عملیات نصب سامانه پایش دائم سوزن برای اولین بار در شبکه ریلی کشور در ورودی ایستگاه یاتری آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سعید محمدزاده معاون فنی و زیربنایی راه آهن گفت: این اقدام با حضور تیم پایش دانشگاه علم و صنعت ایران با مدیریت دکتر عطایی و ادارات کل ستادی ایمنی و نظارت بر شبکه ، سیر و حرکت، ارتباطات و علائم الکتریکی و اداره کل شماشرق (1) آغاز شد.
وی افزود: در پایش سوزن تلاش می کنیم سامانه توانایی اندازهگیری بررسی سلامت و ارتعاش سوزن در حین حرکت قطار و تعیین سرعت مناسب حداکثر سیر؛ بررسی ارتعاش تکه مرکزی و پایش ارتعاش آن که نمایشگر سلامت یا مشکل در تیغه جهت دهنده آن، نصب سنسور بر روی بازوی عملگر ماشین سوزن و اندازهگیری نیروی عملگر ماشین سوزن و همچنین نصب سنسور بر روی ریلهای ثابت و پایش نیروی طولی ریل عمدتا به دلیل تنشهای حرارتی، نصب سنسور wim در ابتدای سوزن و اندازه گیری بارمحوری، اندازه گیری سرعت عبوری و همچنین اندازه گیری حرارت را داشته باشد.
محمدزاده با اشاره به اینکه فرآیند پایش سوزن در وجوه مختلفی از جمله نگهداری و تعمیر و ایمنی بسیار مهم و مؤثر است، اظهار امیدواری کرد همه این موارد در برنامه زمانبندی در نظرگرفته شده محقق شود.