روبات راهنمای مسافر در ایستگاه قطار توکیو
روباتی چند زبانه به منظور راهنمایی مسافران خارجی در ایستگاه قطار توکیو مستقر شد.
به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شبکه ان اچ کی، این روبات انسان نمای 90 سانتی متری را شرکت هیتاچی ساخته است. آن می تواند به زبان های انگلیسی، چینی و ژاپنی با مراجعه کنندگان ارتباط برقرار کند و اطلاعات درخواستی آنان را در اختیارشان قرار دهد.
این ربات با بهره مندی از هوش مصنوعی می تواند زبان فرد مراجعه کننده را تشخیص دهد و بیش از 200 سوال او را درباره حرکت قطارها، مسیرها و غیره را که وی برای رسیدن به مقصد لازم دارد، پاسخ گوید. این ربات همچنین می تواند با نمایش نقشه ای از مسیری که فرد مراجعه کننده خواهان پیمودن آن است وی را دقیقتر راهنمایی کند. این نقشه بر روی صفحه نمایشگر پشت سر وی به مراجعه کننده ارائه می شود.