معلمان پژوهشگر تسهیل کننده امرآموزش هستند
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش ناحیه یک ری در اولین گردهمایی رابطین پژوهش مدارس گفت: اگر بخواهیم به آموزش و پرورشی پویا دست یابیم باید پرسنل محقق و پژوهشگر پرورش دهیم.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، اولین جلسه رابطین پژوهش مدارس با حضور شجاعی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، کارشناس پژوهش منطقه و رابطین پژوهش مدارس برگزار گردید.
شجاعی در این جلسه اظهار کرد: آموزش و پرورش پویا با ایجاد انگیزه برای تحقیق ایجاد می شود و معلمان باید پژوهش ها و تفکرات پژوهش محور خود را بر روی کاغذ پیاده کنند تا دیگران نیز از این پژوهش ها که به نتیجه مثبت رسیده بهره مند شوند.
وی بابیان اینکه نباید پژوهش را به امری دشوار برای خود تبدیل کنیم، تصریح کرد: معلم محور پژوهش است و فردی که می تواند آینده سازان کشور را با امر تحقیق و تفکر در پیرامون خود برای حل مسائل ترغیب کند معلم است.
شجاعی، معلمان پژوهشگر را تسهیل کنندگان امر آموزش خواند و اظهارکرد: باید برای بصیرت بخشیدن به دانش آموزان ابتدا خرد، تفکر و اندیشه را در خود نهادینه کنیم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش ناحیه یک ری تاکید کرد: دانش آموزان باید دارای روحیه پرسشگر در کلاس درس باشند و به سمتی حرکت کنیم که به جای محفوظات ذهنی، دانش آموزان به دنبال تحقیق و پژوهش باشند.
شجاعی تصریح کرد: اقدام پژوهی معلمان آثاری، همچون حل بسیاری از مشکلات دانش آموزان در کلاس درس، پرهیز از نخبه گرایی، پاسخگویی علمی و .... را به دنبال دارد.
شایان ذکر است در ادامه جلسه کارشناس پژوهش منطقه به بیان برنامه ها و اقدامات انجام گرفته و همچنین طرح ها و اقداماتی که در سال تحصیلی جدید در راستای امر پژوهش صورت خواهد گرفت پرداخت.