فروش پروژه های مشارکتی منطقه 22 راهبردی اشتباه در مدیریت شهری
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر گفت: فروش 70درصدی سهم شهرداری از اراضی بزرگ مقیاس منطقه 22 راهبردی اشتباه بود که باید این اراضی به تامین سرانه های فرا منطقه ای اختصاص می یافت.
محمد سالاری در گفتگو با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما افزود: منطقه 22 میتوانست به عنوان الگوی توسعه پایدار در سطح کشور باشد اما فروش پروژه های مشارکتی این منطقه ،راهبردی اشتباه در مدیریت شهری بوده است چراکه از محل پروژه های مشارکتی این منطقه میتوانستیم بخش عمده ای از درآمدهای پایدار شهر تهران را تامین کنیم.
وی در خصوص معضلات منطقه 22 نیز گفت: یکی از مهمترین چالش های این منطقه نبود دسترسی کافی ساکنان آن به وسایل نقلیه عمومی از جمله مترو و بی آر تی است و از آنجایی که بسیاری از پروژه های فرامنطقه ای در حوزه های خدماتی ، تجاری و تفرجگاهی در منطقه 22 مستقر است و در حقیقت این منطقه قطب گردشگری پایتخت خواهد بود، توسعه حمل و نقل عمومی از ضروریات انکارناپذیر است.
این عضو شورا همچنین با اشاره به اینکه فضاهای آموزشی منطقه 22 در وضعیت مطلوبی نیست ،گفت: مدیریت شهری در فرایند ساخت و سازهای گسترده منطقه 22 به الزام ایجاد فضاهای آموزشی دقت کافی نکرده است و می بایست آموزش و پرورش و شهرداری با مشارکت بخش خصوصی و تعاونیها ، کمبود سرانه فضاهای آموزشی منطقه را جبران کنند همچنین باید توجه کرد، ایجاد فضاهای آموزشی در منطقه 22 برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، خود یک فرصت است.
سالاری در ادامه به یکی دیگر از مشکلات منطقه 22 که نداشتن اتصال به شبکه فاضلاب است اشاره و تاکید کرد: اجرای طرح جامع آب و فاضلاب به عنوان یک اقدام مهم زیرساختی در این منطقه ، از ضروریات است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با اعلام اینکه ساکنان منطقه 22 فاقد شبکه بهداشت هستند، گفت: این منطقه یکی از فرصتهای کم نظیر برای توسعه مراکز علمی و فناوری و ایجاد اشتغال است و همچنین با توجه به گستردگی فضای سبز و پارکهای منطقه ای، ایجاد تصفیه خانه و تامین آب برای آبیاری یکی از ضروریات نگهداشت فضای سبز منطقه است؛ چرا که 46 درصد سطح منطقه فضای سبز است. البته مدیریت آبهای سطحی و استفاده از پساب تصفیه شده در تامین آب دریاچه باید مد نظر قرار گیرد.
سالاری درباره پروژه ادامه بزرگراه شهید حکیم ، تونل شهدای غزه و تقاطع های غیرهمسطح این مسیر گفت: بهره برداری این پروژه بهبود و روانسازی ترافیک در پهنه غربی پایتخت را فراهم خواهد کرد و این پروژه از ضروریات توسعه شبکه معابر است.
وی افزود: بهرهبرداری از تونل شهدای غزه از بار ترافیکی بزرگراه شهید حکیم و مسیرهای منتهی به غرب پایتخت میکاهد.
سالاری گفت: با پیشرفت 83درصدی پروژه های احداث ادامه بزرگراه شهید حکیم و تونل شهدای غزه شمارش معکوس برایافتتاح این شریان حیاتی شرقی و غربی در پایتخت آغاز شده است.