فعالیت برندهای خارجی پوشاک منوط به تولید در داخل شد
رئیس اتحادیه پوشاک ادامه فعالیت برندهای پوشاک خارجی را منوط بر تولید 20 درصدی در داخل ایران اعلام کرد.
ابوالقاسم شیرازی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای برندهای پوشاک افزود: دریافت نمایندگی رسمی از کشور اصلی و حذف کشورهای واسطه، تولید 20 درصد از کالاهای تحت برند که وارد کشور می شود و صادرات 50 درصد از کل حجم پوشاک برندی که در داخل ایران تولید شده از شروط ادامه فعالیت برندهای موجود در کشور است.
وی با اشاره به شناسایی 400 برند فعال در ایران تصریح کرد: برندهایی که اطلاعات خود را تاکنون در سایت مرکز امور اصناف ثبت نکرده اند 10 روز برای انجام این فعالیت فرصت دارند، در غیر اینصورت پلمپ می شوند.
شیرازی با اشاره به اینکه مشابه جزئیات تعیین شده در دستوالعمل جدید برای پوشاک در دیگر کشورهای عملیاتی شده است ، گفت: برندهایی که در سایت امور اصناف ثبت نام و کد رهیگیری دریافت کرده اند باید در فرصت 3 ماهه با انجام شروط تعیین شده مجوز فعالیت تحت عنوان برند را دریافت کنند.
رئیس اتحادیه پوشاک افزود: واحدهای عرضه کننده پوشاک برند و دارای مجوز کسب که پس از پایان فرصت 3 ماهه مجوز ارائه برند را دریافت نکنند باید تابلو آن برند را جمع آوری کنند وبه صورت معمولی به فعالیت خود ادامه دهند در غیر این صورت پلمپ خواهند شد.
شیرازی با اشاره به کاهش 60 درصدی واردات رسمی و غیررسمی پوشاک در چند ماه اخیر ادامه داد : هم اکنون بازار پوشاک ایرانی با حمایت های انجام شده رونق گرفته است.