مساجد و مدارس به کانونهای تربیتی محلات تبدیل شوند
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مساجد و مدارس باید با کمک معتمدین به کانون های تربیتی محلات تبدیل شوند.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، حسن بنیانیان در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران افزود: امروز شرایط به گونه ای است
که به واسطه وجود فناوری های روز و گوشی های همراه، فساد برخی از فرزندان و دانش آموزان را در خانه ها، پارک ها و سینماها تهدید می کند از این رو شایسته است با کمک گرفتن از 700 هزار بازنشسته آموزش و پرورش که 100 هزار نفر از این تعداد سابقه مربی تربیتی دارند فرزندان را در کانون های تربیتی محلات گردآورد و برای آنان برنامه های فرهنگی مناسب تدارک دید.
وی گفت: باوجود اینکه همه وزرای آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی، خدوم و پرتلاش بودند اما نتوانستند تحولات بنیادین را در این نهاد شکل دهند از این رو کمک والدین، نخبگان، روسای جمهور، وزرا، استانداران، ائمه جمعه و همه مسئولان به آموزش و پرورش برای ایجاد تحول در این نهاد الزامی است و اگر به موازات تلاش های آموزش و پرورش، مردم به یاری این نهاد سوق داده نشوند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دفع خواهد شد.
بنیانیان با بیان اینکه در سند تحول آموزش و پرورش، این نهاد باید به مرکز تربیتی محله و کانون تربیت فرزندان تبدیل شود، افزود: آنچه در سطح جامعه مشاهده می کنیم خلاف این رویه است حتی والدین وقتی به مدارس مراجعه می کنند قبل از اینکه سراغی از وضع تربیتی فرزندان خود بگیرند سراغ نمره ریاضی در کارنامه می روند.
وی گفت: 85 درصد دانش آموزان کشور که والدین آنها گرایش مذهبی ندارند در مدارس رها هستند و اگر بحث عدالت را مطرح می کنیم این فرزندان در اولویت قرار دارند تا در آموزش و پرورش از این وضع نجات پیدا کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این روزها مدارسی که دین را فراموش کرده اند و فقط فرزندان را به دانشگاه ها می فرستند به مدارس خوب معروف شده اند و درحالی که این دانش آموختگان از خون ملت مکیده اند و نخبه شده اند کشور را ترک می کنند؛ علت آن این است که درست تربیت نشدهاند.
بنیانیان با بیان اینکه نمایندگان مجلس هم در احضار وزرای آموزش و پرورش، مطالبات درستی از این وزرا ندارند، گفت: مجلس باید سالی یکبار وزیر آموزش و پرورش را صدا بزند و گزارشی از تقویت گرایشات دینی و علاقه به وطن را از این وزرا طلب کند نه اینکه برخی از نمایندگان وزیر را صدا کنند و بگویند اگر فلانی رئیس آموزش و پرورش منطقه ما نشود استیضاحت می کنیم.