فضاهای فرهنگی 700 نقطه تهران آماده همکاری با انتقال خون است
مدیر فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برای همکاری با سازمان انتقال خون در زمینههای فرهنگی و رسانهای اعلام آمادگی کرد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون؛ بهزاد تیمورپور مدیر فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی در دیدار با زمان حمزه پور معاون روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: فرهنگسرای رسانه و سایر فضاهای فرهنگی تهران برای گسترش فرهنگ اهدای خون آمادگی دارد.
وی با اشاره به اطلاع رسانی خوب سازمان انتقال خون در رسانه ها افزود: ایده اهدای خون اصحاب رسانه از طریق همین اطلاع رسانی شکل گرفت و به خاطر قرار گرفتن روز خبرنگار و روز ملی انتقال خون در ماه مرداد تصمیم گرفتیم این برنامه را در همین ماه اجرا کنیم.
تیمور پور گفت: فرهنگسرای رسانه می تواند در هماهنگ سازی جریان های خبری در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم برای اهدای خون و خود مراقبتی مؤثر باشد و رسانه ها را در این راه تشویق کند.
مدیر فرهنگسرای رسانه در خصوص اهدای خون اصحاب رسانه در این فرهنگسرا افزود: این نخستین بار بود که چنین برنامه ای در این فرهنگسرا اجرا می شد و اطلاع رسانی این برنامه با استقبال خود خبرنگاران و در شبکه های اجتماعی چون تلگرام صورت گرفت.
وی اصحاب رسانه را نماینده افکار عمومی و صاحبان فکر دانست که با پیوستن به صف اهدا کنندگان خون می توانند تاثیر گذاری بالایی در افکار عمومی داشته باشند.
تیمور پور گفت: این وظیفه خطیری است که بردوش رسانه ها قرار دارد؛ زیرا سازمان انتقال خون را مردم دوست دارند و این دوست داشتن وظیفه سنگین تری ایجاد می کند.
مدیر فرهنگسرای رسانه، فرهنگ هدیه دادن خون، امکانات، تجهیزات و یکپارچه سازی تفکر اهدا به خاطر سلامت را نیازمند آگاهی سازی عمومی و فرهنگسازی در رسانه ها دانست و افزود: فضاهای فرهنگی که زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری فعال است این ظرفیت را دارد تا با راه اندازی میتینگ ها و مسابقات مردمی توجه عموم را به اهمیت فرهنگ اهدای خون و سلامت خون جلب کند.
وی افزود: 106 ایستگاه مترو نیز می تواند پذیرای کانترهای دریافت خون و جایگاه های ترویج فرهنگ اهدای خون باشد.
فرهنگسرای رسانه با شعار «با اهدای خون زندگی را به اشتراک بگذاریم» دیروز میزبان خبرنگارانی بود که به جمع اهدا کنندگان خون پیوسته اند.