معاون فنی و زیربنایی راهآهن افزود: ما حتی همه ورودیههای تونل مذکور را مسدود کردیم تا محلی برای تجمع معتادان نباشد، ضمن آنکه با اجرای این پروژه تردد ضلع شمال به جنوب و کریدورها در منطقه 17 و 18 تهران بسیار تسهیل شد.
مدیر عامل راه آهن : نیروی انسانی رکن اصلی توسعه و پیشرفت سازمان است
مدیرعامل راه آهن اعلام کرد: نیروهای قابلیت سازی که در پیکره راه آهن فعالیت می کنند ، از پتانسیل بالای علمی و تخصص برخوردارند و با نقد مشکلات و ارائه راهکارها و روش های درست، راه آهن را در جهت بهبود شرایط از جمله کسب در آمد بالا، سود آوری، اصلاح خطوط و پیشبرد پروژه های ریلی هدایت می کنند.
به گزارش روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محسن پور سید آقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن در جلسه نیروهای قابلیت سازی، با بیان اینکه توجه به نیروی انسانی در یک سازمان کارایی زیادی را در وضعیت و برنامه های آن سازمان ایجاد خواهد کرد، گفت: با توجه به اینکه راه آهن کشور در دوران رشد و توسعه خود قرار دارد و همه بسترها برای ترسیم افق و چشم انداز توسعه ای فراهم شده است ، نیروی انسانی و اهمیت آنان به سازمان نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: دستیابی به راه آهن کارآمد، مدرن و پیشرفته در منطقه ، تنها با کمک منابع انسانی توانمند و اجرای برنامه ها و سیاست های توسعه ای انجام می شود و این امر با تغییر چهره راه آهن و پیشروی به سوی مدرن شدن و توسعه در بخش بار و مسافر قابل دستیابی است.
* رکن توسعه و پیشرفت در یک سازمان را نیروی انسانی آن تشکیل می دهد
پور سید آقایی در ادامه به منابع انسانی در یک سازمان اشاره کرد و گفت: با توجه به بودجه محدود ، منابع انسانی و توانمند در سازمان ها می توانند کشور را به سودآوری و کسب درآمدهای بیشتر نزدیک تر کنند همچنان که ما در کشورهای توسعه یافته شاهد فعالیت گسترده منابع انسانی در جهت رشد اقتصادی خود هستند.
مدیرعامل راه آهن گفت: رکن توسعه و پیشرفت در یک سازمان را نیروی انسانی آن تشکیل می دهد که خوشبختانه راه آهن کشور با اجرای پروژه قابلیت سازی 1 ، 2 و 3 توانسته است نیروهایی توانمند را جذب و آموزش دهد تا بتوانند توسعه را در این صنعت بزرگ و زیربنایی کشور رقم بزنند.
وی در توضیحات بیشتر سخنان خود افزود: نیروهای قابلیت سازی که در پیکره راه آهن فعالیت می کنند ، از پتانسیل بالای علمی و تخصص برخوردارند و با نقد مشکلات و ارائه راهکارها و روش های درست، راه آهن را در جهت بهبود شرایط از جمله کسب در آمد بالا، سود آوری، اصلاح خطوط و پیشبرد پروژه های ریلی هدایت می کنند.
وی در پایان خواستار تلاش هر چه بیشتر نیروی قابلیت سازی در امر شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت سازمان شد و گفت: امروز راه آهن درها را برای افراد توانمند باز گذاشته تا موتور محرک سازمان باشند.
ریل گذاری در مسیر تمدن
در قرن 20 و 21 با افزایش رشد صنعت در دنیا و نیاز کشورها به حفظ رشد اقتصادی ، استفاده از منابع انرژی اولیه افزایش یافته و با کاهش این منابع نگرانی ها در مورد آینده
توسعه جهانی افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی راه آهن ایران ، بر این اساس تئوری اولدوای توسط ریچارددانکن ارائه شد.این تئوری بیان می کند که امید به زندگی تمدن های صنعتی کمتر یا مساوی 100 سال است.
تمدن صنعتی اگرچه از بسیاری جهات برای انسان، پیشرفت، رفاه، آسایش و راحتی را به همراه آورده است اما برای محیط زیست، نه تنها دستاوردی نداشته، بلکه به عاملی برای تخریب و برهم زدن نظم زمین تبدیل شده است.
ویژگی اصلی صنعتیشدن، تولید به روش ماشینی است که پایه رشد فزاینده توان تولید، بهرهوری و نیز تخصصی شدن اقتصاد در همه ابعاد بهشمار میرود.
صنعتیشدن با گرد آوردن بیشمار کارگران در زیر یک سقف، اشکال تازهای از فرایند کار را به وجود میآورد. این کارگران عملیات تولیدی را با استفاده از ماشینهایی که با انرژی های مختلف کار میکند، انجام میدهند و در یک سیستم دقیق تقسیم کار قرار دارند که در آن فقط بخش کوچکی از کل کار مربوط به یک خط تولیدی را انجام میدهند.
پدیده ی «ماشینی شدن» از سده 18 میلادی، بشر را به نیروی قدرتمندی تبدیل کرد تا توان هر نوع تغییری بر روی کره خاکی زمین را به دست آورد و ساخته های دست خود از جمله ماشین آلات، ضایعات، پسماندها، گازهای آلوده و .... را به میزان وسیعی در سطح زمین پراکنده کند.
از همین جا بود که حیات محیط زیست به خطر افتاد. به عبارت دیگر صنعتی شدن برای هر که و هر چه سودآور بود، برای محیط زیست و آب و هوا تاکنون، جز زیان و تخریب چیزی به همراه نداشته است.
اینک با توجه به وضعیت اهداف توسعه صنعتی و موضوعی از موضوعات متنوع آن نظیر جابجایی مسافران و بارها، علی رغم تمامی تهدیدات انجام شده در محیط زیست، این راه آهن و راههای ریلی است که با داشتن مزیت های فراوان اقتصادی و اجتماعی، بویژه محیط زیستی، می تواند ریل گذاری در مسیر تمدن صنعتی را سرعت بخشیده و راه رسیدن به این گذر تاریخی را هموار کند.
افزایش واردات و تخلیه مواد اولیه شرکت های تولیدی شمش روی در راه آهن زنجان
مدیرکل راه آهن شمالغرب از واردات 16 هزار تن محموله خاک سنگ روی از کشور ترکیه و تخلیه آن در ایستگاه بناب راه آهن زنجان خبر داد.
علی خدایی اعلام کرد : در چهار ماه اول سال جاری بیش از 16 هزار تن خاک سنگ روی توسط شرکت های بزرگ تولیدی شمش روی از جمله کالسیمین و خالص سازان از طریق ریل وارد کشور و در ایستگاه باز بین المللی بناب تخلیه شده است .
وی افزود: استان زنجان به عنوان قطب تولید و صادرات شمش روی کنسانتره سرب، دارای ظرفیت های بالقوه ای است که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، درصدد هستیم عمده واردات مواد اولیه تمامی شرکت های فعال در این زمینه از طریق ریل انجام شود.
خدایی گفت : با توجه به جلسات متعدد برگزار شده در کمیته پایش تجارت خارجی استان و پیگیری های به عمل آمده، مقدمات ذخیره محصولات تولیدی شرکت های بزرگ از جمله کالسیمین در محوطه انبار ایستگاه بناب جهت صادرات به گمرکات شهید رجایی و بندر عباس فراهم شده و امید است در آینده نزدیک با همکاری گمرک استان زنجان این مهم به سرانجام برسد .
مدیرکل راه آهن شمالغرب خاطرنشان کرد: در راستای کاهش تشریفات گمرکی و هزینه های حمل و ارتقاء رضایتمندی مشتریان ریلی، نسبت به مکان سنجی نصب باسکول جاده ای در ایستگاه بناب زنجان و اتصال آن به سیستم گمرک، اقدام و پیمانکار تخلیه و بارگیری ایستگاه متعهد به نصب باسکول شده است .