاوری قوی و خوب برای مدیران، منشأ خدمات مثبت و ارزنده بوده و در ارتقای جایگاه سازمان نقش اساسی و کلیدی داشته باشد. وی در پایان تأکید کرد: روابط عمومی چشم سازمان است و همواره باید به دنبال تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف سازمان باشد.
غلامرضا پناهی دیگر عضو هیأت مدیره هم در این مراسم اظهار داشت: مهمترین وظیفه روابط عمومی این است که روحیه نشاط و شادابی و طراوت را در سازمان حفظ و تقویت کنند و اگر این کار خطیر و عظیم را به خوبی انجام دهد بسیاری از مشکلات و مسائل سازمان حل خواهد شد.
آن چیزی که شاکله روابط عمومی و بازاریابی را تشکیل میدهد این است که بتواند اعتمادسازی کند و بتواند تواناییهای یک سازمان را به مخاطبان منتقل کند، البته به شرطی که ارضا کننده خواستههای مشتریان باشد. به عبارت دیگر مشتریان در دنیای امروز باید کالا یا خدمتی را که دریافت میکنند برای آنها غیر منتظره
باشد و در واقع سطح بالاتری از آن چیزی باشد که آنها انتظار داشتهاند و آنها را مشحون کند که درواقع سطحی بالاتر از رضایتمندی است.
پناهی گفت: یکی از بخشهای مهم و موثر در ایجاد هماهنگی بین اجزای سازمان، روابط عمومی و عملکرد آن است که اگر به نحو مطلوبی این کار را انجام دهد میتواند در موفقیت سازمان و رسیدن به اهدافش تعیینکننده باشد.
علم اینده شناسی در حال توسعه است
در این همایش دو روزه دکتر خزایی از اساتید علم آینده پژوهی دانشگاه تهران در سخنان خود با اشاره به روابط عمومی و نقش آن در دنیای پرتلاطم امروزی اظهار داشت: ما وارد دنیای جدیدی شدهایم که بسیار متفاوت با دنیای گذشته است. جهان با تغییرات خود فرصتهای جدیدی را برای ما فراهم میکند و سرعتی که در عصر حاضر وجود دارد باعث میشود ما نیز سریعتر ببینیم و سریعتر تصمیم بگیریم. وی گفت: انسان به طور غریزی به دنبال فهم آینده است بدون اینکه خود
متوجه باشد سیستم پیشنگر دارد و این به دلیل شناخت خطرات پیرامون و چاره ساختن برای دفع آنهاست.
دکتر خزایی افزود: مقوله آینده پژوهی از جمله مباحثی است که چندی است وارد جامعه شده و به دلیل اینکه لازم است آینده را درک کنیم و بفهمیم و به دنبال آن تلاش برای ساختن فردایی بهتر داشته باشیم، ضرورت دارد به خوبی این علم را بشناسیم و از فواید و مزایای بیشمار این علم استفاده کنیم.
دکتر یحیایی ایلهای از اساتید علوم ارتباطات نیز در سخنان خود در رابطه با قوانین کاربردی تشریفات در روابط عمومی گفت: اولین، شاخصترین و مهمترین بخش تشریفات، وجود نظم است.
به گفته وی، یک روابط عمومی سالم باید ضمن هواداری از سازمان خود به بخش مهمتر یعنی رسیدگی به امور مردم، درخواستها و شنیدن نظرات آنان بپردازد.
وی افزود: روابط عمومیهای موفق همواره سعی در فاصله گرفتن از تبلیغات و نزدیک کردن خود به اطلاعرسانی دارند و عمده انرژی و وقت خود را صرف اطلاعرسانی به مخاطبان میکنند.
دکتر گرانمایهپور از دیگر اساتید ارتباطات به تشریح ویژگیهای خبر در حوزه بانکها و دیگر مؤسسات مالی پرداخت و گفت: فضای افکار عمومی در حال حاضر نسبت به گذشته تغییر کرده و لذا روابط عمومیها باید از حالت سنتی خارج شده و متناسب با شرایط و مخاطبان هوشمند امروز، اقدام به اطلاعرسانی کنند.
دکتر سلطانی از دیگر سخنرانان مراسم در رابطه با اشتیاق شغلی اظهار داشت: یکی از دلایلی که باعث شده است به بحث اشتیاق شغلی به شکلی جدی نگریسته شود، سرعت زیاد تحولات اجتماعی است.
اهمیت اشتیاق شغلی به اندازهای است که در سی سال حدود 250 هزار کتاب در رابطه با رهبری یک سازمان و چگونگی ایجاد انگیزه شغلی در کارکنان به چاپ رسیده است.
دکتر نظری استاد دانشگاه نیز با اشاره به ضرورتهای بازاریابی نوین گفت: تفاوت بازاریابی نوین و سنتی جذب مشتریان بدون متوجه شدن خود آنهاست و برگ برنده در بازار رقابتی این است که مشتریان بی بهانه سازمان ما را دوست داشته باشند.
دکتر منتظرقائم از دیگر سخنرانان این همایش نیز ضمن تشریح انواع شبکه و محتوای موجود در آنها، اظهار داشت: در نرمافزارهای شبکههای رایانه ای ، اطلاعات در صفحات، ماندگاری دارد اما در شبکههای موبایلی تمام محتوا با هر میزان اطلاعات به یکسان بروز و ظهور میکند. تکنولوژی، امکانات بالقوهای ایجاد میکند و ما میتوانیم از این ابزارها بهرهوری مناسبی داشته باشیم.