بهترین روش حمایت از تولید ملی ؛ خدمات پس از فروش مدرن و بهینه
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: سیاست تمامی رسانههای ارتباط جمعی اعم از مکتوب و غیر مکتوب باید حمایت از تولید ملی باشد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ، سید محمد میرمهدی کمجانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: تبلیغات از راهکارهای توسعه آموزش در کشور است و تبلیغات صحیح میتواند تاثیر خوبی در جامعه داشته باشد.
وی همچنین اظهارداشت: تبلیغات درست و اصولی موجب معرفی هرچه بهتر کالاهای داخلی، افزایش مصرف، پویایی تولید، کاهش نرخ بیکاری و ... در جامعه میشود.
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با تاکید بر اینکه با تبلیغات صحیح راه درست از نادرست مشخص میشود، گفت: تبلیغات در تمامی رسانه اعم از مکتوب و غیر مکتوب باید متعهدانه و اخلاق مدارانه باشد.
وی افزود: تبلیغات کالای ایرانی باید به صورت گسترده در جامعه صورت گیرد زیرا یکی از راههای اصلی برای تحقق «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» خرید کالای ایرانی است.
میرمهدی ، تبلیغات ناصحیح از کالاهای ایرانی را از جمله آسیبهای جدی برای تولیدات داخلی دانست و اظهارداشت: سوء تبلیغ برای کالای ایرانی موجب ورشکستگی بسیاری از واحدهای تولیدی خواهد شد. تبلیغ درست از بهترین روشهای فروش کالا در بازارهای رقابتی است.
وی گفت: تبلیغات یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار است. موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از کارخانه ها و شرکتها در گرو فعالیتهای تبلیغاتی است.
میرمهدی افزود: نوآوری و حرکت در مسیرهای تازه نخستین رمز موفقیت صنعت تبلیغات است. وجود کالاهای متشابه در نتیجه ایجاد رقابت میان سازمانها و نیاز هرچه بیشتر به جذب و حفظ مشتری, کسب و کارها را به نوآوری در تبلیغات خود وادار میکند.
وی تصریح کرد: تبلیغات صحیح کالای ایرانی در رسانهها رشد سریع صنعت داخلی و بالا رفتن قوه خرید مردم را به دنبال دارد.
میرمهدی با اعلام اینکه تولید کنندگان استفاده از اصولی که با عث جذب بیشتر مشتری میشود را همواره مدنظر داشته باشند، گفت: معرفی کالاها باعث برتری در رقابت نخواهد شد بلکه ایدههای جدید برای معرفی کالا هستند که موجب برتری در میان رقیبان میشود.
وی افزود: آنچه که یک طرح تبلیغاتی خوب را از یک طرح تبلیغاتی ضعیف متمایز میسازد کیفیت هدف تعیین شده است. تعریف درست و دقیق هدف به تبلیغ دهنده کمک میکند که شاخصهای مناسبی برای انتخاب رسانه و پیام در اختیار داشته باشد و در نتیجه انتخاب صحیحتری نیز خواهد داشت بنابراین امروزه تنها پیامهای تبلیغاتی که هدفمند طراحی و اجرا شده باشند میتوانند بر مخاطبان خود تأثیر بگذارند.
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در ادامه با تاکید بر اینکه کالای ایرانی باید از خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار باشند، بیان داشت: در شرایط کنونی مقوله خدمات پس از فروش در توسعه کسبوکار به مبحثی بسیار حیاتی تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای رضایتمندی و وفادارسازی مخاطبان ارائه خدمات پس از فروش برجسته و چشمگیر باآنالیز و تحلیل ذهنیتهای مشتریان در حفظ و در نتیجه بقای هر واحد تولیدی امری حیاتی است چرا که رضایت مشتریان از کیفیت خدمات پس از فروش نقش استراتژیک بسیار مهمی در موفقیت و سودآوری شرکتها و واحدهای تولیدی ایفا میکند.
میر مهدی گفت: در شرایط کنونی عوامل مختلفی از جمله ازدیاد شرکتهای تولید کننده و رقابت تنگاتنگ در حوزههای بازاریابی و فروش باعث شده سطح انتظار مشتریان از کیفیت محصول و خدمات بسیار بالاتر از دهههای گذشته باشد.
وی افزود: به طور کلی خدمات پس از فروش مدرن و بهینه بهترین ابزار تبلیغاتی برای بازاریابی و بازارسازی فروش محصولات است. این عامل میتواند بدون پرداخت هزینه تبلیغات، تبلیغات گستردهای را بین مشتریان ایجاد کند.
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اظهارداشت: بخش خدمات مشتریان یکی از بخشهای حیاتی در هر تجارت است و اجرای صحیح این مهم باعث ترفیع بین رقبا شده و افزایش مشتریان را نیز به همراه دارد.
وی همچنین با بیان اینکه بسته بندی مناسب و جذاب عامل مهمی در ترغیب خرید کالای ایرانی محسوب میشود، گفت: هنر بسته بندی قدمتی به درازای عمر نسل بشر دارد.
میرمهدی افزود: طرح یک بسته بندی متشکل از ویژگیهای فرمی و سه بعدی و عناصر تصویری و گرافیکی آن است. هر دو گروه این عوامل، نقش مهمی در یک بسته بندی بر عهده دارند. این عوامل در کنار یکدیگر شرایطی را پدید میآوردند تا توجه خریدار را به خود جلب کنند.
وی با تصریح اینکه بسته بندی یکی از زیر مجموعههای بازاریابی است، اظهارداشت: کمتر پدیده ارتباطی مانند بسته بندی دو ویژگی جاذبه فردی و اجتماعی را توامان با خود به همراه دارد.
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: نوآوری و خلاقیت میتواند در زمینههای تکنیکی و هنری، کالا را برای فروش در بازار جالب توجه کرده و از این نقطه نظر میان کالا و مصرف کننده رابطه نوینی برقرار سازد.
وی افزود: بسته بندی امروز بیشتر به عنوان یک ارزش افزوده برای کالا تبدیل شده است، انکار نقش بسته بندی کالا در تصمیم گیری مشتری در محل خرید غیرممکن است، یک بسته بندی بد میتواند مشتری را از خرید منصرف، یک بسته بندی خوب میتواند تصمیم گیری را برای مشتری راحت و یک بسته بندی خلاقانه و عالی میتواند مشتری را به خرید محصول ترغیب کند.
میرمهدی بیان داشت: هر قدر بسته بندی یک محصول زیبا، مناسب و در برگیرنده مشخصات، معرف محصول و مطابق با جنبهها و خصوصیات روانشناختی خریداران باشد به همان اندازه از بازار و فروش خوبی برخوردار خواهد بود. ترغیب به خرید و تکرار در خرید اساسیترین مزایایی بهره گیری از بسته بندی به عنوان یک معیار تبلیغاتی در عرصه تجارت است.
وی گفت: بسته بندی مناسب و زیبا یکی از ارکان اساسی در تولیدات یک مجموعه تولیدی و موفقیت آن در بازار رقابت بین المللی است و به طور کلی بسته بندی باید بتواند به وظایف اصلی یا عملکرد خود در سه زمینه اقتصادی، تکنیکی و تبلیغاتی پاسخگوباشد و با توجه به محدودیتهای هر سه زمینه طراحی شده باشد.
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران یادآورشد: برای استقبال از کالاهای ایرانی وظیفه دولت جلوگیری از قاچاق کالا، جلوگیری از ورودکالاهای مشابه داخلی به کشور، حمایتها، معافیتهای مالیاتی و بیمهایی از تولید کنندگان و همچنین تولید بیشتر با تشویق کارکنان و بهره وری بیشتر، افزایش کیفیت، خدمات پس از فروش، حفظشان و منزلت مشتری، بهینه سازی خطوط تولید و ... باید باشد.