پخش زنده
امروز: -
حدود 4 درصد جمعیت دانش آموزی دارای اختلالات یادگیری هستند که نیازمند تلاش بیشتر برای یاد گیری هستند .
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، حاجی روانشناس تربیتی با اعلام این مطلب گفت: دیر آموز به دانش آموزانی اطلاق می شود که از هوش محدودی برخوردارند و عده ای نیز معتقدند دیرآموز دانش آموزی است که از هوش متوسط یا خوب برخوردار است اما نوعی ناهمخوانی بین پیشرفت تحصیلی و توانایی هوشی او به چشم می خورد.
وی افزود : دانش آموزان دیر آموز در تبدیل مفاهیم ذهنی به عینی ضعیف و نیازمند تلاش بیشتری هستند بطوریکه از نظر رشد تحصیلی تفاوت بسیار کمی با همسالان خود دارند.
این کارشناس روانشناسی تاکید کرد : اینکه دانش آموزی در کلاس نمرات بایینی می گیرد دلیل بر دیر آموز بودن او نمی باشد .
حاجی ادامه داد: اینگونه دانش آموزان با وجود شکست در امور تحصیلی نباید در خانواده تحقیر و یا به آنان بی احترامی شود.