پخش زنده
امروز: -
تغییر مسیر خط سوم قطار شهری کلانشهر مشهد قطعی است.
به گزارش خبرنگار خراسان رضوی، خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کمیسیون ویژه قطار شهری در شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به علت صدور مجوز با تراکم بسیار بالا در دوره مدیریت شهری پیشین، تغییر مسیر این خط قطار شهری به لحاظ رعایت مسائل ایمنی و فنی و خطرات ناشی از حفاری زیرزمینی قطعی شده است.
علی اصغر نخعی راد با بیان اینکه مسیر پروژه از میدان فردوسی تا میدان جانباز دچار تغییر و انحراف خواهد شد، افزود: هنوز کار مطالعاتی و برآورد هزینه در این زمینه انجام نشده و نیازمند مطالعه و برآورد هزینه جهت تامین منابع مالی است.
نخعی راد با اشاره به اینکه مجموع اعتبار قسمت کارگاهی خط دوم قطار شهری مشهد 15 هزار میلیارد ریال است که تاکنون 10 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است، بیان کرد: مرحله نخست خط دوم قطار شهری مشهد بهمن و زودتر از موعد مقرر بهره برداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه 15 واگن قطار برای خط دوم قطار شهری به مشهد رسیده و 15 واگن دیگر از طرف بندرعباس در مسیر مشهد است،افزود: از این به بعد قطعات واگن وارد کشور می شود و در تهران واگن ها مونتاژ و سپس به مشهد منتقل می شوند.
در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط یکم آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه پارسال به پایان رسید.
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین امسال آغاز شده است.
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به شهرک شهید رجایی و جاده سرخس منتهی شود مراحل پایانی خود را طی می کند.