حسن کریمی قدوسی:
30 بازی در عرصه دفاع مقدس ساخته شده است
رییس بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: تا کنون 30 بازی در عرصه دفاع مقدس ساخته شده است که امروز از 7 بازی فاخر قدردانی شد.
حسن کریمی قدوسی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما گفت: بیست و هشت سال از یکی از بزرگترین اتفاقات معاصر کشور عزیزمان ایران، یعنی هشت سال جنگ تحمیلی می گذرد و در این مدت، آثار هنری بسیاری در حوزه های مختلف برای پاسداشت و ادای دین به این حماسه بزرگ تولید و عرضه شده است.
وی در حاشیه مراسم تجلیل از بازی سازان دفاع مقدس گفت: در جذابیت بالقوه حوزه دفاع مقدس همین بس که پرمخاطب ترین و پرفروش ترین تولیدات هنری کشور با درون مایه دفاع مقدس همراه بوده اند و این مسأله نشان از آن دارد که مردم به وقایع جنگ بسیار علاقه مند هستند و جزئیات آن را به دقت دنبال می کنند از سویی دیگر، در طول هشت سال دفاع مقدس آن قدر حوادث حیرت انگیز رخ داده است که می تواند بستر تولید صدها یا هزاران فیلم نامه را فراهم سازد.
قدوسی افزود: در این میان، بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز به دلیل فلسفه و ماهیت وجودی خود از همان ابتدای تأسیس دغدغه زیادی در این حوزه خاص نشان داده است به گونه ای که تاکنون چندین نمونه از بازی های رایانه ای با موضوع جنگ هشت ساله با حمایت مستقیم یا غیرمستقیم این بنیاد تولید شده است.
رییس بنیاد ملی بازی های رایانه ای تولید بازی در حوزه دفاع مقدس را از دو جنبه اقتصادی و محتوایی توجیه پذیر و ضروری دانست و گفت: از جنبه اقتصادی باید گفت که صنعت بازی های رایانه ای در دنیای فناورانه امروز ، یکی از پرهزینه ترین و در عین حال پرسودترین صنایع جهان به شمار می رود به گونه ای که نسبت رشد سرمایه آن یک به صد و بیست و سه است و بی سبب نیست که تمامی کارگردانان و شرکت های فیلم سازی غربی، سرمایه های عظیمی را صرف تولید بازی می کنند تا سهمی از این بازار پرسود را نصیب خود سازند.
قدوسی افزود: همچنین به دلیل علاقه شدید مردم به موضوعات دفاع مقدس و همچنین جذابیت های اکشن که در ذات هر نوع عملیات و جنگ قرار دارد، چنانچه تولیدات این حوزه از تکنیک و فناوری مناسبی برخوردار باشد، بازگشت سرمایه آن تضمین شده خواهد بود.
وی یادآور شد: از نظر محتوایی نیز بازی های دفاع مقدسی در رده بازی های جدی می گنجند، یعنی بازی هایی که برای نشر یک عقیده یا دفاع از آرمان های یک ملت و آموزش مفاهیم ارزشی تولید می شوند،حماسه هایی همچون آزادسازی خرمشهر، مقاومت مردم پاوه و بالاخره هنرنمایی های عقابان تیزپرواز نیروی هوایی و دلاوران نیروی دریایی تنها گوشه هایی از صحنه های جذاب و غرورانگیز جوانان این مرز و بوم هستند که هر کدامشان قابلیت تبدیل به چندین بازی رایانه ای تمام عیار و هیجان انگیز را دارد.
قدوسی تاکید کرد: بنیاد بازی های رایانه ای، حمایت از فعالان این عرضه را یک تکلیف برای خود می داند و برگزاری این آیین نیز حق شناسی و سپاسگزاری کوچکی است از آن دسته از فعالان این صنعت که هنر و سرمایه خود را در این راه صرف کرده اند.