افتتاح مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی
مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی با حضور روسای سازمان صنایع کوچک دو کشور افتتاح شد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ؛ در اجرای توافق ها و اجرایی کردن تفاهم نامه همکاری میان سازمان صنایع کوچک ایران وسازمان صنایع کوچک کره ، مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی با حضور روسای سازمان صنایع کوچک طرفین در مرکز چرم دانشگاه علمی کاربردی چرم افتتاح شد.
علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران در این مراسم گفت : روابط دوکشور در تمام ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روابطی دیرینه است و امیدواریم با توجه به تجربه کره جنوبی در حوزه صنایع کوچک و متوسط و موفقیتی که در این حوزه داشته است و دارد، بتوانیم تعامل بیشتر و موفقیت بیشتر در حوزه صنایع کوچک دو کشور داشته باشیم.
یزدانی ادامه داد: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یکی از سازمان های توسعه ای و تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و بیش از 96 درصد صنایع ایران در حوزه صنایع کوچک و متوسط فعالیت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: همانطور که در کره جنوبی با تدوین راهبردها به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند ما نیز امیدواریم با این تفاهمنامه به پیشرفت صنایع کوچک و متوسط در ایران و تعامل بیشتر با صنایع در کره جنوبی دست یابیم.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران تصریح کرد:بعد از توافق 5+1 وتوافق برجام وبعد از سفر رییس جمهورکره جنوبی به ایران اهداف مشخصی در روابط ایران و کره تعیین شد که مهمترین آنها افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تا سقف 17 میلیارد دلار است.
وی با تاکید براینکه تمرکز ما بر گسترش همکاری درحوزه لوازم خانگی، قطعات خودرو، پوشاک و نساجی است، گفت: در جهت اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه منعقده در 10 اسفند 94مقرر است مشاوران در حوزه فناوری بین ایران و کره مشغول فعالیت شوند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران گفت: دوره تربیت مشاوران به مدت یک هفته در 29 فروردین برگزار شد و بدنبال آن نیازهای فناوری در 36 واحد صنعتی کوچک و متوسط با تلاش این مشاوران شناسایی و برای ارزیابی به کره جنوبی ارسال شد که 14 مورد آن تایید شده است.
وی افزود: این فرایند به صورت دائمی بوده ومشاوران تربیت شده بدون محدودیت می توانند برای شناسایی مشکلات فناوری در سطح صنایع کوچک کشور اقدام کنند وطبق رویه تعیین و موافقت شده در سازمان صنایع کوچک(IKTEC-مرکز مبادله فناوری ایران -کره) به کره ارسال می شود وسپس طرف کره ای شرکت های متناظر کره ای را که راه حل مشکلات شناسایی شده را ارائه می کند به مرکز معرفی کند و در نهایت با برگزاری نشست رودرو(b2b)شرکت های ایرانی وکره ای همکاری را اغاز کنند.
یزدانی اضافه کرد: از این پس با آغاز بکار مرکز مبادله فناوری صنایع کوچک ایران و کره، انتقال فناوری راه اندازی ، هدایت و راهبری آن در صنایع کوچک و متوسط هر دو کشور از این مرکز انجام خواهد شد.
در ادامه این جلسه جوو یانگ ساپ رییس سازمان صنایع کوچک کره جنوبی نیز گفت:کره جنوبی دارای 3 میلیون و 500 هزار بنگاه کوچک و متوسط است وملاک تعیین مقیاس براساس درآمد سالانه تعریف شده است. به طوری که واحدهای خدماتی با درآمد 40 میلیون دلار سالانه وواحدهای تولیدی با درآمد 150میلیون دلار در زمره واحدهای کوچک به شمار می روند.
وی با اشاره به حمایت های مالیاتی و کمک مالی برای تامین فناوری در بخش صنایع کوچک و متوسط کره جنوبی افزود : برای ما نیز مهم است که این تفاهمنامه همکاری به مرحله عملیاتی برسد.
جوو یانگ ساپ با ارایه پیشنهاد همکاری در حوزه لوازم خانگی و مخابرات ایران، تصریح کرد: سرمایه گذاران کره جنوبی از ورود به صنعت نساجی و قطعه سازی خودرو،برق و الکترونیک و تکنولوژی مخابراتی نظیر موبایل و.. استقبال خواهند کرد.
صنایع کوچک و متوسط کره جنوبی می توانند در زمینه تولید چادر مشکی متناسب با فصل با ایران همکاری داشته باشند.
