هامانه با بیان اینکه شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران به دلیل مدیریت صحیح تاکنون دستخوش آشفتگی و تغییرات جدی نشده است، اظهار امیدواری کرد مدیر جدید، راه مدیران گذشته را ادامه دهد و با همکاری شرکت ملی پالایش و مناطق 37 گانه شرکت پخش و همه ارگانها و نهادهای در ارتباط، این مسیر را به درستی هدایت کند.
*نحوه سوخترسانی در کشور از سال 92 تغییر کرد
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی گفت با بیان این که نحوه سوخترسانی در کشور از سال 92 تغییر کرده است، گفت: به دنبال آن 2 سوخت گازوئیل و بنزین یورو 4 به شبکه پخش فرآوردههای نفتی کشور افزوده شد.
عباس کاظمی امروز در مراسم تودیع و معارفه سیدناصر سجادی، مدیر پیشین شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران و منصور ریاحی مدیر جدید این شرکت با اشاره به اینکه 35 درصد بنزین توزیعی کشور یورو 4 است، گفت: هم اکنون روزانه 36 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در کشور با تغییر رژیم سوخترسانی در کشور توزیع میشود.
وی با اشاره به طرحهای ملی «سامانه هوشمند کارت سوخت و طرح پیمایش» در کشور افزود: اجرای این دو طرح ملی از جمله دستاوردهای قابل توجه مدیر سابق پخش است که به حفظ منافع ملی انجامید و در صنعت نفت برگ زرینی را برجای گذاشت.
صرفه جویی 8 میلیون لیتری گازوئیل با اجرای طرح پیمایش
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآوردههای نفتی با اشاره به اینکه شایستهسالاری و رعایت سلسه مراتب مدیریتی در تشکیلات نفت بیش از سازمان های دیگر رعایت میشود، افزود: با تلاش شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران در سه سال گذشته و تغییر سوخت نیروگاهها از سوخت مایع به گاز طبیعی شاهد لحظهای خاموشی نبودیم.
وی با بیان اینکه عمده دلیل افزایش و وجود قاچاق سوخت در کشور، قیمت نازل فرآوردههای نفتی درباره گازوئیل است، ادامه داد: با اجرای طرح توزیع سوخت به خودروهای سنگین بر اساس پیمایش روزانه هشت میلیون لیتر در مصرف نفتگاز کشور صرفه جویی صورت گرفته است.
کاظمی با بیان اینکه قیمت نفتگاز باید مانند بنزین هر چه سریعتر منطقی شود، اظهار کرد: سامانه هوشمند کارت سوخت را تا زمان کاهش مصرف، مهار کامل قاچاق و واقعی شدن قیمت حفظ خواهیم کرد.
افزایش کیفیت بنزین با اجرای طرح برندسازی
وی درباره اجرای طرح برندینگ در کشور اعلام کرد: پیشنهاد اجرای طرح اعطای برند از سوی وزیر نفت با هدف تضمین کیفیت خدمات در جایگاهها مطرح شد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران در ادامه با اشاره به نتایج خوب حاصله از اجرای این طرح در کشور گفت: هم اکنون شرکت پخش فرآوردههای نفتی با 20 میلیون و 6 هزار نفر مشتری و صاحبان حقیقی و حقوقی روبرو بوده که پاسخگویی و نظارت بر آن کار بسیار مشکل، وقتگیر و هزینهبر است که با اجرای این طرح تنها با 10 یا 20 برند در کشور روبرو خواهد بود.
به گفته وی، اجرای درست طرح برندسازی در آینده افزون بر افزایش کیفیت خدمات، ارتقای کیفیت بنزین هم به دنبال خواهد داشت.
کاظمی با تاکید بر اینکه امکان واردات بنزین براساس استانداردهای کشور با اجرای موفق طرح برندسازی ایجاد خواهد شد، گفت: پس از اجرای این طرح و ارتقای کیفیت خدمات به سمت ایجاد زمینه واردات بنزین با کیفیت بالا از سوی بخش خصوصی حرکت خواهیم کرد.
وی افزود: امکان واردات بنزین برای افراد دارای صلاحیت نخست از جزایر و مناطق آزاد آغاز خواهد شد و با تایید استانداردهای لازم امکان ورود بنزین به داخل کشور فراهم خواهد شد.