پیش از افتتاح مرکز مبادله فناوری صنایع کوچک ایران و کره 55 مشاور بخش خصوصی برای انجام این تفاهمنامه آموزش دیده اند.
لزوم استفاده از تکنیکهای خلاق در روابط عمومی
همچنین مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بر لزوم استفاده از تکنیکهای خلاق در پیشبرد اهداف روابط عمومی تاکید کرد.
غلامرضا دیوسالار در آستانه برگزاری گردهمایی روابط عمومی های سراسر کشور گفت: امروزه ارتباطات مستقیم و روش های سنتی اطلاع رسانی، دیگر پاسخگوی خواسته های روز افزون جوامع پیچیده امروزی نیست و با تحولاتی که در روش اداره جوامع به وجود آمده است، مردم دیگر حق خود می دانند تا در تعیین سرنوشت خود و مشارکت در اداره امور جامعه سهیم باشند و در این راه سخت ، تشنه دانستن، تحلیل کردن و پردازش اطلاعات و اخبار هستند و این خلا سبب شده تکنیک ها، رسانه ها و وسایل نوین ارتباطی، ایجاد و روز به روز بهینه شوند تا بتوانند با سرعت انتقال اطلاعات و اخبار و نیز بازخورد و نحوه نگرش فاصله بین رابط و مربوط را از میان بردارند.
وی افزود: روابط عمومی ها به عنوان حلقه ارتباطی سازمانها با جامعه نقش بسیار مهمی دارند. هر چه این حلقه ارتباطی گسترده تر و محکم تر باشد قطعا سازمان می تواند در پیشبرد اهداف و فعالیتهای خود موفق عمل کند. با توجه به امر خطیر اطلاع رسانی و هماهنگی بین رابط و مربوط، کارشناسان و صاحبنظران حوزه نظری برآن شدند با ایجاد واحدهایی به نام روابط عمومی نقش ارتباطی بین مردم و سازمانها را محقق کنند تا بتوانند نسبت به اصل داده ها و اطلاعات پاسخگو باشند.
وی افزود : در واقع تبیین مفهوم ارتباط و پاسخ گویی در روابط عمومی، مثلث مدیر، کارکنان و مردم را دربر می گیرد و هرکدام از این ارتباطات نیز ویژگیهای خاص خود را موجب می شود.
دیوسالار تاکید کرد: روابط عمومی برای ایجاد زمینه مناسب در امر بسترسازی نظام پاسخگویی و برقراری تعامل و ارتباط مخاطبان با سازمان از روشها و تکنیکهای خلاق و گوناگونی می تواند استفاده کند، ضرورت توجه به خلاقیت در برقراری و ارتباطات سازمانی نقش بسیار برجسته و مهمی را ایفا می کند، روابط عمومی ها برای اینکه بتوانند حلقه ارتباطی سازمان خود را با جامعه حفظ کنند، می بایست در جستجوی تکنیکها، الگوها و شیوه های مناسب و نو باشند.
مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ابراز امیدواری کرد: اکنون که در سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" قرار داریم، روابط عمومی ها نقش حساس و کلیدی تری به خود گرفته و با توجه به وظایفی که بر آنها مشتمل است، روابط عمومی ها بتوانند با عمل به وظیفه مشخص قانونی و مدیریتی که برای استقرار و بقا خط ارتباطی دوسویه، درک مشترک و همکاری میان مربوط و سازمان، نقش گسترده ای برای تفاهم،تعامل و نیز پاسخگویی ایجاد نمایند و نیز توجه مدیریت را معطوف به مسایل حاکم بر اهداف و درخواستها نمایند، به گونه ای که آن سازمان یارای حل دشواریها را داشته باشد و به مدیریت کمک کند که از دگرگونی و تحول بهره گیرد در واقع یکی از این شیوه ها و راهکارها خلاقیت است که عامل مهم موفقیت برنامه های روابط عمومی است که اگر بهدرستی بهکار گرفته شود بسیاری از ضعف های فنی و اجرایی را پوشش می دهد.
دیوسالار افزود: به کارگیری نیروهای آموزش دیده و خلاق و متخصص در روابط عمومی ها و شناخت روش و تکنیکها از دیگر نکاتی است که در رشد برنامه های سازمان موفق خواهدبود و چون موضوع کار روابط عمومی از تنوع بالایی برخوردار است امکان ظهور خلاقیت در آن به مراتب بیشتر از سایر حوزه های کاری سازمانها است